Gå til innhold

Celica ST2000 prosjekt

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det stemmer ikke helt.

Siden Liftback'n er bygget på samme chassis som 70-75 modellene så er det ting som passer over. Feks. så er dørene de samme, men vinduene i dørene går ikke om hverandre.

Både de eldre coupè'ene og Fastback'n er regnet som Celica mk1.

 

Og 18R motoren i min bil har 1 enkel forgasser. Trur det er 18R-C versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Kollevold idag. Tok med litt snæks.

Rattet i bilen er ubrukeligt. Og Snap-Off er grei tyverisikring, retnings pinnene på snap-off er alltid plassert forskjellig så like fester går ikke om hverandre. Smart! Pedalene mine var også ganske slitne, og dette OMP alu settet koster bare 250kr. Så de er absolitt prisverd.

ratt_snapoff_pedaler.jpg

 

Venter bare på passende rattboss som de skal sende i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... OK, får ta en liten oppdatering da.

 

Bilen står stadig like stille på grunn av denne vifta, så da har jeg gått over på andre ting.

 

Skurdde ut deler av dash'n her om dagen. Hele instrumentpanelet, midtkonsollen og konsollen rundt girspaken.

Så strippa jeg de for dette 'treværket' i laminat(lekkert :D ).

PB260014.jpgPB260016.jpg

Midtkonsollen har fått på en finèrplate fra en av de forrige eierene, fordi plasten bak har litt sprekker, og for å lage hull som passer dagens Radio-/CD-spillere. Ser ikke så bra ut.

PB260017.jpg

 

Alt dette skal da forhåpentligvis bli aluminium. Skal prøve å finne noen som har alu plater til meg, og evt kan kappe ut panelene.

 

Også var jeg på leting etter noe stoff til ny belg til girspaken igår. Endte med semsket griseskinn fra lokal Pels-maker :)

Det har muttern fått lov å begynne på, og blir kanske ferdig imorgen.

PB250001.jpg

Skal ha den semskede siden ut for å matche rattet. Det som blir til overs vurderer jeg å kle inn brekk-håndtaket med. Noen andre ideer? Ser på bildet hvor mye/lite som blir igjen.

 

Også begynte jeg på pedalene istad. Må kjøpe skikkelige borr imorra og få borret opp pedalføttene og feste de nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøfft prosjekt boxer, iallefall orginalt til tusen :D

 

stikk til blikkenslageren med papp former av de stygge treplanelene så klipper han nok opp noe i alu til deg

 

kosta ikke mye, typ 200kr toppen for noen dørsider jeg mekka forran i alu plate

 

:)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ikke alle dager er like givende.

 

Fikk av vifta ista, og der var det desverre ikke noe lager som hadde gått, ikke noe lager i reimhjulet heller.

Så da var det vannpumpa, den gikk ikke så lett rundt så da må den av og renoveres og bytte det invalide lageret (hvis det ikke er noe annet).

Så få angripe kjølevannet etc. nå, tømme kjølevann, rense, og ordne vannpumpa.

 

Synderen:

PB300011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår