Gå til innhold

Dæven som dette må ha smelt !

Ranger emnet


Fredster

Anbefalte innlegg

Hm.. nå er ikke jeg noen ekspert, og dette er ikke et forsøk på å beskytte noen på noe som helst vis men... Synes ikke det ser så veldig ille ut jeg, i forhold til ting jeg har sett før.. Skulle jeg bedømme hastigheten ut fra skaden på bildene, ville jeg sagt ca 30-50 km/t i sammenstøtet. biler jeg har sett før, har hatt MYE større skader i 60-80 km/t, ved å kræsje i enannen stillestående bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette gjelder ved "farlige" saker. Blir litt for dumt hvis de skal ta lappen din hvis man dulter litt borti hverandre hvis man står i en rundkjøring.

 

Nå må jo politiet først bli tilkalt til et ulykkessted, og det skal/bør vel bare gjøres dersom det er personskader. Var ei som kjørte på meg bakfra da jeg ventet på en fotgjenger. Ho ble aldri fratatt lappen, ettersom politiet aldri ble tilkalt. Og er det først personskader, så er det gjerne litt mer enn litt bulking også, så da er det mer sannsynlig at det har vært uansvarlig kjøring ute og går.

 

Så vidt jeg vet kan i hvert fall ikke politiet i ettertid frata en person lappen etter en ulykke. Da skal det vel være mer ekstreme tilfeller. Er ulykken alvorlig nok blir de tilkalt, eller, hvis de har tid da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. nå er ikke jeg noen ekspert, og dette er ikke et forsøk på å beskytte noen på noe som helst vis men... Synes ikke det ser så veldig ille ut jeg, i forhold til ting jeg har sett før.. Skulle jeg bedømme hastigheten ut fra skaden på bildene, ville jeg sagt ca 30-50 km/t i sammenstøtet. biler jeg har sett før, har hatt MYE større skader i 60-80 km/t, ved å kræsje i enannen stillestående bil....

 

Vel det ser kansje ikke så ille ut for deg, men hadde det vært du som ble påkjørt eller kjørte på noen så tror jeg du hadde tenkt litt annerledes... Det er rimelig mye psykisk man kan sitte igjen med etter en sånn opplevelse, og det skal ikke store hastigheter til før det oppstår f.eks whiplash eller rygg problemer...

Og det sørkedalsveien er ikke forkjørsvei;)

ergo så hadde bilene vikeplikt for henne uansett hvor sakte de kjørte...

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Må melde meg inn i denne diskusjonen jeg også:)

 

For endel år siden. Rettere sakt 10 når jeg hadde min føste E30 kom jeg kjørende på ring 3 i Oslo. Er 60 sone der og det bøtta ned med regn så jeg holdt rundt 50km/t. Kom rundt en sving og der var det stillestående kø. Bremset ned det jeg klarte men traff rompa på en Ford Transit. Vil annslå farten ved sammenstøtet til ett sted mellom 5-10km/t. Hadde jeg hatt 2 meter mere å bremse på haddde jeg klart det.

 

Resultatet ble knust grill. Knuste lykter krølla fanger. 2 krølla skjermer. Hull i radiator. Panseret bare krølla seg på midten.

 

E30 er tross alt stål karoseri. Nå vet ikke jeg med GT men ble nevnt tidligere her at det bare er plast. Så at dette kan ha skjedd ved 40 km/t tviler jeg ikke ett sekund på.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var INTE kappkörning, krocken skedde i 40 kmh då en dam körde mot vejningsplikt i ett T kors. Det är bara plast och aluminium fram så det ser illa ut ja. De två bilarna kom i 80, sakta ner till 50, damen svänger ut, = krock.

 

Dette må du forklare for meg, kappkjøre i fartsgrensa? Hva oppnår man med det da?

 

Ulykken skjedde da to nesten identiske biler med meget kraftige motorer kjørte ved siden av hverandre i begge kjørefeltene, og møtte en bil som skulle svinge ut fra Zinoberveien ved Tryvann vintersenter.

 

Hadde det vært 2 El.biler som hadde krasja så kanskje...

 

- Vi bare lekte oss litt. Vi kjørte i 70-80 kilometer i timen, men bremset ned til rundt 40 da ulykken skjedde, hevder føreren av den uskadede bilen overfor Aftenposten.no.

 

Leke kan dere gjøre hjemme i sandkassa, ikke på offentlig vei...

 

-Flere vitner har forklart at to biler drev kappkjøring.

 

Så folk legger merke til 2 biler kjører om kapp i 70-80? Eller kanskje vitnene kun prater piss?? Hva vet jeg...

 

Ulykken skjedde da to nesten identiske biler med meget kraftige motorer kjørte ved siden av hverandre i begge kjørefeltene, og møtte en bil som skulle svinge ut fra Zinoberveien ved Tryvann vintersenter.

 

Hmmm, er det firfelts vei oppi Sørkedalen? Hva gjør to biler ved siden av hverandre på en 2 felts vei?

 

Om dere skal "leke" dere så stikk over til Sverige og pynt på statistikken der...

 

Eller som Bertil Svenson ville ha sagt det: Jåååååååååå... :wank

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår