Gå til innhold

Noen som har kjøpt ZF kasse fra bakaxel.se?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er to-tre ting jeg er litt skeptisk på med måten du har gjort det på.

 

1. Hvor stivt blir det/hvor lenge vil det holde med 4stk 8mm(?) gjengejern?

 

2. Har du fått ballansert mellomakselen og medbringer'n etter du sveisa dem om? Eller klarer du å leve med no vibrasjon?

 

3. Er det gummiputer fra biltema du har brukt til å feste girkassa i bakkant med? Å samme der, hvor lenge vil det holde?

 

 

Kan godt hende det her fungerer drit bra, men bare noe jeg stussa litt på når jeg så det.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to-tre ting jeg er litt skeptisk på med måten du har gjort det på.

 

1. Hvor stivt blir det/hvor lenge vil det holde med 4stk 8mm(?) gjengejern?

 

2. Har du fått ballansert mellomakselen og medbringer'n etter du sveisa dem om? Eller klarer du å leve med no vibrasjon?

 

3. Er det gummiputer fra biltema du har brukt til å feste girkassa i bakkant med? Å samme der, hvor lenge vil det holde?

 

 

Kan godt hende det her fungerer drit bra, men bare noe jeg stussa litt på når jeg så det.

 

Skjønner skepsisen..

1. det ble faktisk overaskende stivt med 4xM8 gjenge stenger null vandring faktisk.

 

2. mellomakslingen er dreid av i den orginale sveisen rett bak splines, ble også dreid med presspass. om den har litt kast vil midtlager opphenget spise mye av vibrasjonene.

 

3. Putene kommer fra no varmepumpe styr, hvorvidt det holder eller ikke gjenstår å se. Kommer til å sjekke de daglig den første tida, men uansett så er det motor festene som tar seg av side vridning. De små gummi putene skal egentlig bare holde kassa oppe.

:violin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal følge med på åssen det her fungerer, bare få godkjent min med turbo maskin nå så er det å montere ZF.

 

Eneste er at jeg har tenkt å bruke bmw spakstellet, utløserarm, lager og pumpe. Også å sende inn akselen til unicardan å be dem fikse den med riktig medbringer å lengde.. Da kan enn iallfall reklamere om det rister noe stygg jævlig.

 

Å som du sier ang. girkasse festene så er det jo sant, men får se åssen det går for deg før jeg sier hverken ja eller nei;P

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal følge med på åssen det her fungerer, bare få godkjent min med turbo maskin nå så er det å montere ZF.

 

Eneste er at jeg har tenkt å bruke bmw spakstellet, utløserarm, lager og pumpe. Også å sende inn akselen til unicardan å be dem fikse den med riktig medbringer å lengde.. Da kan enn iallfall reklamere om det rister noe stygg jævlig.

 

Å som du sier ang. girkasse festene så er det jo sant, men får se åssen det går for deg før jeg sier hverken ja eller nei;P

 

orginal Bmw spakstell syntes jeg var skikkelig dårlige greier, ekke sikkert det jeg (ræla) sammen ble stort bedre, men ting fikk hvertfall rett lengde og slikt.. litt gøy at sjaltearmen fra volvo passer rett på innfestinga til Zf kassa

CIMG0321.jpg

 

Ellers har jeg jo ikke fjerna noen vekter på mellomakslingen. Den ble merket opp dreid av dreid ned med presspass til innerdiam på mellom aksling 49.95mm om jeg husker rett. Så kappet vi akslingen slik vi skulle, presset sammen delene over merkene vi laget og punkt sveiste 4 punkt rund for så å sveise i 2 halve omganger. Tviler Meget sterkt at det er kast i den.. ettersom vi egentlig ikke har gjort store inngrepet.! men skal være så ærlig at jeg sier ifra om løsningen ikke holder mål

:ass: :D (Unikardang) er Dyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår