Gå til innhold

Passat Extreme Makeover

Ranger emnet


bussemannen

Anbefalte innlegg

Jeg ble i går ringt opp av en kamerat jeg driver å polerer litt biler sammen med og spurt om ikke jeg ville være med å polere bilen til en kamerat av han igjen. Jeg pakket så klart utstyret og reiste med en gang. Og i farta glemte jeg selvfølgelig å ta med kameraet så ble bare mobilbilder, men det går vel å se en liten forandring allikevel.

Bilen var en sort metallic VW Passat som tydelig bar preg av hard medfart som familiens transportmiddel. Den var full av både vaskeriper, større riper og lakkskader. Men vi tok utfordringen og hoppet i det.

 

Her ser dere bilen før vi startet Oversiktfr.jpg

 

Det er ikke lett å se på bildene, men hele bilen var full av swirls og så ikke spesielt pen ut i lakken.

 

Panseret med merker etter en fotball eller liknende har truffet det var det vi måtte jobbe mest med. Her ble det brukt Meguiars #85 med Gul Lake Country pad på roterende maskin på de værste ripene og så #80 med hvit LC pad på resten.

Panserfr.jpg

 

Helt strøkent ble det ikke da det var en del steinsprut og større riper som ikke ble helt borte, men litt bedre ble det i alle fall

Panserferdig.jpg

 

Sidene på bilen bar også preg av maskinvask og var fulle av swirls over det hele

Bakskjermfr.jpg

 

Men med litt #80 så ble de da bedre.

Bakskjermetter80.jpg

 

Og litt MG#20 oppå der igjen gjorde virkelig susen.

Sideetter21.jpg

 

Chromelistene rundt rutene bar også preg av vær og vind

Listerfr.jpg

 

Der prøvde vi Auto Glym sin chrome polish som i alle fall jeg syntes gjorde susen.

Listeretter.jpg

 

Med så fin lakk er det synd med sånne grå lister.

Listergr.jpg

 

Så der brukte vi bonden sin egen hemmelige dundermiks.

Listersort.jpg

 

Seks timer og to trøtte typer senere ble dette resultatet.

Oversiktetter.jpg

 

Oversiktferdig.jpg

 

Bakdretter80.jpg

 

Til slutt også et oversiktsbilde over utstyret vi brukte. Greit med flere maskiner så man slipper bytte puter så ofte. ;)

Utstyr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til billig og bra poleringsmaskin, "vinkelsliper" style ? :)

 

Jeg kjøpte min på Torshov. Best tools. Fungerer helt topp. Har selfølgelig bytta paddene, de som følger med en bare dritten.

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og bra er en sjelden kombinasjon hvis du skal ha en roterende maskin. Best Tools og Biltema maskiner er helt grei til og begynne med, men de er ikke spesielt sterk og korrigeringsarbeid blir bare tull med billigmaskiner.

Man skal ikke jobbe veldig mange timer med en billigmaskin før man skjønner at en skulle hatt en som var hakket tøffere.

Vil da egentlig anbefale deg å kjøpe Biltemamaskinen fordi den er billig (499.-) og du "taper" ikke så veldig mye når du finner ut at du skal ha en som er litt større og sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår