Gå til innhold

Fiat Chroma Turbo i.e


Marius2k

Anbefalte innlegg

Heisann FiatKjennere. Jeg har hørt masse rykter om denne bilen,den skal visst gå godt. Skru opp turbotrykket og vips så har du en latterlig syk bil. Er det noen som kan bekrefte disse ryktene,Tåler motoren det,hvor får man tak i evt styling osv?

 

Uansett, jeg har vært på jakt etter en sånn bil i flere år, for en uke siden så jeg en på autodb.no, og nå står bilen i garasjen:)

 

Startet med og fikse litt rust,og bytte batteri og litt annet ymse, og nå går den som en klokke:)

Tanken var og sette inn evt en større turbo,intercooler,dumpventil og annet snusk om det trengs. Nå skal det sies at jeg er ikke den mest bilkyndige, men får mye hjelp av far i huset som selv synes bilen er råtøff:)

Tenkte bare jeg skulle høre om det ville gi noe ytelse osv.

 

Er det noe annet man bør se etter, som rust og andre slitedeler?

 

 

Er en 87 modell, og var sist registrert i 2006, ble brukt osm bruksbil.

 

-----------------------------------------------------------

 

Tenkte jeg skulle prøve og fikse opp denne bilen til noe brukbart og heftig som ikke alle andre har.

 

Er 17 år og har hele året på og bruke til og koste på og mekke bil, vil bare forhøre meg om det er verdt og koste på bilen såpass at den kan gå på norske veier igjen.

 

Takker på forhånd for alle mulige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei!

Jeg hadde en slik for noen år siden. Morsom bil!

Skal du trimme den kommer du langt med en bleedventil. 170-80 hester ca. Det holder vel for en 17-18 åring? ;)

Jeg fikk rådebank på min ved 250k km. Du burde bytte rådelager hvis den har gått mye lenger en 200k km. Det greier du ved å løfte opp bilen og ta ut bunnpanna. Er litt kronglete for du må løsne et oljerør som går ned i panna for å få panna helt fri fra bilen. Smør inn lagrene med motorolje før du setter dem på og pass på at du skrur igjen med riktig moment! Så bør du kjøre motoren pent noen titalls mil før du tråkker på gassen skikkelig.

Og skaff et momo ratt. og tivere demping. da har du morsom bil ;)

Vet ikke om jeg kan hjelpe til med så mye, men spør hvis det er noe så kan jeg prøve!

 

Lykke til!

Mvh Runar

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår