Gå til innhold

Oils opp på autostradaen inne 150 kmh

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Foreslår at du prøver med den gamle volvoen din, nei den går jo ikke så fort så blir jo vanskelig å teste:P

 

Jeg hadde sikkert selv gått rett i autovernet hadde jeg kjørt den Audien da jeg har nesten ingen erfaring med 4wd.

Mitt poeng var at det i de fleste tilfeller er lettere å kontrollere en FWD eller en RWD enn 4wd men det skjønte ikke du.

 

Så du trenger ikke kommer her å leke superhelt

Du har vell aldri kjørt Audi med Quattro siden du sitter her å sier slik.

Kan jo høre med folk som kjører feks S2 hvor lett det er å kontrollere en sleng på den. Det er ikke lett, og folk som klarer det er dyktige sjafører.

en RWD er drit enkel i forhold.

 

Bilen i filmen er ikke en quattro

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Foreslår at du prøver med den gamle volvoen din, nei den går jo ikke så fort så blir jo vanskelig å teste:P

 

Har selv nesten gått rundt i ca 170 på ACR i en sving når det var vått, den kom ikke forberedt og jeg drev ikke på som han fyren der, fikk retta den opp uten store problemer.

Jeg hadde sikkert selv gått rett i autovernet hadde jeg kjørt den Audien da jeg har nesten ingen erfaring med 4wd.

Mitt poeng var at det i de fleste tilfeller er lettere å kontrollere en FWD eller en RWD enn 4wd men det skjønte ikke du.

 

Så du trenger ikke kommer her å leke superhelt

Du har vell aldri kjørt Audi med Quattro siden du sitter her å sier slik.

Kan jo høre med folk som kjører feks S2 hvor lett det er å kontrollere en sleng på den. Det er ikke lett, og folk som klarer det er dyktige sjafører.

en RWD er drit enkel i forhold.

 

Tar oppijenn en gammel tråd jeg:P

 

Du som kommer med dette argumentet, har DU kjørt mye Audi Quattro siden du sier sann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! sykt!

 

rart alle kan svare på ting de ikke har peiling på!

 

om det var quattro? er det nøye? jeg ville ha tråkket inn klutsjen jeg.... han var såpass flink å kjøre bil at jeg tror han tenkte på det...

 

Har hatt en sånn a4 med quattro. fikk ikke prøvd å slenge med den i 150 så jeg vet ikke=) hehe. kommer kjapt når den først slipper iverfall.

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! sykt!

 

rart alle kan svare på ting de ikke har peiling på!

 

om det var quattro? er det nøye? jeg ville ha tråkket inn klutsjen jeg.... han var såpass flink å kjøre bil at jeg tror han tenkte på det...

 

Har hatt en sånn a4 med quattro. fikk ikke prøvd å slenge med den i 150 så jeg vet ikke=) hehe. kommer kjapt når den først slipper iverfall.

 

 

Enig. Er så fryktelig mange som snakker om ting de ikke har greie på. Akkurat som om det er lett å hente inn en sånn sladd i en Celica. Ja jøss.. HAHA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avslutte diskusjonen en gang for alle:

 

1. Bilen er en A4 1.9 TDi Forhjulstrekk.

2. Han filmer fordi han var på vei til ett treff av noe slag.

3. Grunnen til at han begynte å skli var oljesøl på veien.

 

Argumentasjonen med at det er lettere å rette opp sladd med RWD enn 4wd er den fjerneste jeg noen gang har hørt. Har vært oppe i lignende situasjon på bane der det var oljesøl i en sving selv med 4wd, og det er ikke verre enn å gi gass isteden for å clutche slik man må på FWD.

 

 

Det kom forresten en Nissan S14a rett bak meg, han gikk rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår