Gå til innhold

Par kjappe spørsmål ang. Ebay & Paypal

Ranger emnet


Ghost.

Anbefalte innlegg

hejsann,....

 

jeg vet det har vært flere tråder angående ebay , om det er trygt å handle der osv osv , men det svarte ikke på spørsmålene mine,

 

så jeg lurer på om :

 

- det tyske og egelske ebay er det samme utenom språket ( for eks om jeg må lage konto vær for seg på begge ebayene )

 

- hvordan forgår frakten , evnt. hvilket firma frakter ? og priser ( for eks felger )

 

- kan man ringe til kjøperne eller skjer handelen kun via mail ?

 

- blir man enig om man overfører alle pengene først eller halv halv, ?

 

 

 

 

takk for svar

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hejsann,....

 

jeg vet det har vært flere tråder angående ebay , om det er trygt å handle der osv osv , men det svarte ikke på spørsmålene mine,

 

så jeg lurer på om :

 

- det tyske og egelske ebay er det samme utenom språket ( for eks om jeg må lage konto vær for seg på begge ebayene )

 

- hvordan forgår frakten , evnt. hvilket firma frakter ? og priser ( for eks felger )

 

- kan man ringe til kjøperne eller skjer handelen kun via mail ?

 

- blir man enig om man overfører alle pengene først eller halv halv, ?

 

 

 

 

takk for svar

 

Du bruker samme konto uansett hvilken eBay du bruker.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hejsann,....

 

jeg vet det har vært flere tråder angående ebay , om det er trygt å handle der osv osv , men det svarte ikke på spørsmålene mine,

 

så jeg lurer på om :

 

- det tyske og egelske ebay er det samme utenom språket ( for eks om jeg må lage konto vær for seg på begge ebayene )

 

- hvordan forgår frakten , evnt. hvilket firma frakter ? og priser ( for eks felger )

 

- kan man ringe til kjøperne eller skjer handelen kun via mail ?

 

- blir man enig om man overfører alle pengene først eller halv halv, ?

 

 

 

 

takk for svar

 

Alt du sier her er noe man som regel kan bli enig om selger med.

En del selgere har også lav pris på varen, og kunstig høy frakt, av fortollingshensyn. Frakten står ofte oppgitt, eller man kan få et tilbud ved å kontakte selger.

Når det gjelder overføring av penger er det dog normalt å betale for varen før man får den. Tror du skal ha rimelig bra overtalingsevner for å få den igjennom. ;)

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem toller varen ?

 

hvem frakter ?

 

 

hvvilken av ebay skal jeg registrere meg på ? .com , .co.uk , ?

 

ingen av dem har landet Norge

 

Fortolling skjer i det det ankommer landet. Enten får du gebyr i etterkant på moms, eller firmaet som frakter legger ut for deg og du betaler et tillegg ved ankomst.

 

Hvem som frakter er opp til selger som regel.

 

Registrer deg på hvilken som helst. brukeren din følger med på samtlige varianter.

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hejsann,....

 

jeg vet det har vært flere tråder angående ebay , om det er trygt å handle der osv osv , men det svarte ikke på spørsmålene mine,

 

så jeg lurer på om :

 

- det tyske og egelske ebay er det samme utenom språket ( for eks om jeg må lage konto vær for seg på begge ebayene )

 

- hvordan forgår frakten , evnt. hvilket firma frakter ? og priser ( for eks felger )

 

- kan man ringe til kjøperne eller skjer handelen kun via mail ?

 

- blir man enig om man overfører alle pengene først eller halv halv, ?

 

 

 

 

takk for svar

 

1. Ja, samme konto.

2. Dette kan være alt fra UPS, FedEx, lokale postkontor, DHL osv osv.

3. Er forbeholdt mail med mindre det er oppgitt tlf nummer.

4. Forskuddsbetaling.

 

Jeg har handlet mye på ebay, aldri vært noe problem. Handler du fra en selger med over 200 positive feedbacks så er det liten sjangse for tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å handle fra ebay-stores (hvis du skal ha noe nytt) er jo heller ikke så dumt da :) Kanskje litt dyrere, men vil tru det er lettere å klage hvis det skulle være noe galt, til en butikk, enn til en som bor i kina og du har mailen til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye vil tollen på felger komme på sånn ca ?

 

hva avgjør det ?

 

btw jeg har registrert meg på ebay nå , på den tyske faktisk ( dum at jeg ikke gjorde det på den engelske så jeg hadde skjønnt litt mer ) men jeg oversatt litt så nå venter jeg brev med aktiveringskode :)

 

 

 

hva kunne dere for eks sagt om denne selgeren ?

TH-Line Schmidt Revolution bei eBay.de: Kompletträder (endet 03.05.08 20:30:00 MESZ)

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du laget en bedre emnetittel, tror jeg du hadde fått langt flere svar, enn å la den bli slettet, som sikkert kommer til å skje. Bare et innspill :)

 

Men som du ser på den selgeren, så har han 17 salg eller noe slikt, og er "100 % Positiv" ifølge kjøperene.. Ville trygt ha handlet med han.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye vil tollen på felger komme på sånn ca ?

 

hva avgjør det ?

 

btw jeg har registrert meg på ebay nå , på den tyske faktisk ( dum at jeg ikke gjorde det på den engelske så jeg hadde skjønnt litt mer ) men jeg oversatt litt så nå venter jeg brev med aktiveringskode :)

 

 

 

hva kunne dere for eks sagt om denne selgeren ?

TH-Line Schmidt Revolution bei eBay.de: Kompletträder (endet 03.05.08 20:30:00 MESZ)

 

tollen på disse kommer på ca 800kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår