Gå til innhold

Endring av motorytelse?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Bilen må ha vært i norge i mer enn 10 år mener jeg det er.. Om man tar inn en 1990mod bil fra et annet land i 2000, får man ikke "gratis" omreg av motorstr.

 

Stemmer, glemte å skrive det. Mer enn 10 år i Norge, skal det være seff. Og for å presisere enda mere, skal det vel strengt tatt være 10 år etter import-avgiftene er betalt...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok så det vil da si at jeg har en 1980 mod chevy med en 350 v8`er så hvis jeg da setter inn en 350 v8 med 350 hk i så betaler jeg ingenting for det unntatt omreg? har jeg forstått det riktig da? betaler man ikke noe per hk osv?

 

Betaler ingenting, ikke omreg heller, men hvis du skal ha dette i vognkortet må du bestille time for kontroll. Dette betaler du for, og er vel 2-300kr eller noe...

 

Det med betaling pr hk, gjelder nyere biler...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette inn en 350hk v8er ja. Sett at bilen tåler 350hk. Tåler bilen 123hk har du litt problem når du blir stoppet i kontroll og det blir merka. Burde også få alt godkjent i vognkortet.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg bare stille ett spørsmål når jeg har denne tråden oppe; hvordan blir det med f.eks. avgass da? Hvis man trimmer seg opp en del vil jo selvsagt avgassene bli anderledes; er det slik at man kan få det skrevet inn i vognkortet, eller må man på ett eller annet vis få de ned igjen? :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår