Gå til innhold

Siste og beste tråd: Hva er BEST på plastikk/bumpere.

Ranger emnet


nismo_200sx

Anbefalte innlegg

Nå har jeg søkt på bumpere, plastikk, shine, shining etc etc..

MEN jeg får ikke helt konkrete svar, bare anbefalinger + et par varme ord.

Samme hvor man går, enten det er torshov, mekonomen eller ali's fruktbutikk, så får man varme ord og sterke anbefalinger om at nettopp deres produkt er det aller beste.

 

Som det er nevnt tidligere, så er det INGEN her som ser nødvendigheten av å kjøpe et bilpleieprodukt som kun blir brukt 1 gang, for så å stå i boden til fugla driter.

 

Håper utfallet av denne tråden blir bedre enn de 7-8-9 forrige.

 

 

Så.... Hva er BEST under kategori: holdbarhet og shine/fornyelse/finish.... Priskategori driter vi selvfølgelig i. Her skal spanderbuksene opp til armkrokene.

(0) Mazda RX-8 High Power (x) Audi TT Quattro

(x) Toyota Celica T-23 (x) Nissan 200sx rs13 drift spec (x) Nissan 200sx rs13

(x) Peugeot 407 GRI (snart) Nissan 350z

(mål) Ferrari 599 GTB F1 Fiorano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lurer på hva som er best egnet til å gjøre sort plast sort igjen så er svaret:

 

Du går fra dette:

 

2.jpg

 

Til dette:

 

1.jpg

 

Ved å bruke dette:

 

BostonDye.jpg

 

Boston eller Kiwi shoe dye..

Altså flytende farge til sko etc som du får kjøpt i nærmeste skobutikk.

Nei, det funker IKKE å bruke skokrem.

Dette bortimot gjennomfarger plasten og gir en sort overflate som varer og varer.

Alt annet er bare midlertidlige løsninger..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lurer på hva som er best egnet til å gjøre sort plast sort igjen så er svaret:

 

Du går fra dette:

 

2.jpg

 

Til dette:

 

1.jpg

 

Ved å bruke dette:

 

BostonDye.jpg

 

Boston eller Kiwi shoe dye..

Altså flytende farge til sko etc som du får kjøpt i nærmeste skobutikk.

Nei, det funker IKKE å bruke skokrem.

Dette bortimot gjennomfarger plasten og gir en sort overflate som varer og varer.

Alt annet er bare midlertidlige løsninger..

 

 

 

 

hmmm. det høres jo veldig bra ut da! Eneste er at det heter SHOE dye, ikke "car bumper dye" :P

 

Noen andre som har noen innvendinger til dette? Om det ikke er negativt, så kjøper jeg litt shoe dye å legger på bilen min IDAG! :)

 

grunnen til at jeg er mer skeptisk enn han bølla fra posten, er at jeg vil nødig legge på noe som ikke tar seg 100% bra ut på bilen min.. (jeg er redd for den :) )

(0) Mazda RX-8 High Power (x) Audi TT Quattro

(x) Toyota Celica T-23 (x) Nissan 200sx rs13 drift spec (x) Nissan 200sx rs13

(x) Peugeot 407 GRI (snart) Nissan 350z

(mål) Ferrari 599 GTB F1 Fiorano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. det høres jo veldig bra ut da! Eneste er at det heter SHOE dye, ikke "car bumper dye" :P

 

Noen andre som har noen innvendinger til dette? Om det ikke er negativt, så kjøper jeg litt shoe dye å legger på bilen min IDAG! :)

 

grunnen til at jeg er mer skeptisk enn han bølla fra posten, er at jeg vil nødig legge på noe som ikke tar seg 100% bra ut på bilen min.. (jeg er redd for den :) )

 

Har vel strengt tatt ingen betydning hva det er ment til.

Det farger plasten, og det er vel det som er meningen eller;)

Er mine fangere du ser på bildene der, se på datoen.

Fangerne er like sorte nå som dem var da.

 

Påføringen er enkel;

- Gjør skikkelig rent.

- Masker nærliggende ting som du ikke vil ha sort.

- Det følger som regel med en svamp som du kan påføre med, smør et tynt jevnt lag over flaten du vil farge.

- Bruk en hårføner, eller aller helst en varmepistol på svak varme til å tørke overflaten.

- Når det er berøringstørt så smører du på et lag til som du lar tørke i romtemperatur.

 

Nå har du en berøringstørr og fettfri overflate som er helt sort.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel strengt tatt ingen betydning hva det er ment til.

Det farger plasten, og det er vel det som er meningen eller;)

Er mine fangere du ser på bildene der, se på datoen.

Fangerne er like sorte nå som dem var da.

 

Påføringen er enkel;

- Gjør skikkelig rent.

- Masker nærliggende ting som du ikke vil ha sort.

- Det følger som regel med en svamp som du kan påføre med, smør et tynt jevnt lag over flaten du vil farge.

- Bruk en hårføner, eller aller helst en varmepistol på svak varme til å tørke overflaten.

- Når det er berøringstørt så smører du på et lag til som du lar tørke i romtemperatur.

 

Nå har du en berøringstørr og fettfri overflate som er helt sort.

 

 

Om hårføner og varmepistol (noe jeg ikke har) blir utelatt.. hva skjer da? :) Kan jo ta så TYNT lag som overhode mulig da..? om ikke det er bedre enn et vanlig "tykt" lag, så vil det jo være noe :) Overflaten er forsåvidt ikke slitt heller, men er fremkommer ikke som helt ny, 08 mod :P

(0) Mazda RX-8 High Power (x) Audi TT Quattro

(x) Toyota Celica T-23 (x) Nissan 200sx rs13 drift spec (x) Nissan 200sx rs13

(x) Peugeot 407 GRI (snart) Nissan 350z

(mål) Ferrari 599 GTB F1 Fiorano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hårføner og varmepistol (noe jeg ikke har) blir utelatt.. hva skjer da? :) Kan jo ta så TYNT lag som overhode mulig da..? om ikke det er bedre enn et vanlig "tykt" lag, så vil det jo være noe :) Overflaten er forsåvidt ikke slitt heller, men er fremkommer ikke som helt ny, 08 mod :P

 

Da må du vente til det har tørket helt i romtemperatur før du kan legge på et til lag.

Og grunnen til at du skal legge på to tyne strøk er for å slippe renn o.l.

Meningen er ikke å legge noe gørr på utsiden, men å farge selve plasten, derfor lønner seg å ta tiden litt til hjelp:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vente til det har tørket helt i romtemperatur før du kan legge på et til lag.

Og grunnen til at du skal legge på to tyne strøk er for å slippe renn o.l.

Meningen er ikke å legge noe gørr på utsiden, men å farge selve plasten, derfor lønner seg å ta tiden litt til hjelp:)

 

Da gjør jeg det :) men venter da til varmere tider, ettersom jeg ikke har noe helt konkret sted å sette bilen i denne omgang...

Hårføner'n til dama må vel ligge i sminkeskuffen, ellers blir det baluba...:boxers Dette regner jeg med går fint unna en dag ute med 15 varme :)

 

Og til alle andre som kjøper bumper shine, car bumper, autoglym, meguiar's, back in black, som dere attpåtil kanskje ikke er helt fornøyd med: kanskje dette hadde vært noe å vurdere?

(0) Mazda RX-8 High Power (x) Audi TT Quattro

(x) Toyota Celica T-23 (x) Nissan 200sx rs13 drift spec (x) Nissan 200sx rs13

(x) Peugeot 407 GRI (snart) Nissan 350z

(mål) Ferrari 599 GTB F1 Fiorano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår