Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Malfred

hvordan koble dump når du har resirk dump på turbo?

Rate this topic

Recommended Posts

på hl2,4 må du kjøpe deg en 50 50 dump ventil, så hall parten ta lufta går innat i systemet, etter lmm, og resten ta lufta går ut i det fri...

pedersen har en slik en,

50\50 dump faktisk.

 

grunnen til at LH 2.4 ikke liker åpen dump er pga lamdaen og lmm jobber sammen med og få riktig blandingsforhold, ET systemet har ikke Lamda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja. men det kunne vært noe forskjell fra motor til motor. og sånt. bare lurte på om det funker og sette på en uten og tenke på noe annet. for veit om en som bare satt det på motoren sin uten og gjøre noe som helst mer med motoren. og det var en motor som ikke hadde turbo fra før. da må det vel funke og sette det på motoren min og?

Share this post


Link to post
Share on other sites

med t3 turboen får du ladetrykk seinere..

jeg hadde en 740 med b230et med samme turboen som du har og den ladet 1 bar på 3000rpm

og en kompis av meg hadde make bil med make motor men med originale t3 turboen og den begynte å lade på 3000rpm

så jeg vil anbefale å bruke den turboen du har hvis ikke du skal dra ut mer enn ca 250-270hk

Share this post


Link to post
Share on other sites

På LH 2.4 må du ha resirk-ventil, mulig "50/50" funker og, det har jeg ikke prøvd, så d aner jeg ikke...

 

Trenger ikke kjøpe dump-lokk på 13c-turboen, ta bare å kobl vakuum-slangen til trykk-siden av turboen, for da får den aldri vakum, og vil dermed aldri "slå ut"/slippe igjennom luft. Så ere bare å montere på ekstern dumpventil, og ta vakumet til den fra innsuget, så eru i mål.

 

Bare tull å bytte turbo, hvis den du har funker fint!

 

13c'en er liten, men spoler opp mye kjappere, dermed mindre bensinforbruk, men dog kan man ikke lade like mye som den gode gamle garrett'n...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.