Gå til innhold

hvordan koble dump når du har resirk dump på turbo?

Ranger emnet


Malfred

Anbefalte innlegg

på hl2,4 må du kjøpe deg en 50 50 dump ventil, så hall parten ta lufta går innat i systemet, etter lmm, og resten ta lufta går ut i det fri...

pedersen har en slik en,

50\50 dump faktisk.

 

grunnen til at LH 2.4 ikke liker åpen dump er pga lamdaen og lmm jobber sammen med og få riktig blandingsforhold, ET systemet har ikke Lamda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mitsu 13c, kom på FT/FK seint 93.. er vel garrett t3 org på ET..

 

 

 

 

 

Åssen funker det og bytte til den garrat t3turboen. med tanke på resten av motoren? må senke kompen`?

StreetMix car list!

88Golf II Gti 16vkr(prosjekt) 93Audi 100 c4 2.0E -(hugget) 92volvo 745(solgt) 90volvo 745 turbo(solgt) 89Toyota camry 2.0 TD(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen funker det og bytte til den garrat t3turboen. med tanke på resten av motoren? må senke kompen`?

 

t3 er jo originalt?

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. men det kunne vært noe forskjell fra motor til motor. og sånt. bare lurte på om det funker og sette på en uten og tenke på noe annet. for veit om en som bare satt det på motoren sin uten og gjøre noe som helst mer med motoren. og det var en motor som ikke hadde turbo fra før. da må det vel funke og sette det på motoren min og?

StreetMix car list!

88Golf II Gti 16vkr(prosjekt) 93Audi 100 c4 2.0E -(hugget) 92volvo 745(solgt) 90volvo 745 turbo(solgt) 89Toyota camry 2.0 TD(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med t3 turboen får du ladetrykk seinere..

jeg hadde en 740 med b230et med samme turboen som du har og den ladet 1 bar på 3000rpm

og en kompis av meg hadde make bil med make motor men med originale t3 turboen og den begynte å lade på 3000rpm

så jeg vil anbefale å bruke den turboen du har hvis ikke du skal dra ut mer enn ca 250-270hk

The One And Only

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På LH 2.4 må du ha resirk-ventil, mulig "50/50" funker og, det har jeg ikke prøvd, så d aner jeg ikke...

 

Trenger ikke kjøpe dump-lokk på 13c-turboen, ta bare å kobl vakuum-slangen til trykk-siden av turboen, for da får den aldri vakum, og vil dermed aldri "slå ut"/slippe igjennom luft. Så ere bare å montere på ekstern dumpventil, og ta vakumet til den fra innsuget, så eru i mål.

 

Bare tull å bytte turbo, hvis den du har funker fint!

 

13c'en er liten, men spoler opp mye kjappere, dermed mindre bensinforbruk, men dog kan man ikke lade like mye som den gode gamle garrett'n...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår