Gå til innhold

stereo\kabel problem i astra 96 mod.

Ranger emnet


Mpett

Anbefalte innlegg

litt rart problem med astra 96 mod.

 

Først virket radio\cd spilleren men ikke utetemp. måleren (kun klokken)

 

Nå virker ikke radioen, men utetemp. måleren virker fint.

 

Det høres ut som spilleren får strøm når en trykker på cd eject.

 

Virker som det er noe ledningskluss.

 

Er dette en kjent sak for astra med uoriginal radio, og de klokkke\temp displayet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vil anta at dette er et fenomen de fleste opel eiere kjenner til uten å si det helt sikkert.

 

Har selv en 95' med samme problemet. Eller, nesten samme problem. Da jeg satt i en Pioneer spiller så fungerte ikke temperaturen da spilleren er av. Dato + klokke fungerer. Setter jeg derimot på spilleren forsvinner datoen, og også temperaturen uteblir. Men klokken derimot står som vanlig.

 

Mitt problem angående temperaturen er vel bare at en føler et eller annet sted ikke fungerer som den skal. Men at datoen forsvinner da jeg setter spilleren på er jeg ikke helt med på. Kan jo være at datoen skal forsvinne, da det muligens vises hvilken radiostasjon du har på der med den originale spilleren.

 

Har en kompis med Vectra B 96'. Der fungerer alt til han setter på spilleren, da forsvinner dato og temperatur.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefadern hadde en Astra F, '96 modell. Hans originale CD-spiller hadde en skifter baki og når skifteren tok kveld bytta jeg ut hele spilleren med en JVC, og senere en Pioneer. Brukte også en Sony Xplod-spiller i den en kortere periode. Felles for alle var at utetemp og klokke fungerte utmerket bestandig. Visning av radiokanal og slikt fungerte ikke med noen av spillerene (orket ikke kjøpe overgang), men da sto det alltid dato på displayet istedet.

 

Høres ut som en feilkobling et sted om temp / klokke faller ut, det skal ikke være slik.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noe er rart ja.

 

 

var forresten dato som ikke virket, den i midten.

 

 

fikk ut den spilleren som satt i, og ser ut som det er 3 plugger.

 

2stk iso plugger + en annen plugg.

 

Det satt i en clarion cd av gammel type (to plugger inn)

 

Virker som det er feilkobling en plass, kanskje med tenningen.

 

Når spilleren virker fungerer ikke dato, slår av spilleren og dato fungerer. Vrir om en gang på tenning så fungerer dato, starter motor og radio kan fungere men uten dato.

 

Problemet var at spilleren ikke alltid ble slått på, og on knappen fungerte ikke på den.

 

 

En gammel radio spiller ser ut til å fungere hver gang en starter (minus dato) Hvis en slår den av etter en vri på nøkkel kommer dato tilbake. Ulempen da er en får ikke slått den på med motor igang.

 

 

 

Så virker som om noen har koblet feil her, radion reagerer veldig ømfintlig på tenningslåsen bare en beveger nøkkelen litt.

en kan ikke garantere at den fungerer hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har en 95 Astra F, med en Alpine spiller som satt i da jeg kjøpte bilen. Klokka og utetemp vises når jeg har lysene (lyktene i fronten, ikke på spilleren...) slått av, uansett om spilleren er på eller ikke. Slår jeg på lysene blir displayet sort - uansett spiller av eller på.

 

Har ikke hatt ute spilleren, så vet ikke hvordan det ser ut baki der. Er det noe som kan kuttes for at klokke og temperatur alltid vises? Trenger ikke noe datovisning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår