Gå til innhold

anlegg astra G coupe bertone

Ranger emnet


brumlebil

Anbefalte innlegg

hei, tenkte å bytte ut det orginale anlegge på min astra G. kunne noen vært grei å fortalt meg sånn ca hvordan jeg går fram får å fjerne beskyttelsesplatene som liogger over høytalerne, slik at jeg slipper å knekke og ripe opp ting. samme med diskantene, er de bare å plukke rett ut eller må plasten rundt bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme til høytaleren må du fjerne dør dekselet/trekket. Festet med 3 skruer ca nederst på døra, skrudd fast bak delen med vindusheis knappene, den delen man holder i når man skal ha igjenn døra. den "brekker" man opp med en skru trekker. Når alle skruene er skurdd ut, så drar man utt dekselet i bånn av døra, er ca 6 klips der, når dem er ute, løfter man den opp, slik at den "pakningen" som ligger ved vinduet løsner. Huske på å ta av knotten til dørlåsen!

 

Diskanten lå i bilen min "bak" dekslet som er der speilen sitter festet. Den delen er bare å trekke rett ut. MEn bør jo tas på en varm dag, så dekslet ikke sprekker.

 

Edit: Så du hadde en Bertone etter jeg skreiv dette, så mulig det er anderledes på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke annerledes på Bertone. Som BuRuD sier, vær forsiktig med "trekanten" der diskanten sitter. Der kan du fort knekke både klips, og værre, innfestninga til klipset. Jeg installerte diskanter fra Infinitys Reference serie og skjærte ut originaldekselet så jeg fikk mulighet til å vri diskanten bakover.

 

Mørkt bilde, men:

 

DSC00074.JPG

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å dra dekslet pent av, noe som ikke er lett. Jeg klarte å knekke 3 av tre fester på ene sia, så må finne på noe lurt for å få bra på igjen.. Når du har fått av dekslet er det bare å vippe av gitteret og presse ut diskanten. så må du sikker slipe litt på hullet for å få plass til den diskanten du ska ha inn, men det er jo ikke noe vanskelig.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår