Gå til innhold

Min Mini Cooper :)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Siden alle andre lager tråd til miniene sine, så syntes jeg min også fortjente sin egen tråd:)

 

Var og fant bilen min torsdag 3 februar 2005, og en uke senere hadde jeg den hjemme. Da så den omtrent sånn ut:

 

DSC00516a.jpg

Utroooolig kjip i grunn! Men heldigvis satte stenshagen på hvite striper for meg, sånn at den hvertfall så nogenlunde ut:

 

mini5-1.jpg

 

mini7.jpg

 

Som fattig student ble det i grunn ikke gjort så veldig mye med bilen iom. at jeg hadde nok med å streve og få nok penger til bensin, men litt småplukk ble det som f.eks:

 

Hvite blinklys:

DSC01167.jpg

DSC01168.jpg

 

ja.jpg

 

Nye speilkapper:

mini04-1.jpg

 

Nye ventilhetter:

ventilhetter.jpg

 

Etterhvert som jeg fikk meg en litt bedre jobb med litt bedre betalt, så kom det litt flere mods:

 

IMG073.jpg

 

DSC00785.jpg

 

DSC00102.jpg

 

Mens jeg var på en liten ferie hadde min kjære ordnet bursdagsgave til meg, 30 mm senkefjærer(som han hadde montert) og soting av alle ruter(utenom frontruta).

 

mini1.jpg

 

mini3-2.jpg

 

mini02.jpg

 

Fikk meg også nettopp nye vinterdekk til de gamle sommerhjulene mine(av typen de også), så nå er fremtidsplanene:

 

- KW variant2, vil ha lavere bil

- Aerospoiler - har fått den, må bare lakkeres

- Aerosideskjørt

- All svart plast lakkert i bilens farge

- Vurderer chip, men vet ikke om jeg gidder iom. at det ikke gir så veldig mye effekt.

 

Kommer sikkert mer på ønskelista etterhvert også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for kommentarer:) Skal slenge ut bilder med en gang jeg har montert KW2, tror det blir veldig bra:) Skulle hatt de sjakkgreiene ja, synd de var til den nye minien:P

 

Har ikke kjøpt komplett aeropakke, rett og slett fordi jeg synes facelift fangerene til cooper er fine nok til at jeg ikke gidder å bruke mange tusen på fangere:)

 

I natt er det noen snørrunger som har vært ute og ripa opp bilen min for andre gang:( Selvfølgelig på førerdøra, som jeg lakkerte her tidligere i høst/vinter fordi en annen snørrunge hadde vært bortpå.

 

Glemte også å nevne at jeg fikk meg xenon grøftelys, ledpærer og ledskiltlys her for litt siden.

 

312.jpg

 

309.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt de sjakkgreiene ja, synd de var til den nye minien:P

 

Sorry... Hehe, glemte å sjekke det da. My mistake :)

Men funker vel å modde litt?

 

 

I natt er det noen snørrunger som har vært ute og ripa opp bilen min for andre gang:( Selvfølgelig på førerdøra, som jeg lakkerte her tidligere i høst/vinter fordi en annen snørrunge hadde vært bortpå.

 

Wtf? Utrolig irriterende da. Mye riper da? Eller småriper som man kan polere bort? Hadde noen gjort det med min bil, skulle jeg jakta på de med rifla mi. Holder bilen min under oppsyn fra vinduet mitt, og rifla med kikkertsikte og lyddemper ligger klar. You all have been warned :D

 

Må vel koste en formue å lakkere hele døren vel? Med mindre man kjenner noen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja modding er bra:D Man får til det man vil få til:)

 

Det var vel 4 småriper eller noe som forhåpentligvis ikke ver så veldig dype, så jeg skal rett på verkstedet ettepå og prøve å polere de bort. Arg! Er så typisk! Akkurat den døren jeg har lakkert.

 

Jeg passer alltid på å parkere på "single" parkeringsplasser, for at alle damene ikke skal drive å lage masse riper og parkeringsbulker osv, men likevel får jeg igjen ved at masse snørrunger kommer og skal ha det gøy på min bils bekostning=(

Det her fikk jeg på sensommeren i fjor, og jeg skal love deg at hvis jeg hadde funnet den ungen, så skulle jeg ha grisebanka han!(eller hun). Hadde en mistanke om hvem det var, men man kan ikke beskylde uten beviser.

 

Edit: kjenner heldigvis en del bilfolk, så fikk lakkert døra mi sist gang for 1500 kr.

 

Her er fra forrige gang:

oppripa-1.jpg

Etter polering:

oppripa2.jpg

 

Var en ganske dyp ripe, men fikk en veldig flink lakkerer til og flekklakkere det sånn at det så så godt som perkfekt ut! Typisk at de nye snørrungene har vært på den siden som allerde er lakkert. Men men.. Får se hvordan det blir etterpå da, håper jeg får de bort, da de ikke så så dype ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Synd å høre... Håper du får det bort med litt lakkrens. Men den ripen ser ganske dyp ut da.

 

Fiksa en lignende ripe på min far sin bil for en stund siden. Da brukte jeg Auto Glym Paint Renovator + Super Resin (dette var før jeg gikk over til Meguiars). Var overrasket over resultatet. Så ikke antydning til ripen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår