Gå til innhold

4,3l V6 TBI: Informasjon om motor etc?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er det noen som har tegninger, utgaveoversikt, teknisk etc over denne motoren?

 

F,eks:

HK/rpm i de forskjellige utgavene.

Vekt og dimensjoner.

Eksplosjonstegninger.

 

1991 Chevy 4.3l V6.

 

Girkasse: TH700r4

 

Svakheter med kassen?

Mål&vekt?

 

Annen info?

 

 

Mvh

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motoren stod jo i masse forskjellige biler. Vet ikke om den har vært i forskjellige utgaver avhengig av om den stod i personbil, pickup, vans etc?

 

Hvis ikke, kan du jo bare lese histikken om Chevrolet Astro, for der har den vært med som eneste bensinmotor hele tiden:

 

Chevrolet Astro - Wikipedia, the free encyclopedia

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Denne motoren stod jo i masse forskjellige biler. Vet ikke om den har vært i forskjellige utgaver avhengig av om den stod i personbil, pickup, vans etc?

 

Hvis ikke, kan du jo bare lese histikken om Chevrolet Astro, for der har den vært med som eneste bensinmotor hele tiden:

 

Chevrolet Astro - Wikipedia, the free encyclopedia

 

Nja, Astro ble levert med en annen bensiner; 2,5l I4 :chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk ut disse sidene:

Fin oversikt over hva som har blitt gjort med motoren + hk

60ºV6 Family Tree - Homepage

 

Hvilken biler motorene satt i

GM 60-Degree V6 engine - Wikipedia, the free encyclopedia

Jeg tror det du sier er feil Astro har aldri blitt levert med 60 grader v6, kun 90 grader og her er den rette linken GM Vortec engine - Wikipedia, the free encyclopedia

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den 262cui 4,3 literen som sitter i Astro er jo en 3/4 350 motor.

 

Er identisk mangler bare en sylinder bank.

 

Ellers er min erfaring at de har dårlige veiver. (eller smøring til denne) Ihvertfall de eldre utgavene. Og disse veivene er jo merkelige, de har jo veivtapper utav senter slik at tennings rekefølgen skal stemme med 6cyl og 90graders v blokk.

 

Ellers er det jo i prinsipp samme motor som sitter i syclone/typhone bilene og der tåler der jo en støyt.

 

Hva som er forskjel på en vanlig og en som har fått turbo og sitter i de overnevnte bilene vet jeg ikke. Men ser for meg at det er nok byttet både det ene og det andre :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått motoren i hus.

 

I forhold til pris:

Hvilke tennplugger er best å bruke?

Hvilke tennkabler er best å bruke?

Finnes det tenningssett med kabler/plugger?

 

Hvilken sylinder er #1?

 

Hvilken olje bør brukes på motor?

 

Eksosmanifolder (originale?) til motor?

 

Viftereim til motor?

 

Noe annet som bør gåes over mht det praktiske?

 

Edit: Hvordan bygge om til gasser?

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er delene som er markert?

 

Står i front på motor.

43lmotor003.jpg

 

Står i bakkant på motor:

1: ?

2: ?

43lmotor004.jpg

 

Noe elektrisk montert på høyre side.

1: ?

2: ?

43lmotor007.jpg

 

TBI.

Her var det montert 2 stk rør.Regner med at dette er bensin inn/ut.

Hva er hva?

1: ?

2: ?

43lmotor006.jpg

 

På forhånd takk!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første er en temperatur sensor. Det sitter en på en av toppene også. Hvilken som er til ECM'en og hvilken som går til instrumentet skal jeg ikke si sikkert. Men tipper den på innsuget er til ECM. I bakant av innsuget finner du kansje en tempsensor til som er til Intake Air temp.

Bankesensorene står nede på blokken. Det du ser i bakant er oljetrykksgivere. En til instrumentet og en fungerer som bryter til bensinpumpen.

De to dingsene i neste bilde er solenoiden og Barosensoren til EGR ventilen.

II på det siste bildet er til veivhusventilasjonen og kommer vel fra det ene ventildekselet.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er litt spent på dette prosjektet ditt. Jewg ville kansje valgt en motor med mer enn 150 hester når du leger ned alt det arbeidet, men det duger kansje?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den skal i en Toyota Hilux og med de hk som er i den nå så triples det! :D

 

Har satt sammen V6-TH350-Toyotransferkasse.

 

Skal bygge om til forgasser og trenger da fordeler, gasser og innsug som jeg tror jeg bestiller fra Summitracing.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår