Gå til innhold

datasprut problemer! HJELP??

Ranger emnet


v240tic85

Anbefalte innlegg

Betviler sterkt av ES ikke "greide" å justere ett sprut de selv solgte.

 

Ang. traktoren din, så vil jeg anbefale å gi opp! når man ikke vet bak fram på innsprutning, så betaler man noen for å gjøre det for seg, eller setter seg ned å leser til man forstår noe selv... noe det ikke virker som du er interessert i å gjøre!

Every function has a form - not all forms has a function

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan gi deg et meget gått tips, å d er at du setter deg inn i hvordan et datasprut fungerer. Hvilke funksjoner du trenger og om du i d heletatt har muligheten til å gjøre d selv.

Som jeg forstår d har du ingen kunnskap lr interesse for å skaffe deg den kunnskapen du trenger. Så da er valget ditt ganske lett hvis du skal ha noen mulighet til å få et datasprut til å fungere å d er å få eks es tuning til å hjelpe deg.

Sett deg litt inn i hva du har å konkret hva du lurer på så får du et seriøs svar tilbake=)

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller å forstå hvordan en motor fungerer før du skjønner åssen et sprut fungerer.

Skjønner du ikke det greier du heller ikke mappe....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe problemer med å fårstå hvordan innsprut funker og hvordan motor virker! har også lest på forum og søkt på hvordan jeg mapper men er veldi lite info om det! og manualen er jo på engels og det kan jeg ikke skryte på meg at jeg er så flink i! så viss dere mener at jeg driter meg ut pga at jeg ikke er så flink i engels og heller prøver og få litt fårklaring på norsk så får dere virkeli beklage! er faktisk utdanna mekaniker og jobber på verksted men data sprut er ikke akkurat noe vi driver mye med! men viss ingen har mulihet til og forklare eller har manual på norsk så er det jo greit!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikkje bare bare å mappe ett sprut viss du verken har vært med på det eller gjort det før, og å forklare hva det er kan være er litt vrient, og viss du kje klarer å lese manualen så finnes det jo sikkert ein som kan det? viss ikkje så bør du få bilen til noen som kan det, og heller betale noen slanter, da er du vertfall sikker på at du ikkje svir motoren....

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har autronic sm4, antar det er samme fremgangsmåte.

last ned programmet, koble pc'n til ecu'en, gå inn på autotune og la det jobbe når du kjører.

om det er rpm/bar du ikke får mappet, juster target A/F ratio eller still ned tenninga eller juster forholdet mellom A/F måleren og ecu'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe problemer med å fårstå hvordan innsprut funker og hvordan motor virker! har også lest på forum og søkt på hvordan jeg mapper men er veldi lite info om det! og manualen er jo på engels og det kan jeg ikke skryte på meg at jeg er så flink i! så viss dere mener at jeg driter meg ut pga at jeg ikke er så flink i engels og heller prøver og få litt fårklaring på norsk så får dere virkeli beklage! er faktisk utdanna mekaniker og jobber på verksted men data sprut er ikke akkurat noe vi driver mye med! men viss ingen har mulihet til og forklare eller har manual på norsk så er det jo greit!

 

Greit å vite at det er gnist osv.

Men du må jo skjønne hva som skjer om du gir mer/mindre tenning og bensin og hvor i registeret gjør det. Hva du skal gjøre for å få riktige eksostemper osv. Ikke bare bare det der må bare kunne litt om det ellers nytter det ikke. Er ikke bare en ting en skal følge med på når en drar et drag. Trur du burde kontakte noen som kan detta for å si det sånn.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har autronic sm4' date=' antar det er samme fremgangsmåte.

last ned programmet, koble pc'n til ecu'en, gå inn på autotune og la det jobbe når du kjører.

om det er rpm/bar du ikke får mappet, juster target A/F ratio eller still ned tenninga eller juster forholdet mellom A/F måleren og ecu'en.[/quote']

 

Først må du jo få AF tabellen til å bli riktig i forhold til det blandinga er i virkeligheten.

Skal autotune funke brukbart må man nesten ha Autronic modell B analayzer ellers går det så fordømrade treigt.

Men når du skal justere fulltøs pull må du mappe manuellt.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår