Gå til innhold

Hvilken motor


Memo811

Anbefalte innlegg

jeg skjønner ikke hva alle sier at ohc er bedre en dohc...dohc`en er jo mye sterkere og går bedre en ohc, det eneste som er negativt er at toppen for går, men det er ikke noe problem om man bruker hue og lar den bli varm før man herjer,har hatt både dohc og ohc, og gjett hvem bil det blei mest motor skruing på,ohc.og dohc`en bruker mindre bensin og går MYE penere og tikker ikke en dritt i forhold til ohc.

 

Så det er min mening isåfall at dohc er bedre en ohc.

1982 - Volvo 360 (Vinterbil)

1984 - Peugeot 505 Turbo (2stk)

1989 - Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del har ikke hørt noe dritt om v6`ern, men bensinforbruk kan nok bli litt ja...men eller er det nok en bra motor...men dohc er isåfall bedre en ohc syntes jeg da...holder meg til den jeg..:)

1982 - Volvo 360 (Vinterbil)

1984 - Peugeot 505 Turbo (2stk)

1989 - Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

De første V6-Cologne som kom hadde kork-pakninger på bunnpanne og toppdeksler. Da EFI kom var disse byttet ut med gummi som svetter mindre. Ellers så har bakre veivtetninga en tendens til å lekke litt på V6 som har gått over 200000km. Ellers så kan du godt kjøre på 0.8 på mila hvis du kjører sivilisert enten om du har 2.8, 2.3 eller 2.9. Disse motorene ska helst ha hyppige oljeskift for å unngå rakling og tikking tidlig men de får det før eller siden uansett. Det er tross alt senterkam med vippeverk og de trenger justering etterhvert.

Men disse motorene ble bygd for å gå stille og behagelig med et godt moment slik at folk sku få en litt mer eksklusiv feeling. :) JEG sverger til V6 ihertfall. Synes det er trøttsom lyd i 4sylindra motorer.RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

2,8 V6'ern er en flott motor når alt virker. Likte veldig momentkurva i den. Fint drag når jeg gira ned i 3 gir ved forbikjøringer å fint mellomregister i oppoverbakker. F.eks 4 giret i 50 sona så drar den fint å greit til 80:)

 

Langkjøring med min var på 1,0 liter mila med min ungdsomms gassing å forbikjøringer. Savner den bilen.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår