Gå til innhold

Palles Pickup

Ranger emnet


708 Racing

Anbefalte innlegg

Hei.

Har gått i anskaffelse av en arbeidsbil.

Bilen er en Skoda Pickup registrert på siste halvår i 2000. Bilen har rullet drøye 120000, og har 1,9 liters dieselmotoren under huven. Ikke akkurat noe killer, men så langt er jeg fornøyd med bilen.

 

22032008478.jpg

 

Som dere ser er det 3 stk Hella 3000, med parklys montert foran, og grøftelys ifra Biltema.

 

 

Planen var å beholde den orginale looken, men i tillegg få til et fett "følgebilstuk" om det i det hele tatt er noen som skjønner hva jeg mener? :D

 

Om noen har inspirasjon til meg, så kjør på...

Anser ikke dette som noe prosjekt, men et litt etter litt...??? øøøhh? Prosjekt? Ja, ok et bitte lite prosjekt da? :P

 

Mine tanker om bilen:

-Bytte framskjerm på venstre side (fikk med en heftig bulk på kjøpet. Noen som har, eller vet?)

-Montere fjernlys på bøylen bak hytta. (5 eller 6 rektangulære, ifra Biltema, med ettermontert parklys)

-Rotorbjelke (Er på utkikk etter en rotorbjelke på ca 70-100cm. Noen som vet av noe rimelig?)

-16 eller 17" hjul

-Senking (Hvor får jeg kjøpt senkesett?)

-Lakkere fangere, lister og speil i samme farge som bilen. (Har litt lyst til å lakkere hele bilen sortblank, men...)

-Sikler litt etter i bygge hele platten invendig i dørk/dråpeplate men det er dyrt! Noe må gjøres baki der iallefall. Forslag?

-Har sett på noen pickuper at de har nett bak, istedet for bakluke. Vurderer det, men hvor skal jeg lete?

 

Det er sikkert mer også, men husker ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skulle kjøre gammelbilen min på skroten en dag, og hadde ikke annet en Skodan å bruke.

 

24032008506.jpg

 

24032008507.jpg

 

Ble litt lett i rævva Pickupen, når den feite svensken la seg bak på hengeren :D

 

 

25032008512.jpg

 

25032008513.jpg

 

Nå skulle de godt og vell 60 hestene få kjørt seg en halvtimes tid, før vi ble kvitt Volvoen. Gikk kjempegreit synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Har sansen for disse bilene, holdt på å kjøpe en selv og bruke den som arbeidsbil:) Best det bilde hvor ræva svever:P

 

 

Er i hovedsak arbeidsbil jeg også bruker den som, og er svært fornøyd med den til det formålet.

 

Førstepri nå er 16 eller 17 tomms hjul, og senking. Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hei, fin fil du har, ble bra med de lysa ja :)

du bare må få ut bilde da, kule biler dette, hvor kjøpte du senke settet? er det godkjent?

 

Ole

 

 

 

Ja, skal få noen til å legge ut et bilde en dag. PC`n min er på repp, så har fyra igang den gamle til så lenge. Senkesettet er nok ikke godkjent nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår