Gå til innhold

Lupo GTI i Norge?

Ranger emnet


Arosa

Anbefalte innlegg

Er nok en sort 1.4 som går rundt her jeg har sett da..

 

Kan ha vært meg med min 1.0. Jeg kommer opp i bra fart, bare jeg får litt tid på meg :-)

 

Jeg er også veldig spent på hva total pris for import av GTI-en blir. Kunne godt tenke meg en liten oppgradering.

2003 Passat TDI

2008 Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har vel allerede beskrevet hva den kommer til å koste med mindre Tollvesenet finner på noe helt spesielt.

 

Jeg har betalt ca. 70.000,- for bilen så langt inkl. reise m.m. Oppå dette kommer avgifter på ca. 55.000,- Ergo betaler jeg ca. 125' for bilen ferdig på veien.

Men jeg har ennå ikke fått svar på forsikring. Kontaktpersonen min jobber fortsatt med å finne pris denne typen bil.

 

Send meg PM hvis dere vil ha hjelp til import selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sort 1.0 selv før, og den var det ikke like bra lyd i som din isåfall.. Din som har rødt interiør og ikke noe motorvolum-emblem bakpå?

 

Da var det nok ikke meg. Min er svart innvendig også, og merkene på bakluka er på plass.

2003 Passat TDI

2008 Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk COC-dokumentet mitt i posten her på fredag. Dermed er jeg et skritt nærmere registrering.

 

Det er noen som virkelig er flinke til å regne skjønner jeg..

 

Co2 er målt i følgende områder:

Bykjøring - 165 g/km

Landevei - 113 g/km

Gjennomsnitt 178 g/km???

 

Det var ikke noe ukjent Co2, så ingen overraskelser der. Men synes bare det var en merkelig regnemetode som er benyttet. Noen som kan forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
audigaudi , var det din lupo gti som sto utenfor Erik Arnesen bryn for få dager siden ?? så jævla rå ut den da ;) var tyske/tollskilter på den iallfall... jobber du der kanskje ??

 

Det stemmer nok det, ja. Det var min som står der til regreim bytte m.m. Men nei, jeg jobber ikke der. Jeg synes selv den er tøff, så hyggelig at andre liker den også.

 

Kan forresten nevne at min 03 A4 1,8t qs (190hk) blir frakjørt av Lupoen... til den som måtte være nygjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det, ja. Det var min som står der til regreim bytte m.m. Men nei, jeg jobber ikke der. Jeg synes selv den er tøff, så hyggelig at andre liker den også.

 

Kan forresten nevne at min 03 A4 1,8t qs (190hk) blir frakjørt av Lupoen... til den som måtte være nygjerrig.

 

Kødder du ??? jeg som hadde tenkt til å bytte merca til en a4 1.8T og chippe den opp ... hmmm , har vurdert import av lupo gti selv før, men har aldri hørt om noen andre som har gjort det , og noen sa at det var nesten umulig , så jeg la planen på hylla.... Men begynner å få tilbake interressen nå :) Skal selge merca nå snart , er totalt lei av den , ingen kjøre glede , kun komfor , vi l ha noe å leke med :):) men hvordan er den 0-100 ??? lett å trimme opp bilen med noe mer ???

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo snakk om en sugemotor, så trimming vil enten medføre en turbokonvertering eller kammer m.m. Skal man trimme denne må man enten legge mye penger i motor (30.000 +) eller begynne med vektreduksjon. B&B i Tyskland har to turbokit fra 160hk.

 

Null til hundre er fra fabrikken oppgitt til 8,3. Noen sier at 6 trinns kassen er noe tregere til hundre pga utveksling. Men virkeligheten er at den oppleves som raskere enn oppgitt.

 

Fabrikken har prøvd å redusere vekten på GTI'en ved å bruke aluminium i fangere, panser m.m. Men har hørt om en del som har tatt ut bakseter m.m.

Finnes også flere i utlandet som har satt inn 1,8t motor med over 200hk (en også over 300hk).

 

Jeg ville likevel begynt med en original bil. Den går bra og oppleves som om den går enda bedre enn den gjør pga størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå kan jeg fortelle at det trolig bare er snakk om noen timer før GTI'en står på norske skilter. Skal på biltilsynet i morgen tidlig. Da blir det lov å bruke bilen på norske veier. ENDELIG!

(og jeg blir en del tusenlapper lettere i lommeboka)

 

Til alle om lurer har bilen alarm/startsperre/låsebolter. Jeg skrev det kanskje ikke, men bilen er loaded med utsyr (i den grad en så liten bil kan være loaded...). Klimakontroll er deilig i sommer hvertfall, om da ikke takluke er å foretrekke :-)

 

Til dere som følger med på denne tråden kan jeg nevne at bilen kan observeres på noen av de mer seriøse biltreffene utover sommeren/høsten. Som også nevnt tidligere kan jeg være behjelpelig med import for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår