Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Senshi

My Mini Cooper S !!

Rate this topic

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Ser ut som alle er dratt på påskeferie her inne.

Jeg har endelig orket å registere meg på photobucket, og lasta opp noen bilder som jeg tenkte jeg kunne dele med dere.

 

Bilen min er en 2005 modell Mini Cooper S i Hyper Blue. Har alt av utstyr den kunne leveres med da, utenom navi.

 

Hadde egentlig planer om å holde den original, men så kjøpte jeg noen småting, og deretter ble jeg bitt av mini basillen, og vips har jeg brukt utallige tusenlapper på bilen.

 

 

Følgende modifieringer er gjort/montert i ettertid:

- 17% S/C pulley

- Remap

- Alta Cold Air Intake System V 2.0

- Alta I/C Air Diverter w/sprayer V 2.0

- Magnecor Spark Leads

- NGK Iridium Spark Plugs

- Milltek Cat-back exhaust

- GTT strut brace

- JCW Aero kit

- Hvite striper på panser

- Sota alle side vinduer + bak

- "1000" meters lykter

- Original AUX inngang til MP3 spiller

- Originalt armlene foran

- Stubby antenna

- Oil dip stick

- Polished Billet Caps & Covers

- Glove Box Organizer

- Seat Belt Pads

- Multisection Boot Box

 

 

Følgende blir gjort rett etter påske (delene ligger klar i stua):

- GTT SPORTS MANIFOLD c/w REMOVABLE CAT SECTION (STAINLESS STEEL)

- OMP lower strut brace

- Cusco rear brace

- Silicone Vacuum Hose Kit

- Stainless Steel Trim (usikker på om jeg skal montere dette. Ligger hvertfall her).

- Screamin Demon Hi-Po Coil Packs

- Low Profile ECU Cover

- John Cooper Works "badge". (Slitsomt å få tak i disse).

 

 

Følgende blir gjort når jeg får feriepenger/bonus:

- Nye felger 18".

- GTT 16 TUBE LARGE TOP MOUNT INTERCOOLER

- GTT 63mm LARGE THROTTLE BODY

- JCW brake kit

- JCW sparco racing seats

- JCW 380cc Fuel Injectors

 

Følgende er på ønskelisten (drøøøømmmme):

- Ported Heads with enlarged valves from Schrick

- Schrick Camshaft

- Schrick Valves

- Wossner Forged Pistons

- EXEDY ‘HYPER SINGLE’ FLYWHEEL & CLUTCH COMBO

 

 

Her er noen bilder av bilen:

aaf69e8d.jpg

b9862130.jpg

68f06ae4.jpg

1c3fe757.jpg

 

 

Skal få lagt ut litt flere bilder etterhvert.

Ser jeg har klart å GLEMME og ta bilde bakfra med det nye eksosanlegget....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utrolig fin bil du har Shensi:) Liker fargen veldig godt, bilen din begynner å se utrolig bra ut. Det du mangler nå er 18" felger samt senking.

 

Har kjøpt Magnaflow Cooper S Exhaust fra outmotoring, gleder meg til å få det montert. Skal handle 18 ultraleggera med 215/35-18 til slutten av neste uke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Utrolig fin bil du har Shensi:) Liker fargen veldig godt, bilen din begynner å se utrolig bra ut. Det du mangler nå er 18" felger samt senking.

 

Har kjøpt Magnaflow Cooper S Exhaust fra outmotoring, gleder meg til å få det montert. Skal handle 18 ultraleggera med 215/35-18 til slutten av neste uke.

 

Takker.

 

18" felger kommer nok ganske snart. Har ikke bestemt meg for om det blir hvite eller sorte felger enda. Har brukt så mye cash på bilen de siste mnd nå, at jeg må roe litt ned en mnd. Sliter skikkelig med å lure samboeren for tiden. Hver gang jeg får en pakke, og hu spør hvor mye det koster, sier jeg bare: "Ahh, dette er bare noen småting, kosta bare 10 dollar". Hehe...

 

Vet ikke om jeg kommer til å senke bilen noe mer. Den er jo allerede originalt senket (SS+). Vet ikke hvor mye. Men gidd ikke ha en så lav bil at jeg må kjøre sidelengs over fartsdumper. Og kan ikke ha veeldig lav bil om man råner litt i sentrum i Bergen, da det er utallige fartsdumper, og masse ujevn brostein... HATE IT....

 

Nice det eksosanlegget. Likte lyden veldig godt

 

Her er lydklipp av Milltek sport som jeg har. Håper det blir enda mer godlyd når jeg får på den nye eksosmanifolden.

 

Så forresten at du hadde registert deg på mini2.com :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holder på å skal kjøpe meg en Mini Cooper S

 

(livet er for kort til å kjøre kjedelige biler)

Derfor jeg skal kvitte meg med Sierraen min og kjøpe emg Mini Cooper S. Så da blir bilstallen min bestående av to Engelskmenn. Har en Land Rover fra før som jeg skal beholde.

 

Jeg har lest gjenom hele tråden din og bilen er blirr veldig flott nå.

 

Hvor kjøper du deler/ekstrautstyr? Og hvem er billigst og leverer raskest i fra utlandet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Holder på å skal kjøpe meg en Mini Cooper S

 

(livet er for kort til å kjøre kjedelige biler)

Derfor jeg skal kvitte meg med Sierraen min og kjøpe emg Mini Cooper S. Så da blir bilstallen min bestående av to Engelskmenn. Har en Land Rover fra før som jeg skal beholde.

 

Jeg har lest gjenom hele tråden din og bilen er blirr veldig flott nå.

 

Hvor kjøper du deler/ekstrautstyr? Og hvem er billigst og leverer raskest i fra utlandet?

 

Velkommen til forumet :)

 

Du kommer ikke til å angre når du kjøper deg en Mini Cooper S. Gøyere bil skal du lete lenge etter (eller hvertfall i en annen prisklasse). Har du pengene, ville jeg kjøpt denne. Helt RÅÅ bil.... Ferdig stylet og trimmet. Hadde LETT kjøpt denne, hadde det ikke vært for min ikke så entusiastiske samboer.

 

Jeg kjøper mine deler/ekstrautstyr hovedsaklig fra Lohen, GTT Tuning, MossMini og litt Ebay.

 

Levering går ganske fort. Alt etter hvor mye du vil betale for frakten. Noen ganger bestiller jeg levering med UPS og da betaler jeg fort 6-700 kr for noen småting, men får pakken levert innen 3-5 dager fra USA. Ting som ikke haster har jeg bedt om at blir sendt med vanlig post, og dette tar fort 1-2 uker, men koster en brøkdel av prisen. Mossmini er vel billigst tror jeg, men de har ikke alle performance delene som GTT og Lohen kan skaffe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er vandt med å bestille deler i fra England til Land Roveren min, og der koster det 15 britiske pund for frakt hjem på døren med pakke opp til 35 kg (ups)

 

Den cooper works utgaven er tøff men noe dyr synst jeg. Og det å skru selv, sette på deler og trimme er bare kosearbeid.

 

Får bare håer på at jeg får den bilen jeg har i sikte nå!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ser vedlig bra ut. Er nesten det samme som jeg har utført på min.

(har 15% pulley+JCW 380cc bensindyser, men har ikke byttet manifold. (Er på ønskelisten)

 

 

Nice.

 

Har vurdert å bytte til JCW 380 cc dyser selv. Men er dette nødvendig? Har ikke merket noen problemer med standard dysene enda. De er vel 330 cc? Er det vanskelig å bytte disse selv?

 

Kult hvis du hadde slengt ut flere bilder, og gjerne fortalt hva du har gjort med Mini'en din :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIY for bytte finner du på

MINI COOPER :: North American Motoring - Injector Install How-To?

jcw injectors, easy to fit etc?? - MINI2 - MINI Forum

 

De mod's jeg har gjort til nå er:

 

-OptiCan ECU Remap software

-Milltek cat-Back eksosanlegg

-K&N 57i filter + Samco silikonslange

-Alta 15% Pulley

-GRS Intercooler + silikonkoblinger

-Magnecor tennpluggledninger

-GTT coil (40' Volt)

-Denso Iridium K22 tennplugger

-EBC Bremseskiver og Greenstuff bremseklosser

-GTT Aerobox Strutbrace

 

47371.jpg

47370.jpg

 

Flere bilder finnes på

Norsk Miniforum - MCS

og

MiniOne Gallery

 

Har liggende nye MINI R108 felger som skal på snart.

R1082.jpg

Venter bare på de nye dekkene, Goodyear Eagle F1 GS-D3 215/40R17

 

Vurdere ny manifold, GTT eller Milltek. Samt senkefjærer fra Eibach.

 

Fint om du gir en vurdering av GTT manifold/Milltek CatBack eksos når du har fått montert manifolden.

Edited by Cooper_S

Share this post


Link to post
Share on other sites
380cc bensindysene gir ikke noen særlig hk, men det er for å være på den sikre siden slik

at motorn ikke går "tom" for bensin på høyt turtall med fare for eksplosjon!

 

DIY for bytte finner du på

MINI COOPER :: North American Motoring - Injector Install How-To?

jcw injectors, easy to fit etc?? - MINI2 - MINI Forum

 

De mod's jeg har gjort til nå er:

 

-OptiCan ECU Remap software

-Milltek cat-Back eksosanlegg

-K&N 57i filter + Samco silikonslange

-Alta 15% Pulley

-GRS Intercooler + silikonkoblinger

-Magnecor tennpluggledninger

-GTT coil (40' Volt)

-Denso Iridium K22 tennplugger

-JCW 380cc bensindyser

-EBC Bremseskiver og Greenstuff bremseklosser

-GTT Aerobox Strutbrace

 

Har liggende nye MINI R108 felger som skal på snart.

Venter bare på de nye dekkene, Goodyear Eagle F1 GS-D3 215/40R17

 

Vurdere ny manifold, GTT eller Milltek. Samt senkefjærer fra Eibach.

 

Fint om du gir en vurdering av GTT manifold/Milltek CatBack eksos når du har fått montert manifolden.

 

Nice nice....

 

Får vurdere å handle noen dyser da. Men eksploson? Seriøst? Blir ikke montoren oversvømt med fuel når man setter på større dyser? Eller blir dette regulert automatisk? Må jeg oppdatere ECU etter å ha montert dem? Ser det ligger noen på Ebay til 270 USD. Hvor mye betalte du for dine?

 

Merker du stor forskjell med de oppgraderte bremsene dine?

Synes mine stock bremser biter altfor dårlig. Føler jeg trenger 1000 meter bremselengde fra 200 - 0 km/t. Har sett på ulike alternativer, og EBC bremsesett med redstuff klosser lå greit an prismessig. Evt blir det JCW brakekit om jeg føler jeg har for mye penger (lite sannsynlig :D)

 

Har du fått testa bilen din på RR? Jeg har veldig lyst å få testa bilen min for å se hva jeg faktisk har under panseret nå :)

 

Skal gi en tilbakemelding når jeg får montert GTT manifolden. Håper det gir litt mer gromlyd fra eksosen. Valgte GTT framfor Milltek manifolden pga den avtagbare cat'en. På GTT kan man enkelt montere en decat pipe... Janspeed har en manifold oxo, men har hørt den bråker endel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.