Gå til innhold

Radar/Laser varsler i USA?

Ranger emnet


Gollum666

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i USA og vurderer å kjøpe radarvarsler.. jeg har sett på JR.com: J&R Music and Computer World - Audio, Video, Digital Cameras, Camcorders, TV, DVD, iPods, Networking, Satellite, GPS, MP3, Notebooks, Apple og ser ut som det er ganske gode priser der i forhold til Cobra Laservarsler - Radarvarsler og Laservarsler - Norges største utvalg

 

Men det jeg lurer på er om disse fungerer i Norge eller om det er noen forskjell på politiets radarpistoler?

 

Og noen som har erfaring med noen av disse?

 

 

Takk for svar:)

BMW 525i E34 91'

Opel Omega 3.0 24v Vrak

BMW 320i E30 Solgt

Opel Vectra B 1.8 16v Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du fotoboksvarsler eller laservarsler?

 

MVH

 

TommyL

 

Radar og Laser.. har fotoboksvarsler på GPS'n:) De to øverste Cobraene på J&R er kombinert radar/laser..

er det noe forskjell på de i USA og de i Norge?

BMW 525i E34 91'

Opel Omega 3.0 24v Vrak

BMW 320i E30 Solgt

Opel Vectra B 1.8 16v Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit hvor mye bota kommer på hvis jeg blir tatt med radarvarsler i bilen?

 

Sist jeg snakka med politiet var det samme som å bruke mobiltelefon.. "Bruk av håndholdt elektronikk" som han så pent sa, selv om varslern ikke er håndholdt:P

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegtrafikkloven § 13a:

I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk.

 

Departementet kan gi forskrifter med nærmere bestemmelser til presisering og utfylling av forbudet i første ledd.

 

Det billigste er nok å kjøre som du skal.

Vil i grunn tro at "pistolene" de bruker for å måle farten din er bygget på samme prinsippet, men jeg vil i grunn tro det er noen variasjoner fra produsent til produsent. Har ikke akkurat god greie på slike radarpistoler =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto ganske mye i den linken lengre oppe.

Leste også at politiet skal ta i bruk ny lasermåler så man venter på den nye digitale laser jammern om jeg leste rett.

 

rimeligste er vel å kjøre pent:D

 

men folk roser Valentine One og X50 enhetene, disse skal visst fungerer utmerket. Men koster litt også.400-500 dollar, 5-6k her i norge. Samt M20 M25 som laser jammer/blinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår