Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
knedal

Fått meg saab 9-5 2,3t | BSR tuning?

Rate this topic

Recommended Posts

Har endelig fått med en saab 9-5 2,3t 98 mod. 168 000 km.

Bilen går greit originalt, men har sjekket og lest litt på forumet om BSR chiptrimmingen som for såvidt virker svært enkelt.

 

Er det noen som har erfaringer med dette?

 

Tenker meg et steg 1 som yter 234Hk. ER det anbefalt å bytte turbo, bensinpumpe etc etc. i forhold til denne trimmingen?

 

 

Takker for alle svar!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er det noen som vet hvordan en tar ut cdspillerenheten?

 

Det er 2 hull på hver side av spilleren. Skal en stikke pinner inn her å dra spilleren ut?

 

Noen som vet?

 

Jeg tenkte å koble på en forsterker for å få litt ekstra bass i bilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen som vet hvor jeg får tak i adapter til bilen min?

Jeg har både cdspiller og kassetspiller, med 3 høytalere i dasjbordet, 2 i dørene i front, 2 i dørene bak, og 2 høytalere ved hattehyllen. Da er det vel AS3 jeg har?

 

Fikk forresten fikset pikselfeilene på bilen min i dag. Trengte bare et skrujern og en penn, så fungerte alt perfekt!:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noen som vet hvor jeg får tak i adapter til bilen min?

Jeg har både cdspiller og kassetspiller, med 3 høytalere i dasjbordet, 2 i dørene i front, 2 i dørene bak, og 2 høytalere ved hattehyllen. Da er det vel AS3 jeg har?

Ja da har du AS3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har endelig fått med en saab 9-5 2,3t 98 mod. 168 000 km.

Bilen går greit originalt, men har sjekket og lest litt på forumet om BSR chiptrimmingen som for såvidt virker svært enkelt.

 

Er det noen som har erfaringer med dette?

 

Tenker meg et steg 1 som yter 234Hk. ER det anbefalt å bytte turbo, bensinpumpe etc etc. i forhold til denne trimmingen?

 

 

Takker for alle svar!!

 

Har du hatt turbobiler før eller er dette den første? hørte rykter om at du hadde kunnskaper om detta, kanskje ikke så mye som brorn din som lurte på hvor mange hk til han fikk ved og sette ic på suge 900en sin. HAHA gida ikke si noe

 

Det jeg kan si på det med om turboen holder. det gjør den sikkert en god stund, men blir sikkert å bli dårliger etter vært, og da må du skifte turbo:doh

turboen har sikkert levd et liv der den forgje eiern sikker ikke viste at den burde kjøles ned før man slår av bilen etter litt hard kjøring, og med disse små turboene er det ikke mye hard kjøring som skal til for at det blir god og rød. Dette er selvfølgelig de fleste gjør. hehe

 

er det ingen feil på bensin pompa og motorn fremstår som i god stan, peis på, jeg har gjort dette et par ganger før, da med volvo, men poenget er vel det samme.

 

ellers så må jeg få se på bilen din en dag. Mvh Håvard

 

:popcorn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har du hatt turbobiler før eller er dette den første? hørte rykter om at du hadde kunnskaper om detta, kanskje ikke så mye som brorn din som lurte på hvor mange hk til han fikk ved og sette ic på suge 900en sin. HAHA gida ikke si noe

 

 

 

Det jeg kan si på det med om turboen holder. det gjør den sikkert en god stund, men blir sikkert å bli dårliger etter vært, og da må du skifte turbo:doh

turboen har sikkert levd et liv der den forgje eiern sikker ikke viste at den burde kjøles ned før man slår av bilen etter litt hard kjøring, og med disse små turboene er det ikke mye hard kjøring som skal til for at det blir god og rød. Dette er selvfølgelig de fleste gjør. hehe

 

er det ingen feil på bensin pompa og motorn fremstår som i god stan, peis på, jeg har gjort dette et par ganger før, da med volvo, men poenget er vel det samme.

 

ellers så må jeg få se på bilen din en dag. Mvh Håvard

 

:popcorn

 

Vel, jeg vet hvordan turboen fungerer, og hva hensikten med den er. Nå er ikke poenget mitt med chippingen eller "omprogrameringen" av bilen nødvendigvis å få så voldsomt med ekstra hester, men heller det ekstra dreiemomentet da jeg liker å ha drag i bilen på lave turtall. Jeg kjører svært sjeldent i høye turtall, og en rødglødende turbo er sånn sett ikke noe problem for meg.

 

Har dog investert i følgende som er på vei i posten fra England as we speak:

1 x Pipercross Performance Round Air FilterSaab 9-5

1 x Stage 1 PPC (+64bhp/+98Nm)Saab 9-5 2.3 M98-00

1 x Air Inlet pipe (higher flow)Saab 9-5

1 x Headlamp brows (pair)Saab 9-5 M98-01

 

Til den nette sum av 683£ med frakt og mva.

 

Dreiemomentet blir da 384Nm, som jeg tror vil flytte bilen akseptabelt. :D

 

For øvrig sitter det gule justerbare konidempere på bilen. I tillegg har den ekstra frontleppe og sideskjørt + den lekre saab spoilern, som er buet og lav (liker ikke disse svære japse spoilerne).

 

Har nettopp skiftet bremseskivene om til bremboskiver da de gamle var utslitt. Funger greit.

 

Det er noe steinsprang i fronten som jeg skal se nærmere på når det blir varmt ute.

 

Så jeg har nok å holde fingrene i med dette prosjektet.

Det som er utfordingen nå er først og fremst å finne ut hvordan jeg kan legge opp til ekstra forsterker i bilen. Disse originale saab spillerne har ikke normale aux utganger på spilleren, som irriterer meg grønn! Søker litt for tiden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.