Gå til innhold

Fått meg saab 9-5 2,3t | BSR tuning?

Ranger emnet


knedal

Anbefalte innlegg

Jezz da var BSR tuning systemet kommet i hus. Det ble bestilt fra elkparts den 7 april. og ankom meg 16 april. Svært kjapp og effektiv levering, så skryt til Elkparts for dere som lurer på å bruke dem! I tillegg fikk jeg nytt og bredere luftrør samt pipercross air filter for bedre luft gjennomstrømning. + øyelokk og litt småsnacks.

 

Så over til BSR Tuning systemet, det tok nøyaktig 27 minutter å tune min bil, og resultatene er mildt sagt forbløffende! Jeg var litt skeptisk til hva jeg kunne forvente meg, men jeg angrer ikke et sekund på investeringen. For en slik forandring i draget hadde jeg ikke ventet meg, skikkelig trøkk, og godt drag. Spesielt 3. og 4. giret var helt villt. Å dra på fra 110 til 160 gikk FORT! På papiret har jeg nå nesten 380Nm, det går unna!

 

SÅ BSR anbefales, spesielt dette med at jeg kan kjøre systemet tilbake til originalt oppsett er kjekt.

 

Akkurat nå synkroniserer jeg BSR uniten med serveren til BSR, slik at de har en kopi av orginaloppsettet mitt om noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er egentlig ganske fornøyd med koni demperne, bilen oppleves som svært stiv og kompakt, og er MYE bedre en original dempere til 9-5. Responsen i svinger i betydelig fart er upåklagelig, men jeg har aldri prøvd Bilstein, så en sammenligning mellom disse to kan jeg ikke si noe om.

 

 

Legger ut et bilde av saaben her (kvaliteten på bildene er litt dårlig da de er tatt i full fart med mobiltelefon)

som det vises på grillen har jeg satt på chromelister. i tillegg har jeg satt på øyelokk, men er usikker på om jeg skal ha dem sorte slik de er nå, eller om jeg skal lakkere dem sølv i bilens farge, eller chrome som i fargen på grillen.

 

Ønsker gjerne tilbakemeldinger om noen har det..

 

04052008-large.jpg

 

 

04052008003-large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått installert nytt luftfilter og luftinngangsrør. Hadde litt problemer med å finne luftfilteret, og ¨måtte faktisk søke litt på nett for å finne det... Merket meg at det gamle luftintaksrøret var ca. halvparten så tykt som det nye, så forhåpentligvis sørger det nye for økt luftflyt! Uansett har jeg installert følgende:

PX1477.jpg

airinlet.jpg

 

 

En ting jeg lurer på: Disse PPC tuningboksene fra BSR, er disse låst til bilen på noe måte, eller kan de brukes til alle saaber som har lik motor som min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tilstrekkelig med tilbud på overganger, for å koble ekstra forsterker til mitt AS3 anlegg. Ønsker ekstra bass, og skal da bruke en 4 kanals Magnat Combat 4000 forsterker som skal brokobles over 1-2 subber.

 

forsterkeren ser slik ut:

combat4000.gif

 

Når det gjelder subber blir det enten 10" eller 8", da disse skal støpes i kasser som skal monteres klin inttil bremselysene inni bagasjerommet. Litt usikker enda, skal sjekke hvilke mål jeg trenger. Noen som har noen bilder/linker fra slike jobber i saab 9-5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fantastisk! bilen din er helt lik min! Ser du har tunet litt også, selv har jeg gått for steg 4 til maptun, noe som betyr bytte av turbo.. originalturboen til disse bilene er visst slappe greier, min sang på siste verset, og bilen har pr dags dato rullet 95000 km!! du vil neppe angre på en aeroturbo:) jeg har eibach-senkesett med koni dempere. Fungerer fint for meg. Har pr idag 17" felger, og bilen ser egentlig ikke spesielt lav ut, enda jeg har samme type lister som det du har:) Har forøvrig også as3, skinn og det meste av annet utstyr. Personlig er jeg lite begeistret for øyelokk, uansett farge, form eller bil.

Når det gjelder felger, har jeg selv kommet til at 19" vil passe meg og bilen:) på stcn's prosjektforum er det folk som har gått for 18", men som siden har angret på at det ikke ble 19". Kjør på! Og jo færre eiker, jo bedre. har 10 eiker nå, 5 for mye! MYE rengjøring!

 

Og en siste ting! Pass opp for oil-sludge! Har du siste oilsludge-oppdatering? hvordan er det med oljeskift? hva med reg-kjede? ryker det har du et problem... Bør vel være fikset på de fleste 9-5'er nå, enten på garanti eller senere.. men vær uansett oppmerksom, ihvertfall siden du har guffet opp bilen din :)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder felger, har jeg selv kommet til at 19" vil passe meg og bilen:) på stcn's prosjektforum er det folk som har gått for 18", men som siden har angret på at det ikke ble 19". Kjør på! Og jo færre eiker, jo bedre. har 10 eiker nå, 5 for mye! MYE rengjøring! Og en siste ting! Pass opp for oil-sludge! Har du siste oilsludge-oppdatering? hvordan er det med oljeskift? hva med reg-kjede? ryker det har du et problem... Bør vel være fikset på de fleste 9-5'er nå, enten på garanti eller senere.. men vær uansett oppmerksom, ihvertfall siden du har guffet opp bilen din :)mvh oddi

 

Er litt økonomi inne i bildet også, og jeg har et sett med felger med dekk på hånden til en gunstig pris, derfor kan det hende at det blir 18". Har skiftet til siste oppdatering av veivhusvent., når det gjelder reg.kjede så har vel ikke denne vært skiftet, men er det nødvendig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg Jonas! Så deg på trefeltet,men jeg gidda ikke å kjøre etter=) Synd at den bruker kjølevæske... Dumt spm., men hvor mye bruker den? Mulig det ikke er toppakningen. Mulig å få se bilen en dag?

Var faktisk på utkjik etter en sånn en, men det blir nok noe morsomt likevel.

Kjøp for gudskyld en god garett eller turbonetics. Her er en ok side: http://www.gikturbo.se/SpecialTurbo.asp?intBrandId=36

På bsr som jeg ser at du har, har de et steg der du får 260hk, sikkert ikke mye penger for å oppgradere det du trenger, hvis du har 229hk oppsett fra dem.

 

ta å ring mæ en dag, sånn at æ får se bilen=) tlf.40498197

mvh Håvard

Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder lenge med en Mitsu TD04HL-18T. Den henger med til ca 350 hk og er nesten bolt on:)

 

For å oppgradere fra steg 1 til 3 trenger du:

Steg 3 programvare,3" fremrør med sportcat,nytt rør til turboen og minimum 2,5" eksos etter cat.

 

Jeg skal bestille steg 3 snart,men vil ha felgene og understellet på g først.

Håper jeg merker like stor forskjell :)

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsu TD04HL-18T. Den henger med til ca 350 hk og er nesten bolt on:)

 

 

Joda helt grei turbo det, men har ikke noe spesielt god erfaringer med mitsu(ikke expert, bare erfaringer)... Men nok om det, til vanlig bruk er nesten kina turbo også ok=) (ikke det at jeg mener mitsu er kina turbo:race )

 

Hvordan tåler den org. klutsjen alle nm.?

Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår