Gå til innhold

Hvor ofte skal man hilse på samme person når man er ute og 'råner'?

Ranger emnet


KristianG

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et lite problem her, da jeg akkurat har startet min, tja, rånekarriere. (Fortsatt med ledsager ved min høyre side, men det spiller ingen trille)

Det har seg nemlig sånn at i Molde, så begynner jeg etter hvert å kjenne fler og fler folk som kjører bil på min egen alder, og når jeg kjører noen runder i byen hender det jeg møter noen av dem. Her kan dere se råneruta jeg kjører:

2001126522333930721_rs.jpg

Problemet oppstår når jeg møter samme person på bilbaketuren.

(Det er forøvrig rundkjøring i begge endene av den blå streken, så egentlig en fin strekke på 1200m å kjøre)

Hvis jeg starter i øst og han i vest, da vil vi, om vi kjører begge i 40 km/t møtes på midten en gang per gang. Så snur vi i rundkjøringen og møtes på tilbaketuren. Skal jeg hilse begge gangene? Hva om vi holder på slik hele kvelden?

 

Forøvrig er jeg usikker på hvordan jeg skal hilse. Stort sett løfter jeg fingrene på venstrearmen opp (den som ligger på toppen av rattet, og ja, vet jeg skal ha begge hendene der), hvordan hilser dere?

 

Edit: Kan forøvrig meddele at jeg drømte at jeg vant en million kr i lotto i natt, og brukte noe av det på å få bilen min helt strøken innvendig og utvendig samt at jeg gikk til innkjøp av GTi 16v motor med turbo.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lol.. nå trengs det snart en egen råneskole.. Ser for meg kjørelærern: "..og når du kommer ned i sentrum nå, så slår du på parklys og tåkelys, holder en arm på rattet, lener deg så langt tilbake i stolen som mulig, og skrur opp musikken."

(men parklys og tåkelys er ikke lov lenger om kvelden/natta)

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi et utrolig kort blink med frontlysa og blink en gang med venstre blinklys, lettest slik ;)

 

feil!!!...

blinking med lys er for å varsle kontrol eller om purk er i nærheten... *meget viktig å huske dette*

 

hilsing med begge hendene på rattet...

man holder begge hender på øvre del av rattet, løfter fingrene på høyre hånd, mens man har tommel på undersiden av ratt ringen.

 

det holder å hilse engang på vær person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd at noen har varslet meg om purk siden jeg fikk bil ihvertfall.. fikk en varsel en gang jeg hadde moped, men det var kansje pågrunn av effektpotte ol. Møter ofte purk uten at "rånere" har varslet med lys..

 

var i værtfall det man gjorde før, når jeg var råner på tidlig 90tallet... redda mang en kammerat fra bøter for sota baklykter,kappa fjærer osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår