Gå til innhold

Anlegg uten sub!

Ranger emnet


KaffeKarsK

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte meg en Nissan Almera 1998 N15 i dag..

 

Anlegget som sto i besto av 2 høytalere framme og en Sony-spiller som tar 50w x 4.

 

Tenkte først å kjøpe to høytalere til hattehyllen..

Hva kan dere anbefale ettersom jeg ikke ønsker å ha sub i bilen?

Må ikke overstige 50w..

 

Helst ikke så dyre, men jeg klarer ikke at lyden vrenger seg :)

 

Ønsker også tips til de to høytalerne framme i døra..

Er litt usikker på hvilken størrelse disse er, så hvis dere vet så hadde det vært flott :)

 

Hvilke kabler trenger jeg for å strekke til de i hattehyllen?

 

Som dere skjønner har jeg ikke peil i det hele tatt på stereo :P

 

Vært flott om dere kunne linket til aktuelle produkter :)

 

Tusen hjertelig ;)

[o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998

[x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT]

[x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt]

[x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT]

[x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm... det kan være litt vanskli det du ber om her.

Det å kune spille så høyt at det blir brukanes i en bil som triller med kun de "50" watta i CDspilleren blir litt som å skyte blåhval med softgun å tru at den skal dø.

MEN!!! Du kan helt sikkert få det bedre. Jo feitere CDspiller jo bedre blir det sansynligvis. Og på frontsett delen så kan du jo se etter elemter med høy følsomhet.(90++)

Men jeg kan ikke få sagt hvor mye bedre det blir med extærn forsterker.

Som noen sa i bilen min for littegrann siden: " du kan jo bare skru opp og skru opp uten at det blir dårlig her jo?!?!" Mne det er jo jekla dyrt da.

 

Men back n topic: Demp dørene dine slik at de watta du faktisk har ikke havner ut til kråkene. Det er faktisk penger rett ut vindu og døra og taket og alle deler på bilen som ikke er dempa:P

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips nummer 1. Fjern gitterene på de høyttalerene du har nå og se på elementene. papp = ikke bra. Overganger fra orginale fester til standard størrelse får du kjøpt hos din lydbutikk.

I volvoen oppgraderte jeg til en "stor" pioneer spille med ett pioneer frontsett og det fungerer utmerket.

For all del legg penger i frontsett og la bakhøttaler komme siden. Hva er budsjettet ditt? Det vil hjelpe oss til å hjelpe deg. Stor forskjell på 1500 og 4000 vet du.

2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker jo i og for seg, men ikke forvent en mirakelkur. Heller en aktiv sub under setet enn høyttalere i hattehylla vil jeg påstå. Du må finne ut om spilleren din har sub utgang bak. dvs. to coax plugger på baksiden som du kan koble til signalkabel fra. Hvis ikke må du bruke utgangen som skulle vært til bakhøyttalere og koble på subben. Pass på å kjøpe en sub som har inngang som passer til utgangen på spilleren din.

2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en langt bedre løsning, men samtidig også en dyrere løsning. Uansett er det veldig vanskelig å gi deg gode råd med så lite informasjon.

 

- hvor stor sannsynlighet er det for at du vil oppgradere senere?

- hvor mye penger vil du bruke?

- hvor høyt ønsker du å spille?

 

Første bud er å begrense antallet komponenter. Fire høyttalere, forsterker og sub til 5000 kroner vil spille dårligere enn et godt frontsett og forsterker til samme pris, selv om man kanskje vil kunne spille høyere med førstnevnte.

 

Andre bud er å tenke veldig nøye igjennom om man vil komme til å oppgradere senere. Kjøper du gode komponenter i første omgang vil de kunne henge med hele veien, mens man derimot som regel må kvitte seg med alle billigkomponentene om man vil opp på et høyere kvalitetsnivå. En kjede er som kjent aldri sterkere enn det svakeste leddet.

 

Og for det tredje må du huske på at du aldri vil få både i pose og sekk. Du vil aldri kunne velge mer enn to av de tre nedenstående punktene:

- pent

- høyt

- billig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten forsterker så tenker jeg at Alpine S-type høyttallere hadde funket greit med bare en cd spiller. I alle fall en fin oppgradering i bilen i forhold til org høyttallere.

 

Med en sub får du en helt annen lyd... Så hvis du spør meg så bør du kjøpe deg 4 nye høyttallere og en sub pakke med sub, basskasse og forsterker. Ikke noe innebygd skvip.

 

f.eks. 4 x Alpine S-type og en basspakke som 1 stk Lw 1.350 og 1 stk PCW 12 kr 2600, fra Velkommen til EMMA Norway`s offisielle hjemmeside

 

Da trenger du en basskasse og litt kabler. Og det får du nok også på engenaudio.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår