Gå til innhold

StianØverland - volvo s40 - showbil - stereo, bodykit, felger, lakkering, montering

Ranger emnet


StianØverland

Anbefalte innlegg

nå er jeg ferdig med mopedtiden, biltiden står for tur!

 

 

kjøpte jeg en kolisjonsskada volvo s40 2001 mod. 1.6 liter av en jeg kjenner som jobber i et forsikringsfirma. gav 25000 for bilen sånn den stod.

 

det som må gjøres med den:

-ny h-fremdør

-ny h-bakdør

-ny h-fremskjerm

-ny h-kanal

-Justering av spissing av hjul(holder på)

-Airbager, i passasjerstol og taket.

 

av styling kommer det litt forskjellig:

-x40 touring kit fra realcar

s40.jpg

-rc top wrc hekkvinge

-hvite concept driftgp felger (hentet)

-hvit stripe over hele bilen(vetikke?!)

-hellakkering

-svarte ruter bak

 

 

av tuning kommer det litt forskjellig

-powerfilter (er montert)

-custom eksos

-fjørbeinstag(om en stund)

-senking (40 mm senking, )

-en 2.0L (muligens turbo) kommer etterhvert

 

har fått begynt å ribbe bilen for intreør nå. ettersom det måtte gjøres for å hindre brann osv under sveisingen av ny kanal.( må gjøres på verksted, da det ikke er lov å gjøre selv.)

 

 

 

 

takker for svar =)

Update

30/11-07

 

2707_DSC00281_1.jpg

begynt smått i motorrommet

2707_DSC04101_1.jpg

med pappas v70 2.5 liter i bakgrunnen

2707_1_1_1.jpg

kjøpte meg nye stoler når jeg var på bilmessa i lillestrøm. ga 2999,- for begge

2707_DSC04005_1.jpg

 

Update

2/12-07

 

i dag har jeg fått gjort littegranne. men la nå bildene få tale for seg selv.

 

2707_DSC04097_1.jpg

 

2707_DSC04098_1.jpg

 

2707_DSC04100_1.jpg

 

 

mer bilder kommer.

Update

3/12-07

Fikk demontert orginalsetet etter mye knoting med midtkonsollen.

prøvemonterte en av de nye stolene i dag. må sveise ny ramme for å få den festet. virker også som de blir litt breie i ryggen, for de subber innat stolpen på siden. må finne på no lurt her.

 

 

 

update

17/1-08

 

retta opp den ene fremskjermen selv. syntes det ble et bra resultat.

var en god del mer jobbing en jeg hadde tenkt meg.. banking, banking, banking, banking, sparkling, masse pussing, tektyl på baksiden, grunning, fyller, lakk og klarlakk

DSC04261.jpg

 

 

 

update

25/1-08

 

Bestilt nye felger! 17" x 215 dim concept1 driftgp1 white

DSC04283.jpg

 

bytta bærearmen bak

DSC04270.jpg

nye og gamle, den gamle var skeiv i festet så var en smule vanskelig å få av

DSC04272.jpg

DSC04289.jpg

 

update

opp på hengern og av sted til stokke komune

 

hvorfor ?

 

for å få godkjent bytte av bakskjermen og kanalen må dette gjøres på et godkjent verksted, ettersom dette er bærenende konstruksjoner av bilen, og den har et selvbærende karosseri.

reise4.jpg

reise5.jpg

DSC04348.jpg

 

så når jeg får bilen tilbake igjen om i vinterferien(uke 8), så har den ny bakskjerm, ny kanal, nye sidedører. :wub:

 

 

update

26/2-2008

i dag kom det en stor lastebil med 2 stooore fine pakker.

 

frontfanger

DSC04456.jpg

bakfanger

DSC04457.jpg

spoiler m/bremselys

DSC04458.jpg

DSC04459.jpg

skjørter

DSC04463.jpg

DSC04464.jpg

og diverse blinkere og lys til fangeren og hovedykter+ annet småsnæcx

DSC04462.jpg

DSC04461.jpg

 

kos dere :)

 

update

27/2-2008

Da var endelig felgene kommet også :) 17" og bilen kommer til å rulle på 215*40.17r nankang dekk :)

 

felger3.jpg

felger1.jpg

 

 

update

4/3-2008

OVERRASKELSE

04032008065.jpg

 

kjørte bilen rett til lakkering med en gang, kommer hjem i løpet av en ukes tid :)

 

update

11/3-2008

var oppe å pussa ned bilen, og jobba med litt diverse tilpassinger osv i dag :)

 

var så ivrig at jeg glemte å ta bilde av skjøten før jeg sveiset den. pusset ned sveisen og la sparkel

DSC04527.jpg

nye kanalen(blei sveiset på verksted pga. regler etc.)

DSC04526.jpg

fremskjermen jeg rettet opp og lakkerte tidligere fikk seg en smell, så måtte fikses opp igjen

DSC04525.jpg

verkstedet som skulle bytte bakskjermen hadde først og fremst ikke sveiset den fast på alle stedene. så hadde de bare klint på med noe tettnigsmasse som selvføgelig ikke er mulig å lakkere på.. så da blir det en stor hvit stripe der.. grr (langs innerkanten på skjermen, der den er festet i karossen)

DSC04516.jpg

mer sliping

DSC04515.jpg

DSC04514.jpg

våtsliping av bodykitet

DSC04522.jpg

det hadde gått en stor klarkkelering i bakfangeren under frakta til seljord. så da måtte den slipes ned og legges på sparkel igjen

DSC04520.jpg

DSC04519.jpg

skjørtene vannslipt

DSC04524.jpg

gjorde alt klart til lakkering

DSC04523.jpg

 

slik står den nå :)

DSC04518.jpg

 

Update

1/4-08

 

da har jeg lakkert bilen :)

ble et veldig godt resultat

fangerene og spoileren skal jeg lakkere på fredag :)

31032008075.jpg

31032008076.jpg

 

har også fått tak i en ny stol, som jeg skal ta airbagen fra og sette over i orginalstolen, da jeg skal bruke disse når bilen er på visning.

 

slik så det ut da jeg fikk det i posten

DSC04554.jpg

fjernet denne lille saken

DSC04557.jpg

så så det slik ut

DSC04558.jpg

kan selges hvis noen er interesserte. da, uten airbag, kan få med den gamle, hvis det er av interesse. 500kr+frakt(er en rift i trekket, men fikses uten problem hvis man er litt fingernemm

 

 

Update

4/4-08

fikk den nye airbaget til taket i dag :) har ikke fått åpnet å skjekka enda. men tar det så fort jeg får tid.

fikk telefon i dag om at bilen er ferdig. skal opp å hente den på mandag/tirsdag(kommer an på når jeg jobber)

hekkspolileren var ikke grunnet, var bare fyller, så ble bare appelsinhud over alt. så den må slipes ned å gjøres på nytt.. men men :)

 

DSC04564.jpg

 

kos dere :)

 

 

 

Update

9/4-08

DA har jeg fått bodykitet hjem ferdig fra lakkering, og bilen kommer om et par TIMER! timer nå gutta :P ikke uker :P

har også fått bestilt taktrekket :) kjøpte nytt fra volvo :)

 

BILDENE LYVER OM FARGEN

 

trekket

DSC04581.jpg

 

unloada fra bilen

DSC04589.jpg

dette er nok det bildet som viser fargen best slik den er i virkeligheten.

DSC04588.jpg

monterte markeringslysene

DSC04591.jpg

DSC04595.jpg

tror felgene kommer til å passe veldig fint!!!

DSC04593.jpg

 

kosebilde :wub:

DSC04592.jpg

 

kommer update senere i kveld når bilen står i gården :)

 

 

Update

9/4-08

 

her er hvordan resultatet ble seende ut :D

round22.jpg

round23.jpg

round24.jpg

hvordan skjørtene ble!

round21.jpg

satte felgen på utsiden for å se hvordan det ble med fargne osv! blir sykt fett!

round25.jpg

 

meeeeen fortsatt mye montering som jeg GLEDER meg til :D

round26.jpg

her er det mye snask oppi, hehe!

round2.jpg

 

 

 

Update

10/4-08

 

jeg stod opp kl.6 til morran i dag og begynte å bytte felger

 

round3.jpg

plassen mellom calipperen og felgen :P var ca. 2 mm mellom der :P

round31.jpg

 

så prøvemonterte jeg bakfangeren og det syntes jeg så tøft ut !

round32.jpg

round33.jpg

 

etter jeg kom hjem fra skolen

begynte jeg å fjerne fremskjermen, det var en vanvittig jobb, for denne var clipset fast i støtfangeren i metall på bakfangeren, men var bare å løsne noen skruer, så bruke litt makt og smock så var den av.

 

round35.jpg

 

så etter masse stuking og kapping av småting for å få det til å passe så satt frontfangeren som støpt

round36.jpg

min lille hjelper i en nydelige pose's :P (lillebror) HAHAHA

round37.jpg

round39.jpg

 

så noen kosebilder!

round313.jpg

round312.jpg

 

fant også ut en annen ting, siden på bilen ble MYE penere med clean look uten den stygge plastikklista.

har også montert begge dørhåndtakene. var en sinnsvk jobb med å tilpasse alle stagene og sånn til låser og åpneren og sentrallåsen. men ordna seg til slutt

satte også på tettningslista i dørkarmene på høyresiden

round314.jpg

round315.jpg

 

 

komments?

 

 

Update

13/4-08

i dag bestemte jeg meg for å lakkere calipperene røde.

3 strøk, er ikke helt ferdig, men begynner å hjelpe seg veldig..

gjorde dette mest for utseene men også mye for å beskytte, for de hadde begynt å ruste litt. så pussa ned med stålbørste, vaska med silikonvask og malte med hammerlack.

DSC04644.jpg

DSC04646.jpg

DSC04645.jpg

 

 

 

Update

14/4-08

 

fått lagt opp litt kabeler og sånn til anlegg i dag, anlegget blir ikke installert før jeg får skilter på den og får den forsikret.

round45.jpg

round43.jpg

round47.jpg

noe av det som skal inn.

round4.jpg

var på torshov i dag og la av en svær forsterker av merke a/d/s og 2 stk pioneer 12"subber

 

så monterte jeg speil med innebyggede varmetråder

round46.jpg

lister over tak, og rundt vinduet.

taktreket er borte, samt airbagen

round44.jpg

kanalskjørtene er montert

round410.jpg

round49.jpg

round48.jpg

 

dette møter jeg hver morgen når jeg skal på skolen! ikke rart det er pågangsmot

 

Update

19/4-08

testet 6*9'erne, vanvittig bra lyd!!!

 

i dag kom det en trailer med taktrekk og den gamle døra morro med splitter nye deler!

DSC04665.jpg

etter en ti mimutters tid med å få av tapen som var rundt esken med airbagen i. ventet dette

selve ampullen lå i skum inni en stor gitter eske. det tok rundt en times tid med å få åpnet den

DSC04666.jpg

 

så fikk jeg satt i airbagen og taktrekket! var ikke lett å få trekket inn i bilen uten å få bretter på det, noe som jeg helst ikke vil ha, siden det er grunnen til at jeg kastet det gamle.

DSC04668.jpg

 

så er alt intreør, utenom passasjer setet fremme satt tilbake i bilen :)

DSC04669.jpg

 

bagasjerommet ble også innredet.

DSC04670.jpg

 

også et helhetsbilde :D gleder meg til å få på spoileren også :D

DSC04672.jpg

 

Update

23/4-08

da var anlegg bestilt !

 

det hentes på lørdag, men blir ikke hentet før på lørdag, blir ikke skruing da, for da skal jeg på bilshow

 

2 stk. 12" pioneer champion series 750W

a/d/s P700.5 2500w forsterker

kabler osv er lagt

 

DSC04680.jpg

DSC04681.jpg

DSC04682.jpg

 

 

kos dere!

 

Update

24/4-08

fant ut at det var for dumt å sitte inne å sture hele dagen når det var så lyst og deilig vær ute.

så da tenkte jeg å lage kombibord med koppholder osv bak i bilen.. endte med at det ble noe helt annet da! hehe

 

 

etter masse skisser, klipping i papp med blikksaks(wtf? skjer med at jeg ikke hadde vanlig saks ?)

DSC04695.jpg

DSC04696.jpg

 

trekket prøvemontert. er ikke festet, derfor det ser så jalla ut

DSC04703.jpg

 

men så blei det høyttaler kasse til 6*9'erne :)

DSC04704.jpg

DSC04705.jpg

 

Update

27/4-08

 

laget basskasse, kjøpt elementer, forsterker, kabler etc

plata den står på er plata som står bak i volvoen orginalt

2stk 1000W pioneer, a/d/s 2800W forsterker

bass2.jpg

bass1.jpg

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

25000 var billig for den: ser ut til å bli tøff denne!

 

ja syntes det var veldig billig.

bilen står på lakkverkstedet til en venn i seljord hvor jeg skal lakkere bilen, forhåpentligvis til helga. så da kommer det nye bilder i løpet av påskeferien :)

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiaan :D

blir bra dette :volvopower:

 

:D

blei så lite respons på mp etterhvert, håper på å få mer innspill osv her :)

 

har tenkt på bredding av skjermene til vintern, forme isopor og lage glassfibermal. får se hva det blir til

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verkstedet som skulle bytte bakskjermen hadde først og fremst ikke sveiset den fast på alle stedene. så hadde de bare klint på med noe tettnigsmasse som selvføgelig ikke er mulig å lakkere på.. så da blir det en stor hvit stripe der.. grr (langs innerkanten på skjermen, der den er festet i karossen)

Sikker på at den ikke hadde blitt pungtsveiset og så lagt tettemasse over kantene sånn som man skal gjøre?

 

 

Prosjektet ser bra ut det. 25000kr var en ganske normal pris for en skadet 1.6L S40..

 

Nårtid har du planer om å være ferdig?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den ikke hadde blitt pungtsveiset og så lagt tettemasse over kantene sånn som man skal gjøre?

 

 

Prosjektet ser bra ut det. 25000kr var en ganske normal pris for en skadet 1.6L S40..

 

Nårtid har du planer om å være ferdig?

 

 

det var åpene skjøter på sveisen, så jeg måtte sveise den selv. når det er bærendes konstruksjoner SKAL det helsveises.

 

den tettningsmassen hadde de lagt over i kanten der hvor bagasjeluka går ned. rett over lykta, så hver gang jeg åpner bakluka så ser jeg den stygge hvite stripa som bare er klæsja på med en finger ligger der.

 

det er en veldig rimelig pris med tanke på at det er 2001 mod. var en lik i 92? mod som de sku ha 35 lapper for, men var riktignok skadet i fronten, mye lettere å rette opp da :)

 

 

bilen skal stå ferdig FØR 1 juni :) tar tid med bestilling av deler som airbager, finne riktig farge på taktrekket, ny orginalstol på passasjer siden, for skal vise den med orginale stolene. så sveise ny ramme på bøttesetene etter visninga :)

 

eDit* flytter bilen hjem igjen uka etter påske :)

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flisespikking, men s40 ble da ikke lansert før i 1995...

 

Lykketil med prosjektet:)

 

 

joda, men er jo ergelig når en bruker penger på andre, og de gjør en dårligere jobb en du selv kunne ha gjort, tross for at de er et autorisert verksted..

 

mener å ha sett en 92 mod, på autodb, men var sikkert på bare skrivefeil da:) etter litt googling fant jeg ut som du sa :)

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var åpene skjøter på sveisen, så jeg måtte sveise den selv. når det er bærendes konstruksjoner SKAL det helsveises.

 

den tettningsmassen hadde de lagt over i kanten der hvor bagasjeluka går ned. rett over lykta, så hver gang jeg åpner bakluka så ser jeg den stygge hvite stripa som bare er klæsja på med en finger ligger der.

 

det er en veldig rimelig pris med tanke på at det er 2001 mod. var en lik i 92? mod som de sku ha 35 lapper for, men var riktignok skadet i fronten, mye lettere å rette opp da :)

 

 

bilen skal stå ferdig FØR 1 juni :) tar tid med bestilling av deler som airbager, finne riktig farge på taktrekket, ny orginalstol på passasjer siden, for skal vise den med orginale stolene. så sveise ny ramme på bøttesetene etter visninga :)

 

eDit* flytter bilen hjem igjen uka etter påske :)

 

Vel, jeg jobber med dette og det pungtsveises mange plasser.. Nå skjønner jeg fortsatt ikke hvor det er du mener, men samme det..

Den hvite tettemassen skal lakkes over (Dette finner du mange plasser på bilen din org. fra fabrikk)

 

En 92 mod? Kunne ikke være S40 isåfall, og da går det ikke ann å sammenligne.. 1,6 L gjør bilen billig, og det faktum at airbager, hele siden på bilen (ink kanal), noe i forstilling osv var skadet gjør at dette hadde blitt dyrt å fikse på verksted.. Vet du hva taksten på bilen var?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg jobber med dette og det pungtsveises mange plasser.. Nå skjønner jeg fortsatt ikke hvor det er du mener, men samme det..

Den hvite tettemassen skal lakkes over (Dette finner du mange plasser på bilen din org. fra fabrikk)

 

En 92 mod? Kunne ikke være S40 isåfall, og da går det ikke ann å sammenligne.. 1,6 L gjør bilen billig, og det faktum at airbager, hele siden på bilen (ink kanal), noe i forstilling osv var skadet gjør at dette hadde blitt dyrt å fikse på verksted.. Vet du hva taksten på bilen var?

 

men når du tenker på at jeg gjør alt arbeidet (utenom kanalskiftet) selv. blir det ikke store slanten i deler. regner 10k pr. airbag. og jeg bruker jo bare 1 ettersom det ikke skal orginale stoler i bilen. så da trenger jeg bare airbagen i taket på bilen.

 

har regnet med at bilen hadde kommet på 56.000 ink. selve bilen. og det er billig for en 2001 mod s40. 1.6 liter eller ikke :)

 

 

her ser du jo hva andre biler i 2000 mod ligger på. ligger fra 80-100k. så syntes ikke det er så galen pris på en såppas ny bil :) men nok om det, billig og bra førstebil får jeg uansett :)

AutoDB.no

AutoDB.no

AutoDB.no

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår