Gå til innhold

Kjøper meg Almera nå! Trenger litt tips!


KaffeKarsK

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg var å så på en Nissan Almera i dag, som jeg mest sannsynlig blir å kjøpe iløpet av morgendagen..

 

Det er en 1997 modell sedan (4dørs).

Fargen var mørkegrønn metallic. Minner veldig om quattrogrønn..

Bilen var gått 163.000, EU-OK med gode vinter og sommerdekk..

Veldig god å kjøre..

 

Hvilket karosserinummer har denne? (N15?)

 

Kan man bruke N15 Hatchback deler (som speil, interiør osv) på N15 Sedan?

 

Dekselet på venstre speil var også borte..

Tenkte å bytte speil til DTM eller M3 speil..

Har derimot ikke funnet noen sider om styling til en sedan..

 

Kom bare med masse tips og ting jeg bør vite om Almera..

 

Er VAG-Mann, så det blir artig å prøve et annet merke :)

 

Kjøpte meg leilighet, så da ble det en billigere bil denne gangen :)

[o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998

[x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT]

[x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt]

[x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT]

[x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen hentet :)

 

En 1998 modell, registert i Desember 1997.

 

1,4 på 100hk (ifølge vognkortet)

 

Det er forresten en sedan :)

 

Bilen er gått 163.000. I meget god teknisk stand (Fikk en mekaniker til å gå igjennom bilen)

 

Veldig fornøyd med bilen, og måtte bare ut med 20.000 eks registering.

 

Eneste jeg må ordne er at speildekselet på venstre side er borte..

Trenger et nytt grønt et.. Passer speilene fra Primera på disse bilene? N15..

[o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998

[x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT]

[x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt]

[x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT]

[x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med en god bil!

 

Vel, kan starte med the basics. Chassiet ditt er N15. N15 Sedan vel og merke, tilsvarende Sentra B14 i store trekk, iallefal hele frontpartiet!

 

Du har da en 1.4l GA14DE maskin, som man faktisk får litt tuning deler til!. På eBay kan du få kjøpt manifold, som jeg gjorde.. SSAutochrome lager til denne motoren (GA16DE som jeg har, og GA14DE er helt identiske). Et godt tips for og få litt mer futt i maskina, er og montere et slikt grenrør. Bytt til en mer utblåsvennlig katalysator, og lag et 2.25" effektanlegg fra katalysator og ut. Jeg gjorde det, og lyden ble veldig fin med 1 stk lyddemper i midten!. Motoren ble utrolig turtallsvillig, og drar mye bedre på 1/2, men ting er jo forskjellig fra bil til bil... :-)

 

Av styling til bilen din, kan du gå for clean look eller villt. Fronten din er identisk til N15 Hatchback, men bakfangeren er annerledes. Men du finner mye styling til denne bilen bla på SI Designs, ebay, og kanskje noen andre stylingsjapper i landet.. også mange tyske! Men nå syntes jeg at og kun bytte frontfangeren holder, og få på noen pene sideskjørter, 17 (Eventuelt 18") felger med no god gummi på, så er det knall!. Du kan også finne Angel eyes lykter (Halo lights til Nissan Sentra) på eBay, men da må du også ha med grillen, da denne grillen er noe større en den orginale, og lyktene er litt smalere. men dem gjør susen!

 

Jeg kjøpte akkurat en R33 Skyline frontfanger til min almera, og må si den gjorde susen.. utrolig clean, og veldig pene linjer som følger bilen. Appåtil kan du jo kjøpe en repelica Skyline R34 GTR spoiler (den lave), og hive på bakluka. Mulighetene er mange!

 

Interiørmessig må du også gå etter Sentra B14, men her er det litt forskjellig.. Det beste er og søke etter N15 Sedan, men B14 Sentra er det muligheter for og finne noe hos også.

 

Du får TEIN Coilovers til bilen, Carbonpanser om du måtte ønske dette, stag både foran og bak, eventuelt cusco bur (halvbur) baki.

 

Baklyktene er ikke og finne annereldes, da disse blir ikke produsert. beste tipset her er vel og sote veldig pent :-)

 

Hyl ut om du lurer på noe :)

 

- Hans

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår