Gå til innhold

BT.no - Krasjet pappas Mercedes

Ranger emnet


Zikonian

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syns alle ungdommer bør starte med å ha en billig bil på eget navn.. Det er jo en grunn til at forsikringen er dyr på de yngre. Det skjer stadig krasj og ulykker grunnet høy fart og "brifing" :P

Jeg har hatt 10 av mine totalt 12 biler på mitt eget navn med forsikring på mitt eget navn. Den aller første var jeg 17 år når jeg hadde, og forsikringselskapet liker jo ikke at en under 18 eier en bil.. (hva skal man med bil da liksom :P). Den andre var jeg altfor redd for til å ha kun ansvar.. grunnet det var en bevaringsverdig gammel amcar, og brukte den knapt.

Det jeg vil fram til er at ungdommer bør starte med ansvar forsikring og en billig bil som det ikke er så farlig med.. Syns det burde være litt regler mot det å låne vekk en bil til en yngre person.. Forsikringselskaper har en valgfri nedre aldersgrense.. men altfor få voksne benytter seg av den. Bare se hva som skjedde her med den sorte Mercedes'n. Det er jo bare en 92 modell Mercedes.. men den så jo litt spesiell ut.. var det Cosworth versjonen?

Uansett.. vil ungdom kjøre rundt i dyre fancy biler, så får de a ansvaret selv med billig forsikring.. vraker de, ja så får de som fortjent. Selv fikk jeg ikke en dritt igjen for den gangen jeg vraka min mercedes :P

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hvor gammel og har hvor mye bonus?

 

Ansvar dette antar jeg?

 

Vi snakker om 18/19 åringer med lite bonus..

Jeg er 20, har 20% i bonus (+14% fordi jeg har noen ekstra forsikringer). Dette var del-kasko. :)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo selvfølgelig beskjed om at det var dumt å ha en bmw 3er som første bil i eget navn med egen forsikring, men det var bmw jeg ville ha så jeg må vel nesten leve med det.

Har snakka med en kammerat som muligens kunne skaffe meg en god pris hos if, og sette opp bonusen min til 40% vistnok. Sa at jeg slo til hvis han kunne få prisen under 6k i året:D

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns alle ungdommer bør starte med å ha en billig bil på eget navn.. Det er jo en grunn til at forsikringen er dyr på de yngre. Det skjer stadig krasj og ulykker grunnet høy fart og "brifing" :P

Jeg har hatt 10 av mine totalt 12 biler på mitt eget navn med forsikring på mitt eget navn. Den aller første var jeg 17 år når jeg hadde, og forsikringselskapet liker jo ikke at en under 18 eier en bil.. (hva skal man med bil da liksom :P). Den andre var jeg altfor redd for til å ha kun ansvar.. grunnet det var en bevaringsverdig gammel amcar, og brukte den knapt.

Det jeg vil fram til er at ungdommer bør starte med ansvar forsikring og en billig bil som det ikke er så farlig med.. Syns det burde være litt regler mot det å låne vekk en bil til en yngre person.. Forsikringselskaper har en valgfri nedre aldersgrense.. men altfor få voksne benytter seg av den. Bare se hva som skjedde her med den sorte Mercedes'n. Det er jo bare en 92 modell Mercedes.. men den så jo litt spesiell ut.. var det Cosworth versjonen?

Uansett.. vil ungdom kjøre rundt i dyre fancy biler, så får de a ansvaret selv med billig forsikring.. vraker de, ja så får de som fortjent. Selv fikk jeg ikke en dritt igjen for den gangen jeg vraka min mercedes :P

 

Jeg skjønner egentlig ikke om du prøver å argumentere for påstanden din, altså for at alle unge burde begynne med en billig bil på ansvar, eller om du bare kommer med tomprat etter påstanden. Her ville ett avsnitt kanskje gjort seg?

 

Uansett, jeg er langt ifra enig. Grunnen til at jeg kommer til å ha bilen forsikret på fadern er ikke værre enn at det er den eneste muligheten jeg har til å ha en såpass stor dyr og trygg bil.

Har ett godt eksempel også, fadern var på verksted utenbys med bilen min, og pratet med mekanikeren som endte opp med å spørre hva farsan gjorde med en slik bil når han var så Mercedes frelst, så han svarte jo da at joda, han hadde jo en 17 år gammel sønn som var passelig bilgal og virkelig likte denne bilen. Mekanikeren svarte ordrett "Ja-a, dette er jo en bil som det er forsvarlig å sende en unggutt avgårde i. Prøv å se etter liv i en Fiesta som har truffet ett tre!"

 

Dessuten vil det til og med være billigere for meg i det lange løp;)

 

Det framgår kanskje litt at jeg er imot den avgiftspolitikken som føres i dag og som gjør at flere liv kunne vært reddet dersom eier og sjåfør hadde hatt råd til en større tryggere bil.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kollidert med en bil som sto på min stefar, men det var jo "min" bil. At jeg tilfeldigvis skulle skli ut av veien når jeg hadde 3 pasasjerer istedet for når jeg var helt alene, kunne ikke jeg forutse. Jeg kjørte ikke gris, og jeg kjørte akkuratt som jeg "vanligvis" gjør. Det bunner vel ut i at han var ganske uheldig.

Jeg er n00b.

------------------------------------------

Insty kjører nå Nissan 100 NX '91

Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke eid bil som har vært dyr nok å forsikre..

 

Hadde en 320 når jeg var 19, den ville kosta rundt 25k på meg

 

Vet ikke helt hva jeg skal si til dette, men tråden er iallefall kommet seg godt ut ifra hva er i første post.

 

Angående dette med forsikring er det diskutert mange ganger.

Men MÅTTE du ha en 320 når du var 19? Neppe.

 

Jeg tror det er dette perspektivet enkelte i denne tråden viser

til. Og selv tror jeg det er enkelte som ikke helt har sett det

at ting vil alltid koste kroner, og at man ofte begjærer ting

som er litt "høyere opp på lista" enn hva ens livssituasjon

kanskje tilsier. Trolig et luksusliv grunnet den tilstanden som

har vært i Norge siste 10 årene.

 

 

Selv hoppet jeg i det nå med en 85 modell Golf 1.6. Er den like

kul/grom/rå som en GTI? Nei. Men igrunn ser jeg det at den lille

rimelige bilen gir meg bruksglede tiltross, og jeg får bonusen

i tillegg.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bestandig hatt bilene mine på fattern... men skal nå sette nybilen på meg selv...jeg har tjent MASSE på det for jeg starter med 70% bonus! :D:D

 

 

 

 

 

 

 

bullshit

 

Hvorfor gjør ikke alle dette da? selv om du har kjørt en bil i 40 år å fardin har hatt bilen og forsikringen på seg så starter du på 20%, kansje litt mer pga alder men ikke 70%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår