Gå til innhold

Har jeg brent av jordingsbanen?

Ranger emnet


ElCamino

Anbefalte innlegg

Nettopp montert et anlegg med en ny pioneer-spiller.

 

Jeg jordet spilleren kun med jordingen som er i iso-kontakten og til ledningsnettet som lå i bilen orginalt. Forsterkeren jordet jeg med en 10 mm2 kabel opp i hattehyllen. Slo på anlegget og testet litt uten å ha bilen igang, men når bilen ble startet kunne det konstateres en god dynamostøy.

 

I etterpåklokskap leser jeg en monteringsanvisning som følgte med fra bilradiosspesialisten og der står at chassise på spilleren må jordes, samt legges en kabel mellom minus på spilleren til minus på forsterekeren. Gjorde alt dette, samt byttet signalkabel, men har fortsatt akkurat like mye dynamostøy.

 

Har jeg brent sønder et eller annet i spilleren? er den minusen fra spiller til minus på forsterker egentlig nødvendig?

 

Tenkte det var smart å forhøre seg før jeg ødlegger enda en spiller..

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du bare har en dårlig terminering ett eller annet sted.

Dynamo-bil\batteri (negativ pol der altså)

forsterker-chassi(maling?)

Terminalene på forsterkeren.

ELLER det kan være noe så kult som at hvis delen er helt nylig satt in at det ikke er helt innkjørt enda. At hvis du ratter rundt ei uke å så strammel alle (og da mener jeg ALLE) terminaler så er du kvitt hele problemet. Lykke til!

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår