Gå til innhold

Stereo i lastebil, strøm og anbefaling av oppsett?

Ranger emnet


OrjanO

Anbefalte innlegg

Har sittet lenge og tenkt på hvordan det er å montere stereo i lastebil. Har søkt en del på nettet om hvordan dette kan gjøres med tanke på strøm, men har ikke funnet noe om det.

 

Det er jo stort sett 2 batterier på 12v som er koblet sammen til 24v. 24v forsterkere er jo det ikke helt det store med tanke på effekt eller utvalg, så det er 12v jeg tenker å gå for. Største omformere jeg har funnet (24v -> 12v) er på 40a, noe som virker litt lite i mine ører. Men hva er egentlig beste løsningen på dette problemet?

 

Og så oppsett, jeg tenker på lastebilhytte med køye, både "normal" sovehytte samt sovehyttene med ekstra takhøyde, dette skulle ikke har så mye å si med tanke på oppsettet tror jeg.

 

Oppsettet jeg tenker på er noe som dette.

spiller: Alpine CDA-9887R

2 stk Audison LRx 2.9 2x260W

front: FOCAL 165K3P

bak: FOCAL 165K2P

BRAX IPC 1.0F kondensator

 

Sub er et stort dilemma så trenger anbefaling av forsterker og element.

Musikken det går mye av er Garth Brooks, Alan Jackson, Cash, Bruce Springsteen og ellers det kaliberet.

 

Håper noen kan gi meg noen svar, samt anbefalinger på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil nok utvinne mere ved og bruke 24v forsterkere, langt mere kan jeg tenke meg, da store omformere koster mye..

Den audisonen dær trenger du iallefall en laangt større omformer en 40a, kun utifra forsterker effekten så kan forsterkeren trekke over 70A + tapet, så da er du nok oppi godt og vel 100A konstant trekk om det frister seg:) men, her er f.eks en 24v forsterker: Ground Zero GZRA 424VDC

 

Også kan du kjøpe en mindre omformer og bruke på cd-spilleren (den må klare minimum 10A konstant)

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår