Gå til innhold

Montere anlegg i en Opel Astra Club 99 hjelp noen?:)

Ranger emnet


Thj0r-Gje

Anbefalte innlegg

Opel Astra 99 Sedan modell , anlegg utbytte

 

Heisann jeg har akkurat kjøpt meg en Opel Astra 99 Sedan modell og skal montere nytt anlegg.

Tidligere har jeg hatt litt eldre biler der det er enkelt å montere opp anlegg , derfor skriver jeg inn min første av mange innlegg her på bilforumet:hellothere: da jeg har endel spørmsål angående dette

 

1. Jeg har bestillt meg en alpine 9884 spiller , jeg vet at denne takler å bruke Rattkontrollen av cd spiller/radio, er det noen her som vet hvor mye adapteren koster i norge? jeg har sett et par på nettet som er SYKT mye billigere enn det torshov sa de skulle ha for en(delenavn anyone?)

 

Eventuellt adapteren for Displayet også hvis den ikke er for urimelig(vet det finns)

 

2. Er det no spesielle triks for å få ut spilleren? (jeg har ikke de stengene, men får den ut, men det virker som den sitter fast i et eller annet på høyreside av spilleren)

 

3. Høytalerne som sitter i dørene har jeg tenkt å bytte ut , er disse såkalte "papir" høytalere? eller duger de?(det er de som fulgte med) må jeg av med hele døra for å bytte de? og hvilke høytaler størrelser passer der, foran og bak.

Fant ingen skruehull på dørtrekket eller, så er det bare klips?

 

4. Er det PAIN å få lagt opp kabler fra batteriet på denne bilen? noen som har noen tips angående dette?

 

Jeg tar Veldig gjerne imot gode tips og kritikk! kommer til å ta bilde av alt jeg gjør i bilen så andre ikke får samme problemer som jeg eventuellt får:)

 

 

Håper noen kan svare meg på noe av dette

 

Mvh Thor-G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Cd spilleren trenger en liten boks for å fungere, her er det masse rare svar på div andre opel forum, så ville forhørt meg der du kjøpte alpine spilleren. http://caraudiosecurity.com/shop/product/products_id/7086.html er en slik sak du trenger. + en til om du vil ha den saken som viser dato + radi kanal.

(Den vil kun vise temp ut + dato + tid om du ikke har i noe.

Astma Iso pluggen trenger en liten modifisering for å fungere, da min var "speilvendt" av det som er vanlig.

 

2 Få ut den forbaska orginal radion = boltene må skrus ut/inn, så fronten "faller av" da ser man skruer på siden av radion. eller.noe i den duren. (liten stund sia jeg tok av min) Selv tok jeg av hele front panelet.

 

3.Spørs hva man mener med duger ;) Ville ha bytta dem. Bytter du til noen litt ok noen, så bør du kjøpe med et sett Dynamat Xtrem kit, eller.noe. Da døra på Astman er rimelig mjuke.

 

4.1 strøm kabler :) Jeg la kabelen under bilen. La den sammen med bremse rørene og bensin rørene, da det er plass til en kabel der. Opp i gummiproppen som er undere bak setet. Kan også bruke proppen som er i reserve hjulsbrønnen om du vil.

4.2 Høytaler kabler: Her er det litt værre, på bilen min borret jeg hull i selve døra ikke langt unna den orginale kabel proppen, da det er et skikkelig hælvete å prøve å trekke gjennom den orginale gjennomføringen.

 

Andre gode tips til Astma: Astra Sport and Astra Owners Club Forums

 

Håper dette hjalp deg litt på vei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig mann!;) men angående den cd spiller adapteren så kjøpte jeg KCE -870B og KWE-871E som er originalt fra alpine (da jeg har alpine 9884 spiller) men din var jo litt rimeligere:S så det var "litt" teit , 10 euro bare men men.

 

Knall at det var et opel forum som er så detaljert som dette!:) jeg skal poste bilder av alt jeg gjør til neste newbie som meg kommer til å spørre;)

 

Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på at spilleren kommer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

will do;) skal legge ut alt som blir gjort! kjøp alpine utenlands forresten norske butikker er WAY overprisa:(de skulle ha 1700 kroner for den alpine adaptern , jeg fikk den for 40 euro ink frakt;). skal notere alt hvor det er kjøpt hva det kosta osv osv! så ingen betaler de banale norske prisene.

 

Btw astma = slang for astra?=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg fått _ALLE_ delene mine! det ble :

En Alpine cd9884 1200,-

To 4 Gauge kit med ALT av kabelsko signal kabel/høytaler kabler

Ett 8 Gauge kit med alt som treng for aktiv sub.

En stk Pyle Aktiv sub rør 12" 800W.

En stk LEgacy 1000 Watt 4 kanals Forsterker. (skal kjøre to par)

Ett par 5.25" pyle to veis bak høytalere.

Ett Kompositt par 6.5" frontsett.

 

Til sammen ble det rundt 3700-4000 for alt fraktet Hjem til meg!

 

sist jeg sjekke her i norge kosta det 4000,- for en 200 w aktiv sub....

 

 

Så over til spørsmålet, hvor i alle dager kan jeg legge opp strømbkablene til Forsterkerne??:S jeg sitter bom fast her!

 

Jeg skal få bilradiospesialisten til og montere høyttalere, de kunne også montere strøm og signal kabler , men det blir jo litt for dumt da dette som regel er meget lett??

 

 

Bilen min er en Opel Astra 99 Club Sedan (G) hvis noen har noen tips her , har fått beskjed om å IKKE legge kabel under bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å legge kalber under bilen er IKKE smart og husker jeg rett så er det ikke lovlig heller, hva tror du skjed hvisdu skader + kablen under bilen når hele bilen er jord? ikke spes bra. Jeg har ikke trekt kabel i min enda, men skal gå ann å få den igjennom rundt bremsekraft forsterkern. eller kan du lage ett hull og bruke en gummi propp.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drilla hull i torpedoveggen, under hanskerommet, så langt opp jeg klarte å få DeWalten. Brukte hullsag, og lagde et ca 25mm stort hull, pensla billakk på kanten rundt, så et lag sika og en gummigjennomføring.

 

Angrer ikke! Den gjennomføringa har jeg seinere brukt til strømkabel, DEFA-kabel til kupevarmer, kabler til underbody kit, osv.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår