Gå til innhold

forhindre "parkeringsbulker" og "handlevogn uhell"

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt meg en 2002 modell Mitsubishi Galant.. og den er meget strøken... har aldri hatt en så ny bil før, så vil ta godt vare på den. Hadde vært veldig kjipt om jeg kommer tilbake til parkeringsplassen og ser en stygg ripe pga en inkompetent idiot har rygga i den og bare stikki av.

Så leter etter noen avlange magnetiske klosser som er beregnet til å beskytte langs dørene og/eller skjermene.

Må vel finnes noen som selger sånne?

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnetiske klosser?

 

Uffamei... Så lenge man er litt obs på hvordan og hvor man parkerer, så klarer man fint og ungå slikt.

 

Dessuten så er jeg veldig skeptisk til slike magnetiske dupeditter som festes på lakken. Lakken må være kjemisk 100% ren før denne settes på. Hvis ikke, så ender du opp med bittesmå riper forårsaket av denne klossen. Å da er man jo like langt.

 

Dette er noe man sikkert får kjøpt på Biltema.

Typisk biltema-varer detta der tror jeg...

 

Min far hadde slike skiholdere på taket som var festet med magneter. En dag jeg skulle vaske bilen hans, mens jeg tok min egen (det var den gangen jeg bodde hjemme, så det var noen år siden) så jeg tydelig riper der disse klossene hadde vert.

 

Nå skal det nok sies at min far ikke var så veldig nøye med å gjøre rent under før disse ble satt på, hvis jeg kjenner han rett, men riper ble det vertfall.

Siden han kjørte rundt med disse på hele tiden, så var det også en skjolde, der den hadde vert.

 

Hele bilen måtte poleres på nytt.

 

Selv har jeg en splitter ny bil, og er ikke veldig bekymret når jeg parkerer rundt om kring. Men jeg presser ikke bilen mellom to biler hvor det blir en halvmeter åpning. Da ber man nesten litt om det selv mener jeg.

 

Har ennå ikke opplevd og få såkalte dørskader ennå. Hvis det er snakk om en direkte påkjørsel ved at en annen bil dulter borti mens den kjører, så tror jeg uansett disse klossene ikke klarer og beskytte såpass.

 

Mulig jeg missforstår hva du mener her nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magproteckt er det noe som heter. Det er beskytelse til å på sånn at det ikke skal ripe. Søk på nettet. Norsk produkt

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar :)

Det jeg mener er noen besjedne lister som jeg kan sette på kun når jeg parkerer i trange parkeringshus eller utenfor kjøpesentere osv.. Tar de av før jeg skal kjøre igjen. Det kan vel ikke være skadelig på lakken?

Søkte på Magproteckt, men det kom ingenting. Ikke på Magprotect heller

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha

Enig meg Gigaflow, så lenge man er litt obs på hvor man parkerer klarer man fint å unngå slikt.

 

Og hvis noen skulle kjøre på deg tror jeg ikke avtagbare gummilister/klosser vil ha så mye å si, dessuten må det vel være litt tungvindt å ta de av og på hver gang man skal parkere i nærheten av andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei fleste vil parkere nærmest inngangen til butikk/kjøpesenter osv.

So det kan væra lurt å parkera litt lenger vekke, der det ikkje er so mykje trafikk.

Det skader ikkje å gå eit par meter lenger. (sjølv om det virker sånn på enkelte!)

So har du dobbelparkering. Der kan du vel risikera å få bot, + at enkelte kan risikere å kjefte på deg.

Eg dobbelparkerer med Porschen. Vil ikkje risikere at det skjer noke med den!

Har ikkje fått bot eller kjeft for det. (Eg rekner med at folk skjønner at det er ein spesiell bil, og eg er vel ikkje typen folk vil krangle med!)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjefter ikke, jeg bare kjører pent i siden på bilen jeg. Den stod jo inne på min parkeringsplass...

 

Seriøst, er du så redd for lakken får du samle opp litt bulker og ta det på forsikringa, eller la bilen stå hjemme når du skal i butikken. Mot dørbulker kan du jo lime på noen gummilister langs siden på bilen,

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg dobbelparkerer med Porschen. Vil ikkje risikere at det skjer noke med den!

Har ikkje fått bot eller kjeft for det. (Eg rekner med at folk skjønner at det er ein spesiell bil, og eg er vel ikkje typen folk vil krangle med!)

 

Jaa, du er så spesiell fordi du har en fin bil. Kanskje du kan bruke handikapparkeringen også, er jo ett veldig spesielt tilfelle.

Har du råd til å kjøre Porsche så har du råd til å fikse den.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår