Gå til innhold

spyler bakrute...

Ranger emnet


88lollipop

Anbefalte innlegg

Når bilen er kald kjennes lukten av spylevæske inni bilen, men bare når den er kald.

Når jeg har kjørt litt, og jeg har fått opp temperaturen inni bilen, så lukter det som normalt i bilen.

Spyleren på bakluka fungerte plutselig ikke, altså pumpa gjør sitt, men der kommer ingenting spylervæske på bakruta.

Kan heller ikke se noen annen plass det lekker, men det er vel bare spørsmål om tid.

Noen som vet hvordan slangene til spyleren bak ligger på en golf 4, 2000 mod?

Slangen går jo inn fra bakluka øverst til venstre, mens spylertanken ligger foran til høyre. Noen som har erfaring med hvor slangene går da?

Er litt tungvindt å plukke sund hele bilen for å så finne ut hvor en liten slange går.

 

Noen som vet?

Noen som har hatt problemer med lignende?

Mazda 323 1.6i stv med fulltime 4x4. første bil. (kondolerer, fjellveggen var hard)

golf 4, 2000mod, gobiln. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det samme problemet nesten, der var trykke plutselig dårligere på bakruta å det luktet spylerveske.. men jeg fant ikke no lekasje, til plutselig en dag etter att jeg hadde spylt av bakryta så begynte alarmen å ule etter att jeg satt bilen fra meg og låste.. da vist det seg att slangen inni bakluka heilt ved viskeren satt ikke skikkelig så den lekte litt.. tror de glemt å feste den slikelig etter en tur verksted.. men i allefall så var det bare å rykke av plast dekselet på bakluka å presse slangen på plass i gjenn..

Wedgie VW Golf IV 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant feilen.

Glemte å skive at jeg hadde sjekket at slangen var ordentlig på viskermotoren, og at bakluka dermed var helt tørr (både utvendig og innvendig)...

Fant ut at slangen krysset foran frontruta, og gikk langs dørken på bilen, fulgte så denne (så fikk jeg vasket bort 2 edderkopper samtidig), og fant til slutt ut at den hadde hoppet av i skøyten oppi venstre bakhjørne på bilen. Fant også ut at spylervæska ble sprutet ned i et lite "rom" bak dekslene i bagasjerommet, fikk tørket opp, og klikket den på plass i skøyten.

Lukten ble borte, spyleren fungerer igjen, og alt er bare velstand.

takk for hjelp... :pray

Mazda 323 1.6i stv med fulltime 4x4. første bil. (kondolerer, fjellveggen var hard)

golf 4, 2000mod, gobiln. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår