Gå til innhold

Hvor få tak i statistikk fra bil registeret?

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg var i kontakt med biltilsynet for noen dager siden og spurte om de hadde mulighet til å fortelle meg hvor mange registrerte Morris oxford som finnes igjen i landet, men dette var noe de påstod at de ikke hadde mulighet til å finne ut. Var det kun hun jeg snakket med som ville være vanskelig eller er det umulig å få tak i slik statistikk noen sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg var i kontakt med biltilsynet for noen dager siden og spurte om de hadde mulighet til å fortelle meg hvor mange registrerte Morris oxford som finnes igjen i landet, men dette var noe de påstod at de ikke hadde mulighet til å finne ut. Var det kun hun jeg snakket med som ville være vanskelig eller er det umulig å få tak i slik statistikk noen sted?

 

 

det er helt klart mulig. for en del år tilbake ble jeg kontaktet av en fyr i vegdirektoratet (tror jeg) som ville ha en oppdatert liste på hvilken biler av ett bestemt merke som befant seg her til lands. både med og uten skilter. mener og huske han satt i ett lokale langs motorveien ved helsfyr. men hva kontoret han jobbet for het husker jeg virkelig ikke. kommer jeg på det skal jeg hyle ut.

våga vägra mainstream!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har selv samme problemstilling. Kontaktet Statens Vegvesens kontaktsenter, de kunne ikke hjelpe meg, men ba meg henvende meg til Opplysningsrådet for Veitrafikken AS. Mail ble sendt til dem (for en måned siden ca.) men har ikke engang fått svar. Lite imøtekommende spør du meg. Skal jammen prøve å sende mailen en gang til, med bemerkning om at jeg vil ha et svar.

 

En vanlig funksjonær på trafikkstasjonen kan i alle fall ikke gi deg svar. Statens Vegvesen selv er ikke statistikkførende tror jeg. Jeg vet at man i Sverige og Tyskland offentliggjør statistikk også for bilmodeller/typer.Om det er et bilmerke en vil finne tallene til, kan du sjekke her. Disse tallene er fra SSB.

 

Statistikkbanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Problemet er vel at papirene på alle biler som var avskiltet før biltilsyntes fikk dataarkiv, ligger strødd over hele norge. Hvert vegkontor har papirer på bilene som har vært registrert hos de før de gikk over på data. Så det er litt av en jobb! De bilene som er avregistrert før dataarkivet kom ligger i papirform rundt i norge, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår