kesol 10 Report post Posted August 19, 2008 Uansett.. Hvordan får du %-vis sperre egentlig? :p Alt går på moment vet du..Hvis du har 75% sperre når du har en motor på 50hk, tror du det er 75% sperre når motoren er på 1200hk? :b Uansett... Lagersett er vel billigst å kjøpe fra utlandet.. Rundt om her koster det flesk for slike ting.. Spør du MEG? :D Faen, alle snakker om disse prosentene, så spør du den med minst fuckings peil på bil på hele forumet? :D Kyniske... Regner med det er ut i fra en original GSI-motor, da. Men hvor fra utlandet, det er spørsmålet. Kanskje Børge vet? Quote Share this post Link to post Share on other sites
esbandos 10 Report post Posted August 19, 2008 Hehe.. Du må da vite noe som holder på med denslags..? :p Uansett, børge vet vel helt sikkert.. Kan jo ta deg en tur oppover på BC-banen i helga å høre litt rundt.. Er sikkert en ellerannen som har en komplett sperra-aksling liggende i fjøsen ellernoe.. :b Quote Share this post Link to post Share on other sites
kesol 10 Report post Posted August 19, 2008 Børge, Håkon eller Viktor bør vite. Hadde vært greit om noen hadde en i fjøset, så lenge de ikke aner hva den er verdt! :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
esbandos 10 Report post Posted August 19, 2008 Noen av dem burde vite ja.. Håkon vet vel neppe, da han er mer inne på opel med trekk i feil ende..? :p Er garantert mange som har noe slikt liggende.. Det meste går for bilcrosspris vet du.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kesol 10 Report post Posted August 20, 2008 Er jo bare å hente lagrene fra en annen aksel, sa dem også på Opel, så om jeg nå finner noen til å flytte over kan vi jo like gjerne drite i å sette på den reserveløsningen vi henta, og heller ta lagrene... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kesol 10 Report post Posted August 20, 2008 Kim, jeg hilste på deg i dag også. :) Må følge med! Noen som har sideskjørt og bagasjehopp liggende? Og et komplett sett låser? Quote Share this post Link to post Share on other sites
esbandos 10 Report post Posted August 20, 2008 Ah.. Følger ikke med hvem som hilser jeg vel.. :p Uansett, dem sa på opel at du kunne det..? Hmm.. Da er det jo straks mye lettere.. :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
OpelFanatikeren 10 Report post Posted August 27, 2008 Lurer på om synderen på den støyen i bakstellet er avslørt her, gitt? Det så ikke mye pent ut, er klart at noe går borti her. Men er det sperre å den klokka du har der på bildene ? Synes det så slik ut i farten, men mulig jeg blingset litt. Du har ikke noen flere bilder av klokka, og gjerne de tallene som står på den. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OpelFanatikeren 10 Report post Posted August 27, 2008 Slik ser en sperreklokke ut: en kjapp måte å finne ut om det er sperre er ved å snurre den ene bakhjulet rundt når det er i fri luft og se om det andre følger samme veien, gjør det det så er det en sperre aksel ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Thema 10 Report post Posted August 31, 2008 Akkurat. Men du ser skadene på broderns klokke. Tannhjulet på inngående aksling gnager borti. Er ikke sikker på hva d kommer av, men noe er galt. Vi har klaska på et bakstell uten sperre inntil videre, så får vi fikse det sperrabakstellet etterhvert. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kesol 10 Report post Posted September 13, 2008 Nå starter lørva igjen. :D Bakstellet vi monterte fungerer fint, og alt er i grunn bra. Det eneste som trengs nå er et nytt relé (det låser seg slik at det gir strøm til dysene hele tiden når bilen står, og da tappes strøm), og vi må få festet girstanga på en tilfresstillende måte. Gøy! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Modlendingen 10 Report post Posted September 14, 2008 Bra det fortsatt er liv i doningen og gubben då :-P Quote Share this post Link to post Share on other sites
kesol 10 Report post Posted September 14, 2008 Jess, den ene mer enn den andre. :p Naboen som fikk start, han er Gud på tenning og elektrisk. Tredje gangen han redder bilen fra å bli solgt i deler. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kesol 10 Report post Posted September 14, 2008 Sideskjørt og spredere ønskes kjøpt... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kesol 10 Report post Posted September 18, 2008 Nå ønskes bare sideskjørt kjøpt. :) Spredere på vei. Har flere GSI-vinger på hånden, men kunne egentlig tenkt meg den 400-vingen det var snakk om her tidligere... Quote Share this post Link to post Share on other sites