Gå til innhold

Min Opel Manta B1 GT/E 1978 - REGGA! :D

Ranger emnet


kesol

Anbefalte innlegg

Uansett.. Hvordan får du %-vis sperre egentlig? :p Alt går på moment vet du..

Hvis du har 75% sperre når du har en motor på 50hk, tror du det er 75% sperre når motoren er på 1200hk? :b

 

Uansett... Lagersett er vel billigst å kjøpe fra utlandet.. Rundt om her koster det flesk for slike ting..

 

Spør du MEG? :D Faen, alle snakker om disse prosentene, så spør du den med minst fuckings peil på bil på hele forumet? :D Kyniske... Regner med det er ut i fra en original GSI-motor, da.

 

Men hvor fra utlandet, det er spørsmålet. Kanskje Børge vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. Du må da vite noe som holder på med denslags..? :p

 

Uansett, børge vet vel helt sikkert.. Kan jo ta deg en tur oppover på BC-banen i helga å høre litt rundt.. Er sikkert en ellerannen som har en komplett sperra-aksling liggende i fjøsen ellernoe.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dem burde vite ja.. Håkon vet vel neppe, da han er mer inne på opel med trekk i feil ende..? :p

 

Er garantert mange som har noe slikt liggende.. Det meste går for bilcrosspris vet du..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00328.JPG

 

Lurer på om synderen på den støyen i bakstellet er avslørt her, gitt?

 

Det så ikke mye pent ut, er klart at noe går borti her.

Men er det sperre å den klokka du har der på bildene ?

Synes det så slik ut i farten, men mulig jeg blingset litt.

 

Du har ikke noen flere bilder av klokka, og gjerne de tallene som står på den.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser en sperreklokke ut:

 

ZFlsd2.jpg

 

en kjapp måte å finne ut om det er sperre er ved å snurre den ene bakhjulet rundt når det er i fri luft og se om det andre følger samme veien, gjør det det så er det en sperre aksel !

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Men du ser skadene på broderns klokke. Tannhjulet på inngående aksling gnager borti. Er ikke sikker på hva d kommer av, men noe er galt. Vi har klaska på et bakstell uten sperre inntil videre, så får vi fikse det sperrabakstellet etterhvert.

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår