Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
streetmix

Prosjekt 745

Rate this topic

Recommended Posts

Jeg SKAL ha den til og lade 1bar. ikke noe mindre. :P men har tenkt og borre den oipp til 1,5. er det mulig på de blockene?

Intercooleren tåler ikke det trykket. Og du bør heller ikke prøve det stuntet med original turboen og uten å øke bensinmengden.

 

Og hvor faens mye bensin bruker en sånn jæ*** kjørte fra charlotten berg og til fetsund.

Kjørte Tromsø-Oslo langs svenske-kysten. Lå i 100-110 hele veien og kjørte med 750kg henger. Brukte da 1l/mila med en helt standard FK @ 0.8-0.9bar + A-kam.

 

har lyst og få en god del effekt ut av motoren. og hvor ca mye power kan jeg ha uten og gjøre noe med bremsene?

Volvo 740 er godkjent opp mot 238hk med originalt opplegg. Alt du trenger å gjøre er å sette på 21mm eller større stabstag framme og "turbo-dempere".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for opplysningene:D

 

Men skal ikke ha org turbo. og ikke org cooler. skal ha en front montert cooler etter og ha fått det utsene jeg vil ha. Og har lyst til og borre opp motoren til 2,5 men hørt at det blir kanske nærme kanalene. så veit ikke jeg:P mye tåler innmaten i motoren a?

Share this post


Link to post
Share on other sites

litt offtopic, har montert 40 mm senkesett, men så fant jeg ut at det gjør at forhjulene svinger litt ut til siden(vanskelig å forklare)så dekkene blir slitt innerst, hva kan dette være? har det noe med senkesette å gjøre?

Takk

Share this post


Link to post
Share on other sites
litt offtopic, har montert 40 mm senkesett, men så fant jeg ut at det gjør at forhjulene svinger litt ut til siden(vanskelig å forklare)så dekkene blir slitt innerst, hva kan dette være? har det noe med senkesette å gjøre?

Takk

 

Du må ta forstillingskontroll etter og ha montert senkesett..

Share this post


Link to post
Share on other sites
litt offtopic, har montert 40 mm senkesett, men så fant jeg ut at det gjør at forhjulene svinger litt ut til siden(vanskelig å forklare)så dekkene blir slitt innerst, hva kan dette være? har det noe med senkesette å gjøre?

Takk

 

Spissing:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uff uff.:( prosjekte har blitt satt litt på hylla. bilen står ute så må stå ute og skru. i og med at jeg og pappa har en god del proskjekter. så garasjen er opptatt. men har fått demontert hele fronten og int fra delebilen. Men. når jeg skal bytte motor. har jeg fått høre at jeg må bytte hele ledningsnette. tenkte ikke på det ved motoren. for det veit jeg:P hehe. men tenkte på hele nette som er bak/under dashen. :O det så ut som en helårs jobb bare det:P ble svimel av og se så mye ledninger.(er ikke min beste side de ledningene:P)

Share this post


Link to post
Share on other sites
oki. nå trenger jeg hjelp. noen som veit hvor jeg får tak i senkesett til volvoen min?? prøver på 60 40mm senk. med tuf

 

Du får nok kun 40/40 ^^

BCB Bil og Deler AS

Pedersens Racing

 

osv osv.. 40 mm er vell kun det du får med TUV papirer.

Det jeg har på min, men det står merkelig nok 35MM senkesett stemplet i vognkort :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

da er senkesette satt på:D:D Ble litt usikker på hvor mye det var:P han på karroseri grossisten sa det var 40-40 men at det sto 30 ell 35 i papira:P Bilder kommer senere i dag etter jobb tid:P Nå står jeg bare fast på åssen clutch jeg skal ha:P hva anbefaler folket? vanlig turbo clutch eller noe heftigere clutch? Pris/og hvor man får tak i det. Var hos kollevold og hørte. men han prata på at jeg måtte bytte clutch hus:P sikkert mulig men har aldri hørt noen bytte det på en sånn motor uten så mye power og dritt:P Noen forslag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.