Gå til innhold

Prosjekt 745

Ranger emnet


streetmix

Anbefalte innlegg

Jeg SKAL ha den til og lade 1bar. ikke noe mindre. :P men har tenkt og borre den oipp til 1,5. er det mulig på de blockene?

Intercooleren tåler ikke det trykket. Og du bør heller ikke prøve det stuntet med original turboen og uten å øke bensinmengden.

 

Og hvor faens mye bensin bruker en sånn jæ*** kjørte fra charlotten berg og til fetsund.

Kjørte Tromsø-Oslo langs svenske-kysten. Lå i 100-110 hele veien og kjørte med 750kg henger. Brukte da 1l/mila med en helt standard FK @ 0.8-0.9bar + A-kam.

 

har lyst og få en god del effekt ut av motoren. og hvor ca mye power kan jeg ha uten og gjøre noe med bremsene?

Volvo 740 er godkjent opp mot 238hk med originalt opplegg. Alt du trenger å gjøre er å sette på 21mm eller større stabstag framme og "turbo-dempere".

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for opplysningene:D

 

Men skal ikke ha org turbo. og ikke org cooler. skal ha en front montert cooler etter og ha fått det utsene jeg vil ha. Og har lyst til og borre opp motoren til 2,5 men hørt at det blir kanske nærme kanalene. så veit ikke jeg:P mye tåler innmaten i motoren a?

StreetMix car list!

88Golf II Gti 16vkr(prosjekt) 93Audi 100 c4 2.0E -(hugget) 92volvo 745(solgt) 90volvo 745 turbo(solgt) 89Toyota camry 2.0 TD(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt offtopic, har montert 40 mm senkesett, men så fant jeg ut at det gjør at forhjulene svinger litt ut til siden(vanskelig å forklare)så dekkene blir slitt innerst, hva kan dette være? har det noe med senkesette å gjøre?

Takk

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt offtopic, har montert 40 mm senkesett, men så fant jeg ut at det gjør at forhjulene svinger litt ut til siden(vanskelig å forklare)så dekkene blir slitt innerst, hva kan dette være? har det noe med senkesette å gjøre?

Takk

 

Du må ta forstillingskontroll etter og ha montert senkesett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt offtopic, har montert 40 mm senkesett, men så fant jeg ut at det gjør at forhjulene svinger litt ut til siden(vanskelig å forklare)så dekkene blir slitt innerst, hva kan dette være? har det noe med senkesette å gjøre?

Takk

 

Spissing:)

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

uff uff.:( prosjekte har blitt satt litt på hylla. bilen står ute så må stå ute og skru. i og med at jeg og pappa har en god del proskjekter. så garasjen er opptatt. men har fått demontert hele fronten og int fra delebilen. Men. når jeg skal bytte motor. har jeg fått høre at jeg må bytte hele ledningsnette. tenkte ikke på det ved motoren. for det veit jeg:P hehe. men tenkte på hele nette som er bak/under dashen. :O det så ut som en helårs jobb bare det:P ble svimel av og se så mye ledninger.(er ikke min beste side de ledningene:P)

StreetMix car list!

88Golf II Gti 16vkr(prosjekt) 93Audi 100 c4 2.0E -(hugget) 92volvo 745(solgt) 90volvo 745 turbo(solgt) 89Toyota camry 2.0 TD(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. nå trenger jeg hjelp. noen som veit hvor jeg får tak i senkesett til volvoen min?? prøver på 60 40mm senk. med tuf

 

Du får nok kun 40/40 ^^

BCB Bil og Deler AS

Pedersens Racing

 

osv osv.. 40 mm er vell kun det du får med TUV papirer.

Det jeg har på min, men det står merkelig nok 35MM senkesett stemplet i vognkort :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor jo bare 2min unna åkrene:P hehe. men da blir det verre og få godkjent det da:P får vel kjøpe 40 40 også godkjenne det og senere snakke med dem på åkrene om og lage noe 60 foran til meg:P

StreetMix car list!

88Golf II Gti 16vkr(prosjekt) 93Audi 100 c4 2.0E -(hugget) 92volvo 745(solgt) 90volvo 745 turbo(solgt) 89Toyota camry 2.0 TD(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

da er senkesette satt på:D:D Ble litt usikker på hvor mye det var:P han på karroseri grossisten sa det var 40-40 men at det sto 30 ell 35 i papira:P Bilder kommer senere i dag etter jobb tid:P Nå står jeg bare fast på åssen clutch jeg skal ha:P hva anbefaler folket? vanlig turbo clutch eller noe heftigere clutch? Pris/og hvor man får tak i det. Var hos kollevold og hørte. men han prata på at jeg måtte bytte clutch hus:P sikkert mulig men har aldri hørt noen bytte det på en sånn motor uten så mye power og dritt:P Noen forslag?

StreetMix car list!

88Golf II Gti 16vkr(prosjekt) 93Audi 100 c4 2.0E -(hugget) 92volvo 745(solgt) 90volvo 745 turbo(solgt) 89Toyota camry 2.0 TD(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår