Gå til innhold

Hvine lyd/pipelyd følger turtall???

Ranger emnet


Kriss

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om det er noen her som har peiling på golf, og kansje kan hjelpe meg med hva den hvinelyden er?den følger turtallet,akuratt som om det er et reimhjul eller noe som det "skriker" i...virker også litt som om det "stjeler" litt effekt..håper virkelig noen kan hjelpe meg...

1982 - Volvo 360 (Vinterbil)

1984 - Peugeot 505 Turbo (2stk)

1989 - Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la merke til at tidligere har viftereima/dynamoreima vært byttet ganske mange ganger føler jeg da..tror den har blitt bytta 3-4 ganger viss ikke mer...og jeg så at mens motorn går så "kaster" liksom reimhjulet på veiva, og vannpumpa..ser ut som de er skeive, kan det ha en sammen heng at siden de er skjeve må den byttes ofte?og kansje lager den lyden...

 

(regreima er forresten nettopp byttet på den, men åssen får den vært for stram?er det ikke "selv stramming" på den?)

 

Takk for svar sålangt..:)

1982 - Volvo 360 (Vinterbil)

1984 - Peugeot 505 Turbo (2stk)

1989 - Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert reimhjulene som er blitt skjeve som sliter ut reima altfor fort, de må nok byttes for å fikse problemet. Hadde samme problemet, byttet da reimhjulet på veivakselen, så var problemet løst. Men kanskje hjulet på vannpumpen din også er dårlig, da må nok begge byttes.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår