Gå til innhold

Tenningsproblemer med b230ft

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Har noen litt rare problemer med tenning på bilen min om dagen:

 

veit jeg har bensinm, ettersom jeg plukka av rail og dyser og der kom det masse bensin.

Når jeg kinner er det ikke anntydning til reaksjon.

Gnist ut ifra coilen.

Gnist på pluggene HVIS jeg holder de sånn 1mm OVER gods. Holder jeg de innat gods er det ikke gnist i heletatt.

 

Første jeg tenkte var jording, ettersom det virker som det er mongo-stor motstand et eller annet sted. Så jeg pussa rein jordinga fra batteri til blokk og topp til kaross, og la opp ny jording fra kaross til blokk.

Dette hjalp ikke en dritt, så jeg tok en startkabel og satte den mot rein jord på kaross og flytta den rundt på forskjellige steder på blokk og topp. Dette hjalp heller ikke en dritt.

 

Så da begynte jeg på plugger og pluggledninger. Endte opp med en haug av forskjellig gammal dritt, som til slutt ga gnist på alle pluggene (i allefall 1,2 og 4)

 

Kjørte med dette i en times tid, med flere stopp av motor og starta lett og gikk fint.

 

Kjørte hjem, parkerte, sov, dro på jobb, kom hjem.. Da hadde pappa akkurat starta bilen og den puffam, bobla og gikk i en kort stund før den stoppa. Nå starter den ikke igjen.

samme som før: bensin men 0 reaksjon.

 

PS: før jeg begynte å bytte pluggledninger og plugger så stod det nye plugger og ledninger på motoren, som den har gått fint med for en ukes tid siden.

 

Noen som har forslag eller løsning på hva i alle dager som kan være galt? Jeg skjønner fint lite i allefall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen feilkoder forresten!

 

Svinghjulssensor? Da ville den vel ikke tent i heletatt, og dysene vill vel kanskje ikke åpna heller?

 

Det som gjør at jeg ikke skjønner noe er jo det at pluggen gnistrer hvis jeg holder den 1mm fra gods!? =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nåk bytte coil olje..

 

Den har jeg bytta! ;)

 

bytta fordeler og lokk osv?

 

topp montert eller blokk montert?

 

Nei.. Har ikke bytta noe av det, men som sagt: ville jeg hatt gnist om det ikke hadde vært i orden?

 

Blokk-montert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se linje 5 i 1.post ;)

 

sjekk pluggledninger, rotor, og fordeler lokk! <-hvordan kan det være feil på rotor eller fordelerlokk når det gnistrer i pluggen hele tida? (så lenge jeg holder den bittelitt unna gods da..)

 

For alt jeg veit kan feilen ligge der, men ser ikke helt "hvordan" egentlig? =/

Skjønner ingen ting jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke helt hva som skjedde igår, men motoren starta i allefall! :P

Gikk ikke helt ordentlig (gikkk på 3 til å begynne med) og når den blei varm så gikk den reinere, men mangla endel klem på toppen og den blåer ganske mye.

Blåinga KAN være turbo'n, men trudde den var sånn rimelig ok! :)

Forslag, noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår