Gå til innhold

Ditt første møte med en Amcar

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Mitt første møte var med en Plum Crazy Dodge Challenger. Jeg var 4 år og fikk sitte på med onkelen min en tur. Skin seter er fine ting når du er 4 år gammel, sklei fort opp på hattehyllen når han trådde full gass. Har forøvrig bestandigf trod at den bilen hadde 440 eller noe i den dur, men hadde vist bare en trimmet 383. Bilen havnet ganske kort tid etterpå på låven til bestfaren min og kom ikke ut før den ble solgt i deler. Jeg og broren mi hadde det forøvrig veldig morsomt med å sitte inni den på låven å "kjøre"hapyhappy

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som en bra oppvekst, jeg satt i barnesete i en lett trimma Chevy Van med 350, overtatt den selv nå, den går 0-100 på 9.5 sec, helt greit syns jeg..

 

Har alltid likt å kjøre bil, og jeg syns chevy 8rn er herlig å kjøre med, og sitte på, nesten uansett hva den står i.. Det blir en sånn fin rolig resonans i bilen, selv om det er litt motorstøy på mange, så er det en fin støy.. litt buldrende, avslappende. Helt til du trykker på gassen, trenger ikke vente på noe turbotrykk nei..

 

Så abonnerte fattern på Amcar da, stor grunn til at jeg kjører Camaro i dag :-)..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var cirka 8 kom en fjern slektning på besøk til oss hos bestemor, han kjørte en Camaro, rett før 1990-modell så svart som synden. Husker ennå det draget i den, og den spesielle motorlyden!

 

Etterpå var ikke pappas Ford Taunus stasjonsvogn noe spesielt lengre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har lyst på chevy van jeg. Har hørt at de er veldig uoversiktelig å rygge med, men tviler på at de kan være noe værre enn min bil. Dessuten hva er vitsen med å rygge med en slik bil, det er jo bare å kjøre åver Sirævaene og Escrotene som er i veien.:)

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN slektninger eller familie-omgangsvenner har bilinteresse. Min far har aldri være interessert i å mekke bil.

Likevel har jeg ALLTID vært interesert! Har alltid slukt det jeg kom over av bilblader.

Husker vagt en tur med en 70-talls Buick på en campingplass i Sverige da jeg var 7-8 år.

Men hvor interessen kom fra aner jeg ikke. Det var jo endel i bygda som kjørte amcar. Husker bl.a. 64 1/2, 67, 69, 70, 72 Mustang. 66 Buick Skylark 2DHT, 67 Dodge Coronet, 73 Camaro.

Mange av de gutta var imidlertid typer jeg ikke så særlig opp til...

 

Nå har jeg en sønn på 1,5 år. Kommer ikke til å øve noe påtrykk for å anspore til bilinteresse på han. Er han som meg, kommer den av seg selv, er han ikke, skal han slippe.

Har drevet aktivt med idrett tidligere og sett litt for mange foreldre som skal realisere sine interesser gjennom barna.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då ej var ca. 6-7 satte eg på med en Chevrolet Lastebil frå tredve-talet. Intressen våknet kanskje ikkje der, men dei neste åra brukte vi å gå på Amcars vårmønstring. Mykje fint å sjå.

Så når ej var i 11-12 års alderen kjøpte min broder en 1969 Chevrolet Camaro Cabriolet, var ej vel helt solgt ettter den fyrste turen. Det var nesten hælt jævligt den første turen, ej satt i baksettet, caben var nede og i hundrerde over Herøy-brua. Vinden ræiv tak i trynet mitt som berre det, men likevel.. det var noke mystisk fantastisk med å sitte på med den bilen. At vinden toka ut aueepla mine til rosiner, gjorde liksom ikkje noke. Bilen, lyden og alle folka som kika, og ikkje minst kickdown'en...

:rolleyes:

 

Og i tillegg hadde ej allereide i 10-12 års alderen et følelseladd forhold til USA og det amerikanske.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

hehe, har lyst på chevy van jeg. Har hørt at de er veldig uoversiktelig å rygge med, men tviler på at de kan være noe værre enn min bil. Dessuten hva er vitsen med å rygge med en slik bil, det er jo bare å kjøre åver Sirævaene og Escrotene som er i veien.:)

 

Syns faktisk vanen er ganske fin å rygge, ok, jeg har satt på et sånt ryggeklistremerke på insida av bakruta, men det er ikken noe must, bare praktisk, ellers er det jo rå svingradius og den er jo veldig lett på rattet, så den er jo fin å lukeparkere med faktisk, den er ikke så sinnsykt lang heller.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tur i amcar var fra fødestua i en 72 Mustang Mach-1. Etter den kjøpte fattern en to år gammel 80 Pontiac Turbo Trans Am. Han har bygd opp en Shelby GT-350 replica (med mye mer) så hobbyen kom inn med mors melka :D

 

Fra begynnelsen så har det kun vært biler som er interessen min. Er nå 21 år og har 7 biler og er medeier i tre. Og har hatt tilsammen 17 biler

 

http://www.moldestuket.com

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en Subaru Pick-up som jeg fikk hos min mor. Den hadde utrolige 80 hester og de motorene har bare en helt rar lyd. Satt den i lav giret og ruset den opp til et uant høyt turtall og slapp clutchen, spant løs på alle fire og fikk et lite sug før jeg var oppe i 5km/t å måtte gire. Ville jo ha 8er men penger var et stort problem så jeg fikk tak i en Ford Granade 2.8GL, var i det minste V lyd der...

Hadde den oppe i 160km/t og fant ut Subaruen egentlig gikk like bra, bare at den brukte 1 liter mindre på mila. Kjøpte T/A en for 3 år siden og brukte den som sommer og vinter bil i 2/12 år. Brukte faktisk mindre på mila enn Granadaen.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde mitt første møte med amcar var jeg 4 år. Min kjære mor og en venninne skulle hente meg på en eller annen lekeplass. Venninna hennes hadde da en baby blå 78 Olds stasjonsvogn med trepaneler på sida og hvitt skinninteriør. Faen en sånn bil blir bare enorm når man er 4 år! Husker at jeg satt på venstre sida av bilen med belte på og nådde ikke ut til døra!:cool:

De virker ikke fullt så store i dag, men interressen ble værende.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra fødselen, gamlingen sin 81 turbo trans-am :D Derfor jeg liker turbo og V8 så godt tenker jeg.. satt altid å etterlignet turbolyden på den bilen, hehe:)

 

Så dabbet interessen, og så gikk den i taket etter jeg prøvekjørte en 68 Mustang med over 500 hester for et par år siden.... Nå har jeg eid en, og nå har interessen forsvunnet helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt første møte var med en dodge mirada 83 mod.. var en av få i landet..

vi har aldri hatt noen amcar i vår familie uteom den..

og som en sa tiligere,far min har aldri hvert,er ikke og kommer aldri til å bli intresert for bil og mekking..

jeg har siden jeg kunne se vil jeg tro hatt bil dilla.. men ikke no serlig mekke lyst da.. men det er for at jeg aldri har hatt serlig mulighet til det..de fleste kammisane mine liker ikke å skru og ennå færre KAN skru..hehe!

det første jeg lærte meg å si etter mamma og pappa var div bil merker.. kunne de fleste på rams.. bedre enn min mor..

og da var jeg bare 3-4 år gammel..

amerika intressen og amcar gløden har nok oxo hvert med meg fra dag 1.. vet ikke helt hvorfor men har bare alltid digga bilane og landet i seg selv!!

så det eneste som gjenstår for meg nå er å få sku erfaring,en amcar og fløtte til "the mother land" :D

 

og til deg robert: FYYYY... man skal ikke miste intressen for amcar,V8 og turbo bare for at man har hatt det.. alle opplever vi litt motgang i livet... GET OVER IT!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke mistet interessen for turbo........... Ricerice baby...

 

Mitsuen blir syk:D

 

Men usj, amcars tåler ikke meg, jeg har jo ikke brukt bilen enda.. Nei, den er til salgs, selvom jeg ikke har lyst lenger, den er jo såå jæææævli diiiiiggggg, og nå er jo alt av slitedeler byttet på den og,så den er sikkert meget bra, men så var det rally da, så den blir nok solgt..

 

Neste gang blir det mustang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve slekta har drivi/driver med AMC/Jeep så jeg fikk det inn med morsmelka jeg også.(miljøskadd?) Vokste opp i baksetet på en 65 Rambler American 2dht. Lærte visst tidlig at 2 rør ut bak er best:D

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår