Gå til innhold

Hvor er alle raggarne?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ej veit ikkje helt om den vil ende som raggar bil...men amerikanerene som havner i den bygda der ender som oftest som det..

 

En som lånte den her en dag seie at fyren som eig den ikkje ville solgt den for millon en gong, tar vel litt i

Han trudde kanskje den ville bli fiksa litt opp.

 

Moldestuket:

veit du kor mange hk som er i den bilen? Den skulle visst nokk vere skikkelig treig.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ElCamino

Ej veit ikkje helt om den vil ende som raggar bil...men amerikanerene som havner i den bygda der ender som oftest som det..

 

En som lånte den her en dag seie at fyren som eig den ikkje ville solgt den for millon en gong, tar vel litt i

Han trudde kanskje den ville bli fiksa litt opp.

 

Moldestuket:

veit du kor mange hk som er i den bilen? Den skulle visst nokk vere skikkelig treig.

 

Spørs hvilken motor den har.. er det Rekke 6 eller V8 i den ?

Den "vi" har hadde en 302 som var trimmet til 300 Hk. Denne tok vi ut og satte i en 65 Mustang.. Nå er den uten motor, men noe moderne er på gang..

http://www.moldestuket.com

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by moldestuket

 

Spørs hvilken motor den har.. er det Rekke 6 eller V8 i den ?

Den "vi" har hadde en 302 som var trimmet til 300 Hk. Denne tok vi ut og satte i en 65 Mustang.. Nå er den uten motor, men noe moderne er på gang..

http://www.moldestuket.com

 

Det skulle visst stå en 400 maskin i den. Han som lånte den trudde der var rundt 304 hk i den.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raggarna har nok sovna inn eller rettere sakt "parkert" med familie, barn, og stort sett såpass fine og dyrebare biler at de blir stående i garasjen unntatt på søndager med ekstremt bra vær...

 

Dagens raggare er vel "rånerne" og jeg håper at noen av dem kanskje kan få opp øynene for amcars, men da må jo vi som har dem bruke dem og vise dem frem slik at interessen kan bli vekket!!

Er vel ingen ungdom selv lenger, født under muskel bil epoken dvs. slutten av 60`tallet, men føler meg ung til sins i forhold til mange av de gamle clutch kotelettene i AMCAR.:o

Har ikke vært på noe street meet enda, men kanskje vi burde prøve det til våren...f.eks.?

Ellers kan jeg på det sterkeste anbefale Power big meet i Vesterås....knallbra!! Der treffer du alle slags amcar folk...alt ifra svenske raggare, ja sverige har noen enda, til knall fine femti tallere og originale muskel biler som er med på cruisingen!!!:D

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født før det :-( eller :-) helt tilbake til 1955

Jeg husker at jeg da syntes raggere var rare litt skumle folk. De mekket bil på parkereingsplassen tirsdag til torsdag (mandagen var ALLTID fri :-) så full pakke i helgen. Vi hadde nokk mye respekt for raggarene...... ikke mist for at bilene ALLTID fungerte på fredagen :-)

 

Det var STORE biler med plass till mange!

 

Mye av opplevelsene fra den tiden har nokk bitt seg fast, ikke minst lyden.........

 

Men snakk om utagerende festing :-)

 

Mange av dem er nokk slappe nå men det er mange som kan skru bil.........

 

Må nokk dra til Västerås neste år......................tar men sønnen...... han er allerede "bitt" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by GS 66

Godt å se at det er flere yngre som har interesse for grombiler..:cool:

virker som det er et veldig bra miljø oppe i Molde traktene ja...

 

Er jo ganske greit her i Molde. Men vil absolute ikke kalle oss raggere da !!!:)

Power Meet er bra, men raggerne legger en demper på det hele etter min mening, Og de er ikke akkurat forsiktig med bilene.

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitro-boy

Rægging er for ekte hardinger, skru opp eddie meduza og drekk til du spyr!

 

har vært med på en eddie meduza fest for mye jeg..

 

kjørte dodge dart(?) bangalakkert svart, med kull sorte ruter, og full bilen med fulle folk, og eddie på fullt..

 

kall det harry om dere vil.. hehe

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by moldestuket

 

Er jo ganske greit her i Molde. Men vil absolute ikke kalle oss raggere da !!!:)

Power Meet er bra, men raggerne legger en demper på det hele etter min mening, Og de er ikke akkurat forsiktig med bilene.

Nei da..skal ikke beskylde dere for å være raggare!! Det er vel egentlig et svensk uttrykk og brukt mere eller mindre som et skjelds ord:rolleyes:

Men...Power meet anbefales rett og slett fordi der treffer du alle slags entusiaster alt i fra de dønn seriøse til de værste raggarna..og på årets treff hadde arrangøren gjort en hel del for at ikke raggarna skulle domminere krusingen, de værste der kjører jo sjelden amerikansk...ofte volvoer..

Årets treff ble i vertfall det beste på mange år og på krusingen er det jo nesten karnevals stemning..:cool:

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det er min bil. Kjøpte den for 3 år siden i Høyanger utenfor Bergen. Bilen ble min etter jeg hadde kjørt 50 mil med buss fra Halden til Høyanger. Lakken var så dårlig at jeg mest hadde lyst til å snu. Men kjøpte den fordi jeg ikke gadd å ta buss hjem igjen. Bildet er fra forige eieren, lakken ser sikkert helt ok ut (trodde jeg også), men det er den ikke. Skal omlakeres nå i samme farge Konge blå metallic. Bilen er forøvrig orginalt utstyrt med 400 motor og 350automat. 400 kasse har det vært i den så lenge jeg har hatt den. 455 står og venter på å krype oppi motorromet.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raggaare er ikke et stykt or her i Halden, men kommer vell av at det er en grenseby. Må nok selv innrømme at jeg smiler litt når de kommer kjørende med flamelakerte gammle amcars på div treff i Sverige. De bilene de bruker er jo som oftest laveste sortering, dvs biler som ingen er inntresert i å reparere. Hvoirfor kan ikke de bruke opp siste rest av bilene da?. Jeg personlig synes Amcar miljøet er blitt en jeng av gammlinger som lar bilene stå å sammle støv i garasjen.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Jeg personlig synes Amcar miljøet er blitt en jeng av gammlinger som lar bilene stå å sammle støv i garasjen.

Det kan jeg være enig i...og målet for neste år må være å få brukt bilen mest mulig:D kanskje en ide å treffes en gang til sommern vi som er innom forumet her?

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GS 66

Det kan jeg være enig i...og målet for neste år må være å få brukt bilen mest mulig:D kanskje en ide å treffes en gang til sommern vi som er innom forumet her?

 

 

Det hadde vært kult. Har planer om å dra på alle Gatebil treffene til sommeren. Og Power Meet Fredrikstad og Bilsport grensetreff blir nok besøkt i allefall

 

 

GS66 : Forsto at du ikke mente at vi var raggere :D

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår