Gå til innhold

Vi som kjører med L - fremtidens rånere

Ranger emnet


aerdftyhui

Anbefalte innlegg

  • Svar 386
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynte min kjørekarriere med nabon jeg.(ca 10 år siden) Heldig som jeg var. Så var han kjørelærer.

Så jeg fikk nesten all grunnlæringen gratis(betalte bensin).

Fikk etterpå 50% rabatt på det obligatoriske.

Han var passe prø og kjøringen med han var artig.

Pappa kjørte jeg lite med, da han måtte ut og "spy" hele tiden.

(litt nærvøs mage trur jeg)

 

Nå er det jeg som sitter i passasjersete med L på bilen og lærer dama å kjøre bil. Artig det også.:oohh

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med L sjølv og funker fint det. har hatt noko kjøre timer og då kjører eg ein splitter ny Audi A6 TDi med over 200hk. Går noko sjukt. Audi/VW eige!

:hailvw :driving

 

(L)OL.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Morsom tråd som fortjener å bumpes.

 

Startet å kjøre bil på parkeringsplassen bak jobben da jeg var 13. Kjørte noen runder et par ganger i måneden. Ellers fikk jeg tatt traffikalt grunnkurs da jeg var 15, og på slaget 00:00 da jeg fylte 16år var det ut å prøvekjøre. Har bursdag på høsten så det var litt mørkt ute og jeg var kjempenervøs.

 

Nå har jeg kjørt min egen Golf litt over 6000km og det er kjempemoro å kjøre bil. Kjører mest med mamma, da stefaren min blir litt fort lei av å sitte på frem og tilbake gjennom byen.Nå er det bare 4 og en halv måned til jeg kan prøve meg på oppkjøringen, og jeg gleder meg innmari!

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde faktisk mine første timer i en mazda 626 med mamma som læremester.

 

skal sies at ho satt stiv av skrekk men gud å jeg fryda meg.

har noen små historier fra tida mi jeg også som da mamma dro opp brekket i ei rundkjøring siden jeg hadde plassering heilt på trynet i forrhold til hvor jeg skulle og det kom en bil i blindsona som jeg forøvrig ikke viste jeg måtte sjekke.

 

eller da jeg hadde "glattkjøring" med pappa, brekksladding med L i svingen inn i gata til bestemor og bestefar.

 

han dro og jeg fryda meg glukk i hjel.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilinteresert av natur, så dagen jeg fylte 16 ( 03.06.2006 ), ble far dratt opp klokka 9 på en lørdag for å kjøre.

 

Han hadde rett og slett ikke noe valg, jeg hadde jo kjent litt på en bil før ( ikke på veg, men på diverse jorder og parkeringsplasser ) så det gikk rett ut på veien og kjørte rundt og handla litt mat osv.

Etter dette har jeg i grunn droppa å ha på denne berømte L'n, fordi bilistene bak blir så fordømt agressive, uansett hvordan jeg kjører. Vil ikke påstå jeg kjører perfekt, men jeg kjører ikke så sakte som jeg gjør på f.eks kjøreskolen.

 

Blir brått et par timer kjøring i uka, fordi mor "hater" å kjøre og pappa får nok kjøring på jobben :p

 

Første turen ble i en Toyota Carina II, ellers har jeg kjørt alt fra farfars Merce, til fars arbeidsbil ( opel vivario, jeg kjører når vi jobber:P ) Familiebilen, en Audi A6 2.8 V6 er bltit mye kjørt, kan heller ikke glemme min(e) egene. Golfen henta jeg og mor, ho ville ikke kjøre fra Horten så jeg gjorde den jobben. Mazdan har blitt brukt på vinteren pga. den har RWD.

 

Ellers har jeg jo så klart blitt med pappa når han skal prøvekjøre nye biler ^^ Må jo teste litt.

 

Tok tid før Mor ville sitte og holde kjeft, går kjempegreit nå. Pappa har igrunn alltid sitti der og slappa helt av, kommenterer ting når jeg gjør litt feil - som i og for seg er veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dette har jeg i grunn droppa å ha på denne berømte L'n, fordi bilistene bak blir så fordømt agressive, uansett hvordan jeg kjører.

 

Ja, merker dette selv. Da jeg kjørte fra Molde til Ålesund ble jeg forbikjørt _hele_ tiden, selv om jeg lå 5 km/t over lovlig fartsgrense. Lurer på hva konsekvensene for å bli tatt uten L på bakluka er.. Er forresten morsomt å dra håndbrekk om vinteren når det ikke er noen mennesker/biler i umiddelbar nærhet! :D

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså finnes det en L topic her å? :)

 

 

kjører selv med L og er 19(u heldigvis fatti på en rar grunn :P )

men bruker eia bil da(Y)

digg å kjre me fattern da pga han driter rett og slett i hva jeg jør med mindre bryte vikeplikt ol. Men mudern derimot klamrer seg fast i alt som går ant å ta i bimmern min :smilbmw: bære ved å dra litt hard i rattet :)

 

men jeg håper med lapp i lomma til sommern :D

BMW E34 520i Excuetive

 

-X-BMW E36 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en tråd som handler om å øvelseskjøre, så tenkte jeg at vi kunne dele noen tips og triks i samme sleng også, og dele erfaringer.

 

Jeg har i dag tilbringt noen timer bak rattet, og øvd mye og forgjeves på bakkestart. Men jeg får det søren meg ikke til uten å svi gummi og kvele motoren til tider.

 

Mamma og pappa prater om balansegangen mellom cluth og gass, men dette er jammen meg ikke lett.

 

Er det noen som har noen gode tips, og ikke minst erfaringer å dele?

 

Alt går som fot i sokk når jeg kjører ellers, men bakkestart er noe som tar knekken på meg. :)

 

Hadde også en liten solskinnsopplevelse med 2 russejenter i en rundkjøring i dag, som hadde en plakat hvor det sto "tut for en skål!" og det måtte jeg selvfølgelig gjøre. Mamma ble ikke så særlig glad. "Følg heller med på kjøringen du gutt". :D

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår