Gå til innhold

Ulyder


osten

Anbefalte innlegg

Har hatt Navara’n min nå siden September og lurer på om det er normalt med knekkelyder “skrapelyder” ved full sving og lav fart?

Kommer spesielt ofte under rygging og sterk sving, men skjer også når en kjører framover og svinger i lav hastighet. Han jeg kjøpte den av sa dette var helt normalt pga fjærer og alt opplegget med 4x4’n , noen som vet om dette stemmer? Hadde en kompis som har VAN som måtte sprøyte inn Grease sa han på en eller annen plass på forstillinga eller noe sånt, er det noe sånt på disse også? Min er en 2000 modell og servicehetet var ikke fulgt på den, så tenkte kanskje det skulle vært noe vedligehold der framme som ikke er blitt gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 7 months later...
Takk for svaret!!

 

Det er en forferdelig lyd, det er pinelig folk kikker jo så forferdelig når det skjer. Vet du om det er noe som går an å gjøre noe med eller er det bare sånn det er?

 

 

 

 

Du kan enten gå på din Nissan forhandler å kjøpe den plata som slites vekk der eller du kan smøre noe fett eller kopaslip på platen som stopperene går mot. Jeg bruker kopaslip noe skikkelig klissete greier men funker som bare det. Må bare huske på å smøre de av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hei!

 

Jeg har også sinnsykt med knirke lyder, å det knirker like mye når jeg kjører rett fram som ved sving! Lyden er på venstreside framme. Høres ut som det er en foring eller noe. Våt gummi mot metall lyd. Noen som har peiling på hva det kan være?

 

-Albert-

Nissan Primera SRI 2.0

96-mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår