Gå til innhold

Farging/reperasjon av skinnseter?

Ranger emnet


ghost7

Anbefalte innlegg

Hei bilen min har litt skraper og sprekk i skinnet. kjøpte bilen i går og kunne tenkt meg å fått behandla skinnet. korleis produkt finst det for å få tilbake godfargen... lest om set for å fylle sprekkene med litt fargestoff for å få vekk sprekker. noken med link til noko sånt?

slik ser førarsetet ut :

1785288-bilde3-p2151764.jpg

setter stor pris på tips...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med bilpleie daglig, og jeg bruker Meguiar's produkter,

så jeg anbefaller skinn Leather Cleaner and Conditioner til og få fram glansen på skinn setene. Sprekker/skader har jeg ikke vært så mye borti, da jeg driver med nye biler. Finnes farge stift eller lignende til og legge i "sporene" som ikke skal avgi farge på klær og den slags.

 

Forresten, den siden som jeg linket til, går du på bil pleie og der etter interiør. Det er det øverste produktet der jeg fortalte om.

Mr.Meguiar's her på forumet, jobber hos Meguiar's, så mulig han har et svar og gi deg også :)

 

Mvh

Audi 100 TQ Banebil under bygging

VW Caddy 1.9 1998

[x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001

[x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988

Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med bilpleie daglig, og jeg bruker Meguiar's produkter,

så jeg anbefaller skinn Leather Cleaner and Conditioner til og få fram glansen på skinn setene. Sprekker/skader har jeg ikke vært så mye borti, da jeg driver med nye biler. Finnes farge stift eller lignende til og legge i "sporene" som ikke skal avgi farge på klær og den slags.

 

Forresten, den siden som jeg linket til, går du på bil pleie og der etter interiør. Det er det øverste produktet der jeg fortalte om.

Mr.Meguiar's her på forumet, jobber hos Meguiar's, så mulig han har et svar og gi deg også :)

 

Mvh

 

Denne kan trådstarter bruke etter at skinnet er farget opp for vedlikehold og glans, den vil nok ikke dekke over eller fylle riper/sprekker i skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kan trådstarter bruke etter at skinnet er farget opp for vedlikehold og glans, den vil nok ikke dekke over eller fylle riper/sprekker i skinnet.

 

helt riktig... bare les navnet "cleaner and conditioner".. det har ingenting med reparering av seter å gjøre.

 

møbelbutikker som bohus og falk møbler tar inn "colour lock Leather fresh" på bestilling. DETTE skal jeg love deg fikser problemet ditt. du velger blant et fargekart for å finne riktig farge for setet ditt, og du må huske å bruke noe a la det Bladetk anbefaler i etterkant, så ikke fargen ligger der ubeskytta. du vil dessuten ikke noen problemer med å finne riktig farge for dine SVARTE skinnseter ;)

 

tillater meg selv å poste før og etter bilder av setene mine. setene mine var riktignok i rimelig god stand fra før a også, men dere ser en klar forbedring for det..

 

 

før:

IMG_1039.sized.jpg

 

etter:

IMG_1051.sized.jpg

 

hele setet behandla:

IMG_1049.sized.jpg

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får en flaske på et par hundre ml'er. koster mellom 200 og 300 tror jeg, og en flaske holder akkurat om du skal gå over ALT skinnet på bare forsetene.. om du driter i seteryggen (som vender mot baksetene altså) så holder en flaske fint..

 

men jeg anbefaler å gå for to flasker og ta baksetene i samma slengen, samme hvor fine de er.. de blir garantert MYE lekrere om dem ikke har vært behandla på en stund, pluss at det skal en del til for å slite seg gjennom et lag med det der. det bli tross alt en "del av skinnet"

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår