Gå til innhold

electromtive tech2 spørsmål/støy

Ranger emnet


3325ix turbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå har jeg lagt opp ny magnet pickup, og nye pluggledninger, nå skyter den ikke eller butter i mot på startern, men den åpner ikke dysene når motorn er varm, lurer litt på om det kan være dårlig jording?????

 

Dysene er vel styrt med - antar jeg..

Konstant + til alle, å 6 - ledninger som styring..

 

Du må selvfølgelig sjekke jording av både motor imot kaross, og tec3 imot motor, men siden dysene styres med separate ledninger å ikke igjennom felles kaross/motor jording så tviler jeg på at problemet er der desverre.. Må nesten være noe feil med ledningsnett eller tilkoblinger.. Kanskje dårlig lodding?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene er vel styrt med - antar jeg..

Konstant + til alle, å 6 - ledninger som styring..

 

Du må selvfølgelig sjekke jording av både motor imot kaross, og tec3 imot motor, men siden dysene styres med separate ledninger å ikke igjennom felles kaross/motor jording så tviler jeg på at problemet er der desverre.. Må nesten være noe feil med ledningsnett eller tilkoblinger.. Kanskje dårlig lodding?

 

tror ikke problemet ligger i jording av sprutet i vertfall den har egen jording, batteriet ligger bak og er bra jordet med minus kabelen off course, litt usikker på jordinga på motor og karroseri men den er orginal, går den fra girkassa til karosseriet, blir vel litt bedre når jeg får brukt bilen litt den har jo stått i noen år snart he he:biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må legge til at bilen starter med en gang hvis jeg rullstarter med liten fart, og funker fint, uansett temp,, ingen som kan hjelpe meg, det er mest sannsynlig el feil???

 

Bilen kan kjøres som vanlig, bare den blir trill-startet?

 

Eller misforsto jeg?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig. den starter ikke på starteren når den er varm,da må den trill startes eller vente til den blir kald, den butter i mot starteren og åpner ikke dysene når den er varm,alacocaina

 

men den åpner dysene ved trillstarting? Må jo være no troll i bagasjerommet ellerno :D

 

Må jo være noe med strøm tilførsel eller jording som forandrer seg når motoren blir varm da?!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har tenkt tanken på det + at jordingen fra motor til blokk blir dårligere når blokka er varm. men har prøvd med 3 forskjellige startere, men kan jo hende at det blir for stort spenningsfall til starteren pga jording, kom med innspill

 

Jeg tror det er en slik type elektrisk feil iallefall.. Legg opp ny + ifra batteriet til Tec2, med bra tverrsnitt (typ 2,5-4`), og samme med jording til chassie.. Bra tversnitt, å 100% sikker tilkobling.. Deretter pusser du over motor jording og startmotor + pol..

 

Har tec2 egen jording til motorblokk/topp? Mange sprut har det.. Sjekk denne, da den er signaljording...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en slik type elektrisk feil iallefall.. Legg opp ny + ifra batteriet til Tec2, med bra tverrsnitt (typ 2,5-4`), og samme med jording til chassie.. Bra tversnitt, å 100% sikker tilkobling.. Deretter pusser du over motor jording og startmotor + pol..

 

Har tec2 egen jording til motorblokk/topp? Mange sprut har det.. Sjekk denne, da den er signaljording...

 

den har egen jording ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår