Gå til innhold

manta 1.8 bunnpanne, motorfester?

Ranger emnet


turboascona

Anbefalte innlegg

så kjøp hjå blitzpower da, tviler sterkt på at han har nye 1800 panner... Veit sjølv ka dei ligger på, og etterspørselen er bra på dei. Trur du bør undersøke litt, ei panne pleier å ligge på 2400-2500 kr. Men eg selger ikkje under 2800.

 

hvis du i det hele tatt så innpå den sia der, så vet du at det er billigere enn 2800.. skjerpings;) ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de lager dem visstnokk selv. dette er sikkert like godt som alt annet, eller hva? =P

 

har testa ei hipo panne på kadetten min, eg syns 1800 e bedre grunnet skvalpefunksjon og korleis ein kan plassere motoren. Men bestill hjå Blitzpower du....

 

Kan og gå på lagerliste og sjå kor tid den blei oppdatert.

Siden er oppdatert 13/4-2005

 

Kan skaffe deg carbon panne og visst du e intressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har testa ei hipo panne på kadetten min, eg syns 1800 e bedre grunnet skvalpefunksjon og korleis ein kan plassere motoren. Men bestill hjå Blitzpower du....

 

Kan og gå på lagerliste og sjå kor tid den blei oppdatert.

Siden er oppdatert 13/4-2005

 

Kan skaffe deg carbon panne og visst du e intressert.

 

hva er best da? du har vel peiling på det der, jeg er litt grønn akkurat på hva bunnpanne som er best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ikke noen som har til salgs eller kjenner noen eller Vet om en plass jeg kan få kjøpt original bunnpanne til 1.8 manta? og hvilke motorfester er best? hørt at plasseringa med 1.8 festene vil er den mest optimale, da du får motoren langt bak, noen med erfaringer??

ikke så lenge før jeg hiver meg i gang med rustsveisinga nå! mangler og luftmengdemåler og lambda til c20let.. Ikke vær redd for å spørre om jeg trenger noe!! trenger mange deler som er nødvendige for bygging av c20let i ascona;)

 

finnes det noen uoriginale panner som er "bedre" enn 1.8 panna, som passer på c20let?

 

Og så lurer jeg på en ting... er ikke mulig å få denne c20let motorn til å få mer futt på lavt turtall da? har eds phase 3 i den, og det eksploderer rundt 4000, og daffer av rundt 7000.. er det noen modifikasjoner jeg kan gjøre som får den til å ta mer på lavt turtall/skape moment der?

 

Takk for alle svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har bunnpanne, eg visste og om motorfester, snart har eg og ei 265 getrag kasse m/adapterplate og clutchhus. Eg har og sveiste motorfester av carbonstål.

 

Men du får seie kor mykje du er villig til å gi så kan eg sei ja eller nei... Bunnpanna har eg forstått det slik at det blir uaktuelt?

 

carbonstål er vel det de fleste vil kalle "vanlig" stål eller? uten carbonet, så er det jern, og bløtt :)

 

kasse tenkte jeg 6-trinns, vet ikke hvilke som gir minst modifikasjoner , og tåler MINST 400 hester og 600 nm i 1100kg bil :) noen bmw-kase som ville fungert bra?

 

du får pm du, opelkonge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carbonstål er vel det de fleste vil kalle "vanlig" stål eller? uten carbonet, så er det jern, og bløtt :)

 

kasse tenkte jeg 6-trinns, vet ikke hvilke som gir minst modifikasjoner , og tåler MINST 400 hester og 600 nm i 1100kg bil :) noen bmw-kase som ville fungert bra?

 

du får pm du, opelkonge;)

 

Carbon staalet mitt er herda staal i ein spesiell prosess, dette staalet blir kalla carbonstaal.

 

Enkleste kasse blir vel getrag 265 visst du skal noke lignande det du beskriver, du kan og gaa for getrag 262cr kasse som har sterkare 1 gir. Men da har du ikkje spd.uttak paa kassa og maa lage mellomaksling og skaffe uorg. clutchlamell.

 

Veit sjoelv om biler som har kjoert med 450 hester ut paa bakhjula med 265 kasse og det har fungert brukbart.

 

Og svaret paa pm din blir selvfoelgelig nei, og lykke til med budsjettbygginga di.

 

Du kan og gaa for ei kasse type tremec, den toler 800 nm som begynner aa vaere i klassen du tenker paa, men da maa du modifisere girtunnel ein god del. Og kassa koster ca. 22 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carbon staalet mitt er herda staal i ein spesiell prosess, dette staalet blir kalla carbonstaal.

 

Enkleste kasse blir vel getrag 265 visst du skal noke lignande det du beskriver, du kan og gaa for getrag 262cr kasse som har sterkare 1 gir. Men da har du ikkje spd.uttak paa kassa og maa lage mellomaksling og skaffe uorg. clutchlamell.

 

Veit sjoelv om biler som har kjoert med 450 hester ut paa bakhjula med 265 kasse og det har fungert brukbart.

 

Og svaret paa pm din blir selvfoelgelig nei, og lykke til med budsjettbygginga di.

 

Du kan og gaa for ei kasse type tremec, den toler 800 nm som begynner aa vaere i klassen du tenker paa, men da maa du modifisere girtunnel ein god del. Og kassa koster ca. 22 000 kr.

 

265-kassene har vel ikke 6 gir, har de? 262cr da? viktig at de har 6 gir FREMOVER =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår