Gå til innhold

Problem ved heving av kjøp

Ranger emnet


XVIXVI

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte for litt siden en "ny" bil(2006 mod) som skulle vere i topp stand, nyvasket og parkert i selgers lokaler. Dette er da en bilselger som selger det han kommer over, ikke merke selger av noe spesielt.

 

Allerede første dag dukket problemene med bilen opp. Selger sa at dette var garanti sak, ingen problem, bare ta med bilen til din lokale merke forhandler og så ordner alt seg. Betryggende å vite ettersom jeg bor ca 60 mil fra der jeg kjøpte bilen.

 

Kom meg etter hvert hjem, og kontaktet umiddelbart mitt lokale merkeverksted for å få reparert.

 

Da jeg kom til mitt lokale merkeversted fikk jeg vite at dette var ikke garanti sak, der var også flere ting som ikke fungerte enn det jeg viste om, og faren for at flere ting var på vei til å bli ødelagt var stor.

 

Etter å ha snakket med forbrukerrådet, ble vi enige om at jeg kunne trygt heve kjøpet, det skulle ikke vere noe problem viss jeg hadde skiftlig fra verksted hva som var gale. Skaffet meg derfor det nødvendige av papirer, og sendte til selger. Etter at selger ikke svarte på brev, telefon, e-post, fikk jeg til slutt svar da jeg sendte mail og sa at nå sender jeg bilen tilbake, på selgers regning. Fikk da svar om at firmaet var oppløyst (10 dager etter min handel) på grunn av stort skattekrav. Det var ingenting å hente fra han.

 

Sitter nå med en ødelagd bil, som koster meg mellom 15000-100000 å reparere(har enda ikke funnet alle feil), noe som jeg ikke har råd til. Får heller ikke mye viss jeg prøver å selge bilen. Viss jeg vil prøve å bytte den inn ved en merke forhandler så får jeg 100000 mindre enn hva jeg betalte for bilen, minus det som det koster å reparere bilen.

 

Er det noen måte jeg kan kreve penger fra selger?? Eller er det noen andre måter å få orden på dette på?? Firmaet var selvfølgelit ett AS, noe som ikke akkurat betyr lys i tunellen for min del.

 

Ble ett langt innlegg, men håper noen tar seg tid til å hjelpe da jeg er i ganske stor nød akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet er ikke slått konkurs, det er bare meldt oppløyst så langt. Vet at når et firma blir oppløyst så har man ett par måneder på å komme med krav viss man har noe uopgjort med firmaet, mitt krav om heving av kjøpet ble sendt innen den fristen. Men staten og banker skal ha sitt før jeg får noe, så sjangsen for at jeg får noe på det er heller liten.

 

Har så langt regnet meg ut til at viss jeg ikke får noe igjen for bilen så kan jeg sitte på et tap på ca 150-200000. Noe jeg helst vil slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår