Gå til innhold

Volvo s40

Ranger emnet


Aamodt

Anbefalte innlegg

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har peiling på motorer?

for den fusker no veldig nå, av og til så virker det som den "drukner" av enten for mye luft eller bensin.

Plutselig når jeg kjører så virker det som den "dauer" men den holder seg i live, når jeg trør flatt vaier turtallet mellom 50-200 liksom:/ vet det er en frykelig god forklaring:p

Trenger hjelp!

s40 powah!^,^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig husket å hente Volvo emblemene til center av felgene.

Så hva syntes dere?

 

Bm Racing

 

03092008.jpg

 

 

eller

 

 

Volvo

 

03092008001.jpg

 

 

Jeg har også prøvd å koble til mp3spilleren til cdspilleren, men får det ikke helt til.. Noen som har peiling? er jo ikke usb "hull" i spilleren, men er det noen annen måte?:)

 

Takker for svar:)

s40 powah!^,^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som vet?

Nå har fått en mekaniker til å koble dataen på, å den sa det var lamdasonden, så bytter jeg lamdasonden men neida, samme problem.

Har også prøvd å bytte bensin filteret, samme problem ennå.

Nå skal jeg kjøre den til en mekaniker i morgen, så får vi se.

Vil tippe det er luftmengdemåleren eller bensinpumpa:/

s40 powah!^,^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå fikk jeg taua bilen på verksted på fredag, å mekanikeren tror han har funnet ut hva som var galt, var en føler som bestemmer blandinga av bensin og luft, det som har skjedd er at den har fått for mye luft i forhold til bensin pga. spjeldet som skal åpne for bensinen har åpna 10% av det det egentlig skal.

Lurer på om det var tps føler han kalte den.

Satser på å få bilen tilbake i løpet av uka senest:)

 

Ser ut til at jeg må bytte spilleren, er ikke aux funksjon så:P

Må nok få bytta til volvo emblemene ja, må bare få bilen tilbake fra verksted.

 

Når det gjelder lykteviskerne, så fjernet jeg først alt. Så tok jeg ut de grå plast greiene som sitter nedi hullene orginalt (vet ikke hva jeg skal kalle dem, hvertfall de som har blitt til mine lokk) fyllte dem med lim, pusset å styrte så det ble en fin overgang å ingen hull, så grunnet jeg 2strøk, så lakkerte jeg dem 2strøk så ett lag med klarlakk:) veldig simpel måte å gjøre det på, men syntes det ble veldig bra:)

 

Når jeg fjernet emblemene brukte jeg fiskesen å bare dro den fram å tilbake så kuttet det seg igjenom limet.

Limet var en hel jobb å få fjernet, måtte gnikke noe veldig og polere rundt der flere ganger før man ikke kunne skimte det en gang.

 

Lyden er helt topp etter min mening, hvertfall med den "crap" forsterkeren jeg har men nå har jeg ikke dynabel elementene lenger, har 2x12 sony xplode husker ikke om jeg har lagt ut bilde eller hva jeg har. Det er lukka kasser ja:)

 

Bare spørr om du lurer på noe mer, om du ikke skjønte forklaringene er ikke det veldig rart, er ikke så super til å forklare xD ^^

s40 powah!^,^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok , skjønte vel eeegentlig ikke helt den forklaringa di , hehe ;) Men skjønte litt ,du tok ut alt det som sto der ,så ligger det grå'e plast"korker" \ plast hylstrer , som du har fylt opp med lim? Brukte du mange liter lim? hehe... Jeg stussa litt på den grillen , åssen var det å lakke på krom? Pussa du ner grillen først med grovt pussepapir eller lignende?

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok , skjønte vel eeegentlig ikke helt den forklaringa di , hehe ;) Men skjønte litt ,du tok ut alt det som sto der ,så ligger det grå'e plast"korker" \ plast hylstrer , som du har fylt opp med lim? Brukte du mange liter lim? hehe... Jeg stussa litt på den grillen , åssen var det å lakke på krom? Pussa du ner grillen først med grovt pussepapir eller lignende?

 

Jepp det stemmer det, hehe de "korkene" er ikke så store at det gjør noe:P så brukte ikke så mye lim nei:P

Å lakke på krom gikk veldig fint, jeg pusset bare med fint papir først så grunnet jeg med ett par strøk, jeg fjernet først emblemet for ville ikke at det skulle bli sort, etterpå klinte jeg det bare på med sika igjen;D

s40 powah!^,^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er to stoore røde lys som lyser på hver baklykt ;)

 

Det kan stemme , men har bare 1 lys i hver lykt. Hvist jeg ikke husker helt feil har jeg hatt pærene ute , å der manglet det noen pærer.. virker som det ikke skal være flere , får ikke noe feil melding om lys som ikke virker heller :)

 

 

Jeg tar dette på samme svar , er et spm da men :p

 

Jeg har _ikke_ spredere\tåkelys\grøftelys i min bil. Men det sitter plastdeksler istedefor , å det kan ettermonteres.. Er det allerede uttak for strøm\styrestrøm til dem? Virker slik , for det er et uttak tapet fast til hovedlykt ledningene.. Også har jeg jo en knapp inni bilen for spredere\tåkelys bak.. Blir denne å funke om jeg monterer sprederne?

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår