Gå til innhold

Mitsubishi Lancer EVO6 Tomi Makinen Edition STJÅLET

Ranger emnet


OpelFanatikeren

Anbefalte innlegg

Takker for info :)

 

Hadde i utgangspunktet tengt og cashe ut ca 200000 selv og låne resten og ta det på 7 år.

 

Disse bilene tapes ikke akkurat i verdi oppigjennom årene, noen som vet om banken tar hensyn til dette?, evt bruke finn.no som en referanse og vise til for og argumentere for å få lånet? Eller går de bare ut ifra årsmod km stand osv? Bare lurer siden det tydeligvis ikke er enkelt og få lån på ting som ikke er 100% nødvendig for tiden :P

 

(PS) har ikke trengt lån før så er ikke så erfaren på den biten :P:angelsmili:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for info :)

 

Hadde i utgangspunktet tengt og cashe ut ca 200000 selv og låne resten og ta det på 7 år.

 

Disse bilene tapes ikke akkurat i verdi oppigjennom årene, noen som vet om banken tar hensyn til dette?, evt bruke finn.no som en referanse og vise til for og argumentere for å få lånet? Eller går de bare ut ifra årsmod km stand osv? Bare lurer siden det tydeligvis ikke er enkelt og få lån på ting som ikke er 100% nødvendig for tiden :P

 

(PS) har ikke trengt lån før så er ikke så erfaren på den biten :P:angelsmili:

 

Kjøper du en bil til 450 og casher 200 så har banken i alle fall god nok sikkerhet. Det neste de ser på da er dinn inntekt og mulighet til å betale. Det er vanlig at bilen skal være x ant år når den er ferdig nedbetalt. Husker ikke hvor gammel.

 

Kjøper du en bil til nærmere 500 så skal du være klar over at du kan hente en EVOX i fra statene for under 550, dersom du får den avgifts beregnet på alternativ måte, og slipper CO2 beregning. Dette gjelder kun fra USA. Husk at du må ha det originale vognkortet i fra statene, og en bekreftelse ifra kjøretøysregisteret som bekrefter første reg dato (det står ikke i vognkortet).

 

Lurer du på noe mer ang kjøp av 9 el x så tar vi det på pm.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,takker for svar:) Det blir nok ikke noe evo kjøp før om 2-3 år. Holder på med husbygging og sparer ved siden av så det går ikke overdrevent fort :D

 

Når innkjøp av bilen er gjort kommer en ny tråd under prosjekt, bilen skal bygges prikk lik den i "too fast too furious tokyo drift" Er ivertfall det som er planen.... Men bygginga kommer til å gå seint siden bare speila, bodykitet og vingen koster nermere 60000 uten frakt fra USA :p. Så det blir enda mer spaing etter bilkjøpet er gjort :win

 

Har hørt det ikke er moms på bildeler som importeres, stemmer dette? (hørtes for godt ut til å være sant) Bodykit og vinge går vel kansje ikke under den kategorien uansett :p

 

Forresten, er denne EVO'en blitt stjålet fra Grua auto?

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23163640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med vanntette bevis. og tiltale på han ene?

 

Jeg bor ikke allverden unna Enebakk, så tar gjerne turen for deg, dersom det er noe jeg kan være behjelpelig med.

Er glad jeg ikke har "fin og ettertraktet bil", men har snart en one of a kind, jeg skal vokte på best mulig måte.

 

Er merkelig at vi i dette landet alltid skal beskytte kjeltringer, og misstenkte? Her i landet er det faktiskt slik at, om en fotograf kommer til et sted, en fyllekjører har krasja i en bil og drept et barn, er det kun mora til barnet som blir avbildet med fullt navn, og uten sladd.

Kjeltringen blir alltid sladdet og skjermet etter beste evne.

Her i landet er det ALLTID offrene som skal fram i lyset.

Men nok om den avsporingen.

 

Håper det ordner seg, men er litt usikker på hva du skal med navn på gjestene dine.

Igjen, det er kjeltringene det er synd på, så husk, at du vil alltid få strengere straff, dersom du "finner på noe lurt".

Dog vil støtte og kudos gå din vei..... :P

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,takker for svar:) Det blir nok ikke noe evo kjøp før om 2-3 år. Holder på med husbygging og sparer ved siden av så det går ikke overdrevent fort :D

 

Når innkjøp av bilen er gjort kommer en ny tråd under prosjekt, bilen skal bygges prikk lik den i "too fast too furious tokyo drift" Er ivertfall det som er planen.... Men bygginga kommer til å gå seint siden bare speila, bodykitet og vingen koster nermere 60000 uten frakt fra USA :p. Så det blir enda mer spaing etter bilkjøpet er gjort :win

 

Har hørt det ikke er moms på bildeler som importeres, stemmer dette? (hørtes for godt ut til å være sant) Bodykit og vinge går vel kansje ikke under den kategorien uansett :p

 

Forresten, er denne EVO'en blitt stjålet fra Grua auto?

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23163640

 

Pakkene kommer til postens toll avdeling, og der vurderer de fortløpende hva som skal mva beregnes + at de legger på toll klarerings avgift. Koster varen mer enn kr 200 (inkl frakt tror jeg) så skal det beregnes mva uansett varetype. Tar du med deg varer i kofferten på en utenlandstur, som varer lenger en x ant timer, så kan du bringe med deg tollfritt varer for kr.6000,- Har du varer for kr.6001,- så må du betale mva for hele beløpet.

Dersom avsender merker varen med vareprøve / levert gratis, og ikke legger fakturaen i pakken så kan du slippe unna i 90% av tilfellene.

 

 

Kjenner ikke til om den bilen du nevner er stjålet i fra GRUA. Si ifra om dette stemmer!!!

Eneste jeg vet om er at det ble stjålet en kunde bil i fra Grua, men det var i 2008. En orange EVO6 med svenske skilter, tilhørende en nordmann.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med vanntette bevis. og tiltale på han ene?

 

Jeg bor ikke allverden unna Enebakk, så tar gjerne turen for deg, dersom det er noe jeg kan være behjelpelig med.

Er glad jeg ikke har "fin og ettertraktet bil", men har snart en one of a kind, jeg skal vokte på best mulig måte.

 

Er merkelig at vi i dette landet alltid skal beskytte kjeltringer, og misstenkte? Her i landet er det faktiskt slik at, om en fotograf kommer til et sted, en fyllekjører har krasja i en bil og drept et barn, er det kun mora til barnet som blir avbildet med fullt navn, og uten sladd.

Kjeltringen blir alltid sladdet og skjermet etter beste evne.

Her i landet er det ALLTID offrene som skal fram i lyset.

Men nok om den avsporingen.

 

Håper det ordner seg, men er litt usikker på hva du skal med navn på gjestene dine.

Igjen, det er kjeltringene det er synd på, så husk, at du vil alltid få strengere straff, dersom du "finner på noe lurt".

Dog vil støtte og kudos gå din vei..... :P

 

 

En ting er sikkert, og det er at det er plent umulig å bli tatt for biltyverier i Norge. I hvertfall for disse gutta. En etter en har blitt tatt, men de slipper unna med hjelp av advokater, og eller løgner.

Han som ble tatt hadde match med sigarett sneipen i garasjen opp i mot Kripos sitt register. I følge politiet hadde han en teori om at sneipen var plantet og av hvem. Hva som skjedde kan jeg fortelle deg litt seinere... etter reportasjen i Autofil.

 

Jeg trenger navn for å linke div info opp i mot hverandre. Har lenge hatt god oversikt over hvem som har rappet bilen, men jeg var ikke klar over hvem som var inne til avhør i Enebakk. Vet det nå, og han er kammerat med div av gutta.

 

Trenger ingen til å sjekke opp noe i Enebakk. Er rimelig godt kjent i Østfold nå, for å si det slik. Men ellers takk. Kan si ifra hvis det dukker opp noe.

 

Jeg vil gjerne ha PM om reg nr på EVO6'er i Trondheim, originale som uoriginale.

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Noe nytt om saken?

 

Hei, nei.

 

Som nevnt tidligere vil jeg gjerne ha sendt PM:

-Med reg nr på biler i Trondheims området.

-Pluss info om hvem-hva-hvor som graver ned biler i Follo - Enebakk - området.

 

Har i utg pkt den infoen jeg trenger for min del. Men skulle gjerne ha hjulpet politiet på rett kjøl og servere mer info på sølv fat til dem, slik at de rette blir straffet for min bil forsvinning. Men den infoen som mangler sitter IF på, både materiell og vidtne...

 

Infoen som mangler ang Dna karen regner jeg med at IF tar seg av, slik at saken kommer opp igjen. If sitter på det som trengs men har ikke sendt det ifra seg ennå.

-Av den grunn, og at alt jobber i mot meg så kommer jeg snart til å drite i å jobbe mer med dette. Har brukt nok tid å ressurser på dette nå. Og politiet lar gutta fortsette å stjele det de ønsker. Politiet i Manglerud, Mysen, Enebakk, Fredrikstad, Halden og Råde har det de trenger for å stoppe de dersom de ønsker. Men å samarbeide mellom de forskjellige avd virker til å være for krevende for politisystemet. Enten det, eller så er noen av gutta informanter i langt mer alvorligere saker og slipper unna av den grunn. Dette har jeg hørt fra flere hold, men vet ikke helt om det stemmer... Virker rart, men mye er jo faktisk rart i dette landet.

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Føler hvirkleig med deg :/

 

Du har virkelig gjort en storartet "detektiv" jobb selv:respect, skulle ønske jeg kunne bidra men er nok desverre skjeldent i de ommerådene du vil ha info fra.

 

Forresten så ble det tatt en bande fra polen/romania her oppe i Nord-Trøndelag for ca 14 dager siden. De prøvde å stjele/kjyvkoble en haug med biler rundt om kring i nabolaget der jeg bor, før de ble tatt sov jeg nesten sammen med bilen min :D

 

Ønsker deg fortsatt lykke til å håper de svina blir bura inne en gang for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom hele tråden. Har full forståelse for all frustrasjon både over et misslykket rettssamfunn, idioter som ødelegger for andre (har også hørt mye ymse om enkelte i det miljøet du nevner som fremstiller seg selv som noe andre skal se opp til) og ønske om å oppnå rettferdig straff.

 

Minner om at det blir valg igjen, og det er stor forskjell på de partier som ønsker å "forstå" de kriminelle samt prioritere utsendelse av bøter i forhold til å ta kriminelle som rammer privatpersoner og små bedrifter, og de som ønsker å la de ta ansvar for egne handlinger.

 

Kudos for det etterforskningsarbeid du har utført. Skulle ønske ditt forsikringsselskap satte pris på det og heller verdsatte ditt kundeforhold. Tror jeg kjenner igjen at jeg ville gjort mye av det samme selv. Eller iallefall forsøkt.

 

En liten del av meg drømmer også om å herpe og ødelegge alt av eiendeler disse personene har. Mon tro de ville hatt litt forklaringsproblemer om forsikringsselskapene deres skulle stå med deler og nummer som ikke stemmer overens.

 

PS: om du har noe detaljer på personer som har biler som mest sannsynlig inneholder stjelte deler ville det kanskje vært en ide og kontakte deres forsikringsselskap? Ikke vet jeg om det fungerer. Men de bruker gjerne være litt mer interessert i å rydde opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom hele tråden. Har full forståelse for all frustrasjon både over et misslykket rettssamfunn, idioter som ødelegger for andre (har også hørt mye ymse om enkelte i det miljøet du nevner som fremstiller seg selv som noe andre skal se opp til) og ønske om å oppnå rettferdig straff.

 

Minner om at det blir valg igjen, og det er stor forskjell på de partier som ønsker å "forstå" de kriminelle samt prioritere utsendelse av bøter i forhold til å ta kriminelle som rammer privatpersoner og små bedrifter, og de som ønsker å la de ta ansvar for egne handlinger.

 

Kudos for det etterforskningsarbeid du har utført. Skulle ønske ditt forsikringsselskap satte pris på det og heller verdsatte ditt kundeforhold. Tror jeg kjenner igjen at jeg ville gjort mye av det samme selv. Eller iallefall forsøkt.

 

En liten del av meg drømmer også om å herpe og ødelegge alt av eiendeler disse personene har. Mon tro de ville hatt litt forklaringsproblemer om forsikringsselskapene deres skulle stå med deler og nummer som ikke stemmer overens.

 

PS: om du har noe detaljer på personer som har biler som mest sannsynlig inneholder stjelte deler ville det kanskje vært en ide og kontakte deres forsikringsselskap? Ikke vet jeg om det fungerer. Men de bruker gjerne være litt mer interessert i å rydde opp.

 

 

Hei, takk for innlegget, men jeg svarer nå bare kort på en ting ang forsikringsselskaper:

De har dessverre innkalkulert i budsjettet sitt med x ant kr til utbetaling av biltyverier. Bommer de på det ett år så justerer de det på neste års budsjett. Det er kun en lek med tall for dem, og de stoler på at politiet ordner opp. De har dessverre alt for mange penger. De har egne utredere som ofte kommer ut til et åsted, men de er oftest ute etter å avdekke det enkleste, nemlig om det er misstanke om svindel.....

 

Og som du sier, enkelte av gutta er guruer og forbilder for mange i miljøet.

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste hver bokstav av artikkelen om bilen din i Autofil.

Håper virkelig saken tas opp igjen da de har håndfaste bevis på iallefall 1 av gjerningsmennene.

 

Jeg har blitt sjokkert før av saksgangen i straffesaker, men denne står høyt på lista over inkompetanse.

 

Igjen. Lykke til videre. Jeg følger spent og håpefult med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste artikkelen som var i Autofil om deg. Utrolig at det går ann. Alt fra Traking systemt og ikke minst hvor lite politiet her til lands gidder å hjelpe. Virker som dem KUN prioriterer ting som fører til mer penger inn i kassa.

 

Håper at denne artikkelen kan være med på å gi visse folk ett spark i rævva så du får tatt dem som har tatt din bil.

 

Lykke til!

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår